دیدنی های شهر لوکزامبورگ ، پایتخت کشور لوکزامبورگ

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا و کوچک در ادامه با ما همراه باشید.

شهر لوکزامبورگ (Luxembourg) پایتخت کشور لوکزامبورگ با نام رسمی دوک‌نشین لوکزامبورگ، کشور کوچکی در غرب اروپاست. این کشور با جمعیت ششصد هزارنفری‌اش از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید. این شهر در جنوب کشور لوکزامبورگ و در هم‌ریزشگاه دو رود آلزت و پتروس قرار دارد.

لوکزامبورگ یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و به صورت یکی از مراکز مهم بانکداری و اداری درآمده‌ است. این شهر مقر چندین نهاد مربوط به اتحادیه اروپاست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر زیبا یکی از مقاصد دیدنی سفر در اروپاست. تاریخی بودن شهر از شاخصه های قابل توجه آن است. دیوارهای دژ تاریخی بزرگی در شهر لوکزامبورگ به چشم می‌خورد که در اوایل سده‌های میانه توسط فرانک‌ها ساخته شده‌ است.

علاوه بر بناهای تاریخی زیبا، طبیعت این شهر کوچک نیز بی نظیر است و تمامی سلیقه ها از سفر به لوکزامبورگ راضی خواهند بود. مرکز شهر قدیمی از مکان های فوق العاده زیبا و دیدنی شهر است. در ادامه با دیدنی های این شهر زیبا بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های شهر لوکزامبورگ

ربع قدیمی شهر – Old Quarter of Luxembourg City

برای آغاز گشت‌وگذار در شهر زیبای لوکزامبورگ‌سیتی، جایی بهتر از ربع قدیمی نیست. این منطقه که در سال 1994 به عنوان میراث گردشگری یونسکو به ثبت جهانی رسید، برج و باروی باستانی اش اینجا را به یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در اروپا تبدیل کرده است. این استحکامات چنان رسوخ ناپذیر ساخته شده‌اند که آن را «جبل‌الطارق شمال» نام نهاده‌اند.

امروزه برج و باروی قدیمی جایی است که می‌توان از آن به پارک‌ها و باغ‌های زیبا دسترسی داشت و در این مسیر از میان خیابان‌های سنگ‌فرش و ردیف خانه‌ها و بناهای قدیمی و جذاب عبور کرد. برای گام نهادن بر پل‌های متعدد و عبور از میان گذرگاه‌های فراوان این بخش از شهر، نیاز به هیچ نقشه‌ی راهی ندارید، کافی است مسیر پیش رویتان را دنبال کنید و از کشف نقاط جدید لذت ببرید.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

میدان ویلیام – Place Guillaume II

میدان ویلیام شهر لوکزامبورگ یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری آن به حساب می‌آید. این میدان که در گذشته صومعه فرانسیسکن (Franciscan convent) در آن قرار داشت، اکنون به منطقه‌ای برای عبور عابران پیاده تبدیل شده است. در مرکز میدان مجسمه سوارکاری ویلیام دوم، پادشاه هلند و دوک بزرگ لوکزامبورگ قرار دارد. این میدان هر هفته میزبان بازار هفتگی شهر نیز می باشد.

تالار شهر با معماری زیبا و منحصربه‌فرد خود نیز در این میدان قرار دارد. در نزدیکی میدان ویلیام، خانه قرن‌شانزدهمی راویل (House of Raville) با نمایی زیبا، بالکنی بازسازی‌شده و پلکانی مارپیچی قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم که حتما زمانی را به گشت‌وگذار در این میدان زیبا اختصاص دهید. در این میدان کافه‌ها و رستوران‌هایی بسیار باکیفیت قرار دارد که مکانی مناسب و لذت‌بخش برای استراحت و صرف غذا یا نوشیدنی هستند.

میدان آرمز – Place d’Armes

میدان آرمز میدانی در شهر لوکزامبورگ در جنوب دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ است. این مکان که در مرکز شهر قدیمی قرار دارد، تعداد زیادی از مردم محلی و بازدیدکنندگان را به خصوص در ماه های تابستان جذب می کند. این میدان در ابتدا به عنوان محل رژه نیروهای مدافع شهر عمل می کرد.

این میدان که اکنون بخشی از منطقه عابر پیاده است، توسط کافه‌ها و رستوران‌های متعددی احاطه شده است که همگی در ماه‌های تابستان دارای تراس‌های پیاده‌رو هستند. این مکان به مرکز اصلی فعالیت شهر تبدیل شده است و گروه‌های موسیقی بسیاری عصرهای تابستان در اینجا کنسرت برگزار می‌کنند. در ماه دسامبر بازار کریسمس در این میدان برقرار می شود.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

محله گراند – Grund

گراند یک محله در مرکز شهر لوکزامبورگ، در جنوب لوکزامبورگ است. این منطقه در دره ای زیر مرکز شهر لوکزامبورگ در سواحل رودخانه آلزت واقع شده است. گراند علاوه بر اینکه یک محله زیباست، یک منطقه تفریحی شبانه محبوب است که می‌توان با پای پیاده یا از طریق آسانسوری که از صخره پایین می‌آید به آن دسترسی داشت.

منطقه گراند محل یکی از رستوران های معروف شهر به نام Mosconi است، یک رستوران تک ستاره میشلن که متخصص در سرو ماکارونی است. در گشت و گذار خود حتما سری به این رستوران بزنید.

کاخ بزرگ دوکال – Palais Grand-Ducal

کاخ بزرگ دوکال با معماری فوق‌العاده‌اش یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری لوکزامبورگ است. این ساختمان که متعلق به عصر رنسانس است اقامتگاه رسمی پادشاه کشور، دوک هنری و خانواده اوست. این ساختمان در ابتدا به‌عنوان تالار اصلی شهر ساخته شد تا اینکه در سال ۱۸۹۰ کاربری آن به محل سکونت پادشاه تغییر کرد.

گرچه این قصر هنوز خانه اصلی دوک است، به عموم مردم اجازه داده می‌شود با تورهای سازمان‌دهی‌شده ویژه که از اواسط ژانویه تا هفته اول سپتامبر برگزار می‌شوند، از داخل قصر بازدید کنند. این تور فرصتی ویژه برای بازدید از فضا و معماری داخلی قصر، از جمله اتاق‌های تشریفاتی که در مناسبت‌های مهم مانند بازدید مقامات خارجی استفاده می‌شوند، است.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

کلیسای جامع نتردام – Cathédrale Notre-Dame

کلیسای جامع نتردام، کلیسای کاتولیک است که در جنوب لوکزامبورگ قرار دارد. بنای کلیسا، هر چند نمونه‌ای برجسته از معماری گوتیک به شمار می‌رود؛ اما می‌توان جزئیات و تزیینات سبک رنسانس را نیز در معماری آن مشاهده کرد. این کلیسا تنها کلیسای جامع در لوکزامبورگ است.

در قبرستان کلیسای جامع نتردام، بازدیدکنندگان می‌توانند از مجسمه برنزی مشهوری دیدن کنند که توسط هنرمند مشهور قرن بیست، لوسین ورکولیر ساخته شده است و زندان سیاسی نام دارد. محراب بلند کلیسا تصویری از مریم مقدس را که در سطح ملی مورد احترام قرار می گیرد، در خود جای داده است.

موزه‌ ملی تاریخ و هنر – National Museum of History and Art

کشور لوکزامبورگ در فهرست کشورهایی که در قاره اروپا قرار دارد قطعا از رتبه بالایی در رابطه با تاریخی بودن برخوردار می باشد. برای همین در موزه ملی تاریخ و هنر این کشور شما می توانید بیشتر درباره این کشور بدانید.

در ناحیه‌ی تاریخی بازار ماهی‌فروشان (مرکز قدیمی شهر) اشیاء هنری، یافته‌های باستان‌شناسی، اسباب و اثاثیه، ابزارآلات، سکه، سلاح و اسنادی را در خود جای داده‌اند که با تاریخ این کشور درآمیخته شده و در یک بنای نوساز و جذاب گرد آمده است. بخش هنر معاصر نیز بسیار دیدنی است؛ جایی که با آثار هنرمندان بزرگ قرن بیستم آراسته شده است.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

موزه هنر مدرن گراند دوک ژان – Grand Duke Jean Museum of Modern Art

موزه هنر مدرن گراند دوک ژان که مخفف آن Mudam است، یک موزه هنر مدرن در شهر لوکزامبورگ، در جنوب لوکزامبورگ است. این موزه در محل قلعه قدیمی فورت تونگن، در لبه جنوب غربی فلات کیرشبرگ، در مجاورت بسیاری از مؤسسات اتحادیه اروپای مستقر در شهر قرار دارد. این ساختمان توسط معمار I. M. Pei برنده جایزه Pritzker طراحی شده است و هزینه ساخت آن 100 میلیون دلار بوده است.

این موزه در سال 2006 توسط گراند دوک ژان، که ساختمان به او اختصاص داده شده است، افتتاح شد و روز بعد به روی عموم باز شد. مجموعه‌ های موزه در سه طبقه قرار دارند و شامل آثار بسیاری از هنرمندان و طراحان مانند آلوار آلتو، مارینا آبراموویچ، برند و هیلا بچر و… است.

باک و روزنه‌های شهر – Bock Casemates

صخره‌ی باک در لوکزامبورگ سیتی با استحکامات نظامی و سوراخ‌های دیده‌بانی‌اش، جایی است که شما در آن راه ورود به روزنه‌های معروف شهر را خواهید یافت؛ یک شبکه‌ی ۲۱ کیلومتری از گذرگاه‌ها و دالان‌های زیرزمینی که در داخل کوه سنگی تراشیده شده‌اند.

این روزنه‌ها که قادر به جای دادن هزاران سرباز، تجهیزات، اسب‌ها، کارگاه‌ها، آشپزخانه‌ها و قصابی‌ها بوده است، مساحتی به بزرگی ۴۰ هزار مترمربع را پوشش می‌دهد و از دیدنی های شاخص این کشور هستند.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

دیوارهای کورنیش – The Walls of the Corniche

دیوارهای باشکوه کورنیش در لوکزامبورگ‌سیتی را «زیباترین بالکن اروپا» می‌نامند که گرداگرد شهر قدیمی را در دره‌ی رودخانه‌ی پایین‌دست فرا گرفته است. اینجاست که شما دروازه‌ی عظیم گراند متعلق به سال ۱۶۳۲ را خواهید یافت.

ساختمان‌های مجاور، بخشی از بیمارستان باستانی «سنت جان» بوده که توسط امپراتور هِنری هفتم، کنت لوکزامبورگ، در ۱۳۰۹ بنا شده است. این دیوارهای تاریخی از دیدنی های جذاب لوکزامبورگ هستند.

پل دره‌ای پاسرل – La Passerelle

پل دره‌ای پاسرل که بین سال‌های ۱۸۵۹ تا ۱۸۶۱ ساخته شد، روی دره‌ای در جنوب شهر لوکزامبورگ واقع شده است و مرکز شهر را به جنوب آن وصل می‌‌کند. پل پاسرل با طول ۲۹۰ متر، در ارتفاع ۴۵ متری از زمین دره قرار گرفته است.

مردم محلی لوکزامبورگ، پاسرل را پل قدیمی نیز می‌نامند و در مقابل، پل آدولف را که بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۳ احداث شد، با اسم پل جدید می‌شناسند. این پل یکی از دیدنی های شهر و از شاخصه های آن می باشد.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

پل آدولف – Pont Adolphe

پل آدولف یک پل قوسی دو طبقه در شهر لوکزامبورگ و در جنوب لوکزامبورگ است. این پل یک مسیر یک طرفه را برای ترافیک جاده ای فراهم می کند. عرشه فوقانی پل 153 متر طول دارد و دارای دو خط ترافیک جاده ای و دو مسیر پیاده روی است. عرشه پایین آن، که در سال 2018 افتتاح شد، در زیر عرشه فوقانی معلق است، 154 متر طول دارد و دارای یک مسیر دوچرخه دو جهته اختصاصی است که دسترسی برای استفاده عابران پیاده فراهم شده است.

پل آدولف به نوعی نماد ملی غیررسمی است که نشان دهنده استقلال لوکزامبورگ است و به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر لوکزامبورگ تبدیل شده است. طرح این پل در ساخت پل Walnut Lane در فیلادلفیا ایالات متحده کپی شده است.

آسانسور پانوراما فافنتال – Panoramic Elevator of the Pfaffenthal

آسانسور پانورامیک فافنتال یک آسانسور عمومی در شهر لوکزامبورگ است که محله های شهری Ville Haute، مرکز شهر تاریخی، را به Pfaffenthal در دره Alzette متصل می کند. این آسانسور مناظری پانوراما و زیبا از دره رودخانه آلزت را به مسافران خود ارائه می دهد. این آسانسور پس از مراسم افتتاحیه رسمی در 22 ژوئیه 2016 به روی عموم باز شد.

این آسانسور به همراه آسانسور عمومی Grund، و تله کابین Pfaffenthal-Kirchberg، سه حالت حمل و نقل کابلی شهر لوکزامبورگ را تشکیل می دهند که شهر مرتفع آن را با محله های شهری واقع در دره های رودخانه Alzette و Petrusse متصل می کند.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ

بنای یادبود – Monument of Remembrance

بنای یادبود، که معمولا با نام مستعار Gëlle Fra (در لوگزامبورگ به معنای “بانوی طلایی”) شناخته می شود، یک یادبود جنگ در شهر لوکزامبورگ است. این یادبود به هزاران نفر از لوکزامبورگی که داوطلبانه برای خدمت در نیروهای مسلح قدرت های متفقین در طول جنگ های جهانی و جنگ کره داوطلب شدند، تقدیم شده است.

Gëlle Fra در میدان قانون اساسی، در محله Ville Haute در مرکز شهر لوکزامبورگ واقع شده است و امروزه به یکی از نمادهای شهر و از دیدنی های آن تبدیل شده است.

گورستان آمریکایی لوکزامبورگ – Luxembourg American Cemetery

گورستان و یادبود آمریکایی لوکزامبورگ یک گورستان جنگی نظامی آمریکایی در جنگ جهانی دوم است که در هام، شهر لوکزامبورگ، واقع شده است. این گورستان که شامل 5074 کشته جنگی آمریکایی است. در طول دهه 1950، نشانگرهای چوبی اصلی قبر با سنگ قبرهای ساخته شده از مرمر سفید لاسا جایگزین شد.

نه چندان دور از ورودی گورستان، کلیسای کوچک سنگی سفیدی قرار دارد که بر روی یک سکوی مدور عریض که توسط جنگل احاطه شده است، قرار دارد. این بنا با مجسمه هایی از برنز و سنگ، یک پنجره شیشه ای رنگی با نشان پنج فرماندهی اصلی ایالات متحده که در منطقه فعالیت می کردند و یک سقف موزاییک تزئین شده است.

جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ
جاهای دیدنی شهر لوکزامبورگ



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨