جزیره خیوس ، جزیره ای زیبا و دیدنی در یونان ☀️

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جزیره خیوس یونان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جزیره خیوس یونان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جزیره دیدنی در ادامه با ما همراه باشید.

یونان کشوری با قدمت طولانی و دارای صدها جزیره است که مهم ترین جزیره های یونان، مقاصد اصلی گردشگری در جهان به شمار می روند و سالانه میلیون ها توریست به جزایر زیبای یونان سفر می کنند. یونان سرزمینی کهن و دارای تاریخی بسیار غنی است که از جنوب و شرق به دریای اژه و از غرب به دریای یونان می رسد. آتن، بزرگترین شهر و پایتخت اساطیری کشور یونان است.

جزیره خیوس (Chios) یکی از جزایر زیبا، آرام و دیدنی یونان است که در استان اژه شمالی در کشور یونان واقع شده‌ است. این جزیره شاید به معروفیت جزیره سنتورینی و جزیره میکونوس نباشد و نام آن را کمتر شنیده باشید، اما یکی از نقاط بسیار زیباست که قطعا ارزش بازدید دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یکی از مزایای این جزیره یونانی زیبا، نزدیک بودن آن به کشور ترکیه است. این جزیره در غرب ترکیه، در دریای اژه و با فاصله ۷ کیلومتری با ساحل آناتولی ترکیه واقع شده است و از نظر موقعیت به بهشت ترکیه، یعنی آلاچاتی و چشمه بسیار نزدیک است.

جزیره خیوس توسط تنگه چشمه از ترکیه جدا شده است. پس اگر قصد سفر به آلاچاتی و چشمه، از محبوب ترین نقاط توریستی ترکیه را دارید، می توانید بازدید از جزیره خیوس را هم در برنامه سفر خود بگنجانید. فاصله این جزیره از ساحل چشمه، بستگی به نوع کشتی 1 الی 2 ساعت می باشد.

جزیره خیوس یونان
جزیره خیوس یونان

خیوس پنجمین جزیره بزرگ یونان است. این جزیره شکلی تقریبا شبیه کلیه داشته و از شمال تا جنوب ۵۰ کیلومتر طول دارد. عرض این جزیره در بلندترین قسمتش به ۲۹ کیلومتر می رسد. خیوس حدود ۸۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.

دیدنی های جزیره خیوس

دیدنی ها در جزیره خیوس بسیار زیاد است. در بازار Aplotaria کمی خرید کنید، بازاری که پر است از محصولات محلی. در میدان Vounakio قدم بزنید و در یکی از کافه هایش بنشینید و از خوردن چای یا قهوه در کنار شیرینی های یونانی لذت ببرید.

موزه‌ها و مکان های تاریخی بسیاری در خیوس وجود دارند، از جمله آن ها می توان Naval Museum و Byzantine Museum و Kampos و Nea Moni را نام برد. همچنین بازدید از قلعه قرن یازدهمی در بندر خیوس، جایی که مقبره Kara Ali در آن جاست فراموش نشود.

جزیره خیوس یونان
جزیره خیوس یونان

اگر عاشق دریا هستید، ناراضی از خیوس بیرون نمی روید. لازم نیست از شهر دور شوید تا به ساحل برسید. سواحل Ormos tou Lo و Tagma درست در نزدیک شما هستند. اگر اهل ورزش های آبی هستید Bella Vista و Afanis Naftis بهترین مکان برای موج سواری هستند.

اگر می خواهید افسانه و لذت در کنار هم باشند، در ساحل Daskalopetra شنا کنید؛ جایی که هومر بر روی سنگی می نشست و تدریس می کرد. Daskalopetra در واقع به معنی سنگ آموزگار است.

موقعیت جزیره بر روی نقشه

همانطور که در ابتدا گفتیم این جزیره در دریای اژه و در نزدیکی ساحل چشمه کشور ترکیه واقع شده است. تورهای کشتی بسیاری از چشمه به خیوس می روند و همه روزه توریست ها را در این مسیر جابه جا می کنند. شما می توانید بازدیدی چند ساعته از این جزیره زیبا داشته باشید و در ساعت مشخص دوباره با کشتی به چشمه بازگردید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨