طبیعت زیبای روستای حشمت آباد دورود ، لرستان | Dorud

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای حشمت آباد دورود

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره روستای حشمت آباد دورود صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با طبیعت زیبای این روستا در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از جاهای دیدنی این استان روستای حشمت آباد است.

روستای حشمت‌آباد دورود، روستایی است با طبیعت بسیار زیبا از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود که در استان لرستان قرار گرفته است. این روستا یکی از روستاهای سرسبز لرستان است. گرچه لرستان به طور کلی استانی سبز است و گوشه و کنار آن ارزش بازدید دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای حشمت آباد دورود
روستای حشمت آباد دورود

این روستا توسط شاهزاده حشمت سلطان که از نسل شاهزاده عباس میرزا بوده است ساخته شد. حشمت سلطان بسیار ثروتمند و مردم دوست و آبادگر بود و در آبادانی آن و توسعه آن منطقه بسیار کوشید. حشمت سلطان در روستای درآستانه در همان منطقه مدفون است.

اگر تا به حال به استان لرستان سفر نکرده اید، حتما سفر به این خطه را در لیست خود قرار دهید. سفر به لرستان و بازدید از زیبایی ها و شگفتی های این استان جزء بایدهاست. در سفر خود به استان لرستان علاوه بر دیدنی های معروف چون دریاچه گهر، تنگه لی لی، تنگه هلت، دره نی گاه، آبشار بیشه، آبشار نوژیان، مخمل کوه، دره شیرز، دره خزینه و … بازدید از روستاهای بکر را نیز فراموش نکنید. در ادامه تصاویر بیشتری از این روستای زیبا را ببینید.

روستای حشمت آباد دورود
روستای حشمت آباد دورود

روستای حشمت آباد دورود
روستای حشمت آباد دورود

  • عکس ها از احمد مصطفی پور

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨