جاهای دیدنی تاکستان
جاهای دیدنی تاکستان

آشنایی با جاهای دیدنی تاکستان ، قزوین | Takestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی تاکستان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی تاکستان ، سرزمین خوشه های زرین تاک در استان قزوین آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تاکستان در استان قزوین قرار دارد. با شنیدن نام تاکستان ذهن ما ناخودآگاه به یاد باغ‌های انگور این شهر می‌افتد. شهرستان تاکستان تا قبل از سال ۱۳۷۵ از توابع استان زنجان بود و پس از آن با شهر قزوین استان قزوین را تشکیل دادند. آثار تاریخی شهر تاکستان نشان از وجود این شهر در دوران پیش از اسلام دارد. سفر به تاکستان و گشت‌و‌گذار در باغ‌های انگور و آثار تاریخی آن تجربه‌ای وصف‌نشدنی است.شهرستان تاکستان در مسیرتونل توسعه تهران به غرب کشور واقع شده است.حرفه باغداری وکشاورزی ازفعالیتهای مهم مردم این شهرستان میباشد .وجود باغهای بزرگ انگور این شهر را به همین نام شهرت داده است. کلیه‌کشمش‌ صادراتی‌استان‌ درشهرستان‌ تاکستان‌تولید میشود.

بقعه پیر تاکستان

بقعه پیر، بنایی است به شکل مربع مستطیل به ابعاد 6/65×6/45 متر که در جنوب شرقی تاکستان واقع شده است. این بنا در نهایت سادگی شیوه معماری استواری دارد و از استحکام و زیبایی آجر کاری‌های دوره سلجوقی بهره‌مند است. این آجرکار‌ی‌ها در نمای ورودی و نیز در قسمت داخلی هشت وجهی زیر گنبد به خوبی نمایان است. در این قسمت نگاره‌هایی به شکل صلیب شکسته و تکه‌های کوچک گچ‌بری مشاهده می‌شود. قدیمی‌ترین تصویر این مقبره را فلاندن در سال 1841 میلادی تهیه کرد که در آن روزگار از آبادی و رونق بیشتری برخوردار بوده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی تاکستان
جاهای دیدنی تاکستان

امامزاده کمال

امامزاده کمال (ضیاء آباد) مربوط به سده‌ی ۹ ه.ق است و در شهرستان تاکستان، روستای ضیاءآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان این امامزاده بنایی شش ضلعی است که تماماً از آجر ساخته شده و طول هر ضلع آن ۳/۹۵ متر است. در قسمت فوقانی بنا گنبد مخروطی شکلی واقع شده است. بخش پایین گنبد استوانه‌ای بوده که در حدود ۱/۴۰ متر ارتفاع دارد و پیرامون آن تا لبه‌های شش‌گانه بدنه بنا، فاصله بسیار کمی دارد. بر روی آخرین رج این ساقه استوانه‌ای شکل یک ردیف آجرچینی به صورت دندانه دندانه انجام شده و سپس رُک بنا بر روی آن واقع شده است.

جاهای دیدنی تاکستان
جاهای دیدنی تاکستان



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)