یادگیری زبان پرتغالی

یادگیری زبان پرتغالی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پرتغال یکی از کشورهای اروپای غربی است و زبان پرتغالی نیز در مجموعه زبان های رومی‌ تبار قرار می گیرد. زبان پرتغالی یکی از زبان ‌های رسمی در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

همچنین می توان از آن به عنوان زبان کشورهای آمریکایی، اتحادیه آفریقا و جامعه کشورهای پرتغالی ‌زبان نیز یاد کرد. امروزه تقریبا 240 میلیون نفر در جهان با زبان پرتغالی صحبت می کنند. این آمار زبان پرتغالی را از حیث میزان متلکم در رتبه ششم قرار داده است.

کشورهای آنگولا، برزیل، کیپ ورد، تیمور شرقی، گینه بیسائو، ماکائو، موزامبیک، پرتغال، سائوتومه به زبان پرتغالی صحبت می کنند. نکته حائز اهمیت این است که تنها 5 درصد از پرتغالی زبان ها در کشور پرتغال زندگی میکنند و 95 درصد از آن ها در کشورهای ذکر شده و بخصوص برزیل و موزامبیک هستند.

یادگیری زبان پرتغالی

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زبان پرتغالی شباهت بسیار زیادی به زبان اسپانیایی دارد. شباهت این دو زبان در حدی است که پرتغالی زبان ها و اسپانیایی زبان ها قادر به مکالمه با یکدیگر هستند.

در ادامه و در بخش ویژگی های زبان پرتغالی، این مباحث را به صورت کامل تر بیان می کنیم. در صورتی که قصد یادگیری زبان پرتغالی را دارید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی نمایید.

ویژگی های زبان پرتغالی

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که تا سال 2009 میلادی این زبان فقط 23 حرف داشت. در واقع تا سال 2009 حروف K ، W و Y در زبان پرتغالی وجود نداشتند. اما از سال 2009 ، کشورهای پرتغالی زبان تصمیم گرفتند تا این سه حرف را نیز به حروف الفبای خود اضافه کنند و به نوعی کلمات این زبان را استاندارد کنند. هم اکنون طولانی ترین کلمه در زبان پرتغالی شامل 29 حرف می گردد.

نکته دیگر اینکه، زبان پرتغالی پس از زبان انگلیسی، رشد بسیاری در قاره اروپا داشته است. با توجه به اینکه بسیاری از پرتغالی زبان ها خارج از کشور پرتغال زندگی می کنند و تعداد آن ها در قاره آمریکا و اروپا رو به افزایش است؛ به همین علت این زبان نیز در قاره های اروپا و آمریکا روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. یونسکو عنوان کرده است که زبان پرتغالی پتانسیل این را دارد که به یکی از زبان های بین المللی تبدیل شود.

نکته جالب دیگر اینکه زبان پرتغالی از زبان عربی نیز الهام گرفته است، به همین علت می توان در این زبان شاهد کلماتی بود که ریشه عربی دارند.

این نکته را می توان در کنار رسمیت زبان پرتغالی در 9 کشور جهان و همچنین در بخش های گسترده ای از ماکائو به عنوان مهم ترین ویژگی های زبان پرتغالی عنوان کرد.

اهمیت یادگیری زبان پرتغالی

اهمیت یادگیری زبان پرتغالی بیش از هرچیز به فراهم شدن امکان مهاجرت شغلی و تحصیلی به کشور برزیل دانست. برزیل امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین کشورهای جهان از حیث اقتصاد و صنعت است.

پیوستن این کشور به گروه 20 نیز یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان پرتغالی بوده و شما می توانید با تسلط بر این زبان یک موقعیت مناسب در این کشور را کسب کنید.

گردشگری نیز یکی دیگر از ابعاد اهمیت یادگیری زبان پرتغالی است. کشور برزیل و پرتغال دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی هستند. تسلط شما به زبان پرتغالی شرایط مسافرت و گردشگری در این دو کشور را فراهم نموده و شما می توانید بدون نیاز به مترجم یا استفاده از اپلیکیشن های مختلف به این کشورها مسافرت کنید.

یادگیری زبان پرتغالی

فراگیری زبان پرتغالی شرایط تسلط بر زبان اسپانیایی را نیز برای شما فراهم می کند. اهمیت این مورد را زمانی درک خواهید کرد که بدانید اغلب کشورهایی که در همسایگی کشور برزیل قرار دارند به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

این زبان دومین زبان پرتکلم در سطح جهان است. بنابراین شما با تسلط بر دو زبان پرتغالی و اسپانیایی می توانید به زبان کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپایی صحبت کنید.

فرصت های شغلی با یادگیری زبان پرتغالی

کار در برزیل و پرتغال مهم ترین فرصت های شغلی با یادگیری زبان پرتغالی هستند. مهم ترین شغل های قابل دسترسی برای مهاجران در کشور پرتغال عبارتند از:

کشاورزی و جنگلداری

  • صنعت اتومبیل
  • خدمات مالی
  • منسوجات
  • ارتباطات در بخش های مدیریت مرکز تماس و پست های اداری، منابع انسانی، وظایف نظارت و حسابداری و مدیریت)
  • فناوری اطلاعات، مهندسان کامپیوتر و آی تی
  • مراقبت های بهداشتی اعم از پزشکان و پرستاران
  • گردشگری

مهمترین مشاغل موجود در کشور برزیل نیز عبارتند از:

  • نمایندگی در فروش محصولات
  • حسابداران، حسابرسان و تحلیلگران مالی
  • متخصصان مراقبت های بهداشتی همچون پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • مهندسین در زمینه شیمی، الکترونیک و مکانیک

علاوه بر این می توان به فرصت های شغلی در داخل ایران نیز اشاره نمود. به عنوان مثال ترجمه متون پرتغالی و یا مترجمی همزمان برای این زبان نیز در زمره موقعیت های شغلی برای زبان پرتغالی محسوب می شوند. از طرف دیگر می توان به استخدام در تورهای گردشگری به مقصد برزیل، پرتغال و سایر کشورهای ذکر شده اشاره نمود.

یادگیری زبان پرتغالی

تعداد محدودی از آموزشگاه های داخلی، آموزش زبان پرتغالی را در زمره اهداف و فعالیت های آموزشی خود قرار می دهند. آموزش زبان پرتغالی به تهران و تعدادی از مراکز استان ها محدود می شود، به همین علت شناسایی یک مرکز متعهد و معتبر در این زمینه کار دشواری است.

یکی از موسساتی که در ایران سابقه بسیار زیادی در زمینه آموزش زبان های نادر و سایر زبان ها به غیر از زبان انگلیسی دارد، موسسه آموزش زبان گات است.

یادگیری زبان پرتغالی

این موسسه، خدمات آموزشی را به صورت های مختلف اعم از خصوصی، نیمه خصوصی و یا گروهی ارائه می دهد. همچنین می توان به دوره های فشرده و یا ترمیک اشاره کرد که امکان تسلط بر زبان خارجه به صورت سریع یا کاملا استاندارد را برای شما فراهم می سازد.

ناگفته نماند که آموزش آنلاین نیز یکی دیگر از خدمات آموزش زبان در موسسه گات است. شما می توانید بدون حضور فیزیکی در کلاس های حضوری و در هر نقطه ای از کشور که حضور دارید، در کلاس های آموزش زبان پرتغالی شرکت نموده و خدمات آموزشی را با بالاترین کیفیت ممکن دریافت نمایید.



 الی گشت    

                تور کیش