بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو برای بازدید در سال 2023

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه بیش از 1000 سایت میراث جهانی یونسکو در 167 کشور وجود دارد. اما بهترین میراث جهانی یونسکو کدامند؟ در ادامه 28 تا از بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو را به شما معرفی می کنیم.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

تاج محل – هند

به دنبال بازدید از یکی از برترین سایت های میراث جهانی یونسکو هستید؟ خود را برای شگفت‌زدگی در تاج محل در هند آماده کنید. تاج محل که در سال 1643 ساخته شد. این بنا نمایش خیره‌کننده‌ای از معماری هند و اسلامی است. این بنای مرمری عاجی رنگ را شاه جهان، امپراتوری مغول به عنوان آرامگاه همسرش ساخته است. امروز، با افتخار به عنوان یکی از 7 عجایب جدید جهان قد علم کرده است!

اگرچه امروزه هندوستان یک کشور عمدتا هندو است، اما زمانی توسط مسلمانان اداره می‌شد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، چهار مناره اطراف تاج محل را احاطه کرده‌اند که برای دعوت از مسلمانان استفاده می‌شود. چگونه به آنجا برویم؛ تاج محل 2-3 ساعت با قطار از دهلی فاصله دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

انگکور وات – کامبوج

انگکور وات یک مجموعه معبد قرن دوازدهمی است که یکی از محبوب‌ترین مکان‌های میراث جهانی است. این معبد در ابتدا به عنوان یک معبد هندو ساخته شد و بعداً به یک معبد بودایی تبدیل شد. ویرانه‌ها توسط درختان و درختچه‌های دیگر استتار شده‌اند و هاله‌ای خاص از عرفان به آن می‌دهند.

آنگکور وات با مساحتی بیش از 400 هکتار یکی از بزرگترین بناهای مذهبی در جهان است. چگونه به آنجا برویم؛ Angkor Wat (واقع در Siem Reap) یک پرواز یک ساعته از بانکوک، تایلند است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

ماچو پیچو – پرو

ماچوپیچو که در بالای کوه‌های آند مستحکم شده است، یکی از نمادین‌ترین سازه‌های آمریکای جنوبی است. این سایت باستان‌شناسی غرق در تاریخ است و بدون شک آن را به یکی از برترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده است. این ارگ در دهه 1400 در زمان امپراتوری اینکاها ساخته شد که در آن زمان بر منطقه تسلط داشت. امروزه، ماچوپیچو به عنوان گواهی بازمانده از معماری، نجوم، هنر و مذهب اینکاها ایستاده است.

پیاده‌روی چند روزه برای رسیدن به اینجا نیز یک تجربه باورنکردنی است. ماچوپیچو دارای ارتفاع 8000 فوتی (2400 متری) است، بنابراین توصیه می‌شود یک یا دو روز را صرف هماهنگی با ارتفاع در نزدیکی Aguas Calientes کنید.نحوه رسیدن به آنجا: با اتوبوس یا پیاده‌گردی کوتاهی از آگواس کالینتس، با قطار 3.5 ساعته از کوزکو.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

اهرام جیزه – مصر

اهرام باستانی جیزه در حدود 2500 سال قبل از میلاد ساخته شد. این اهرام به‌عنوان مقبره‌هایی برای فرعون‌ها عمل می‌کردند. فرعون‌هایی که مومیایی می‌شدند و همراه با گنجینه‌هایی دفن می‌شدند تا آنها را برای زندگی پس از مرگ آماده کنند.

چگونه به آنجا برویم؛ برای رسیدن به اهرام جیزه و بازدید از این شگفتی عظیم تاریخی کافیست با یک اتوبوس یا تاکسی مسافتی کوتاه از قاهره را به سمت جیزه بروید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

آلپ – سوئیس

ایجاد فهرستی از زیباترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو و نادیده گرفتن کوه‌های آلپ سوئیس جرم است. این منطقه حفاظت شده در رشته کوه‌های آلپ سوئیس که به طور رسمی به نام آلپ سوئیس Jungfrau-Aletsch شناخته می‌شود، بین برن و واله در جنوب غربی سوئیس واقع شده است. مملو از مناظر خیره‌کننده و زیستگاه‌های متنوع و بسیاری از یخچال‌های طبیعی است. این منطقه کوهستانی همچنین دارای سه قله برجسته است؛ Eiger ، Mönch و Jungfrau.

مکان‌های شگفت‌انگیز زیادی برای دیدن در این بخش از سوئیس وجود دارد، اما برخی از موارد مورد علاقه من گریندل والد و دره لاتربرونن هستند. شما می‌توانبد در اقامتگاه کلبه‌ای منحصربه‌فرد واقع در کوه‌های آلپ سوئیس بمانید و خواهید دید که چرا این منطقه در میان بهترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو قرار دارد! چگونه به آنجا برویم؛ از برن به اینترلاکن رانندگی کنید یا با قطار بروید و سپس با راه‌آهن Bernese Oberland به Lauterbrunnen یا Grinelwald بروید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پترا – اردن

شهر باستانی پترا بیش از 2300 سال پیش تأسیس شد. این بنا برای معابد و مقبره‌هایش که در ماسه‌سنگ‌های رز حک شده‌اند، قابل تشخیص است. پترا بین کوه‌ها، دره‌ها و بستر رودخانه‌ها قرار گرفته و بیش از 100 مایل مربع (264 کیلومتر مربع) امتداد دارد.چگونه به آنجا برویم؛ پترا 3 ساعت با ماشین از امان فاصله دارد.

الخزنه یک معبد و مقبره نمادین در پترا، یکی از برترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو است. این احتمالاً اولین تصویری است که هنگام فکر کردن به پترا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های میراث جهانی به ذهن می‌رسد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

دیوار بزرگ چین – چین

دیوار چین با بیش از 13000 مایل (22000 کیلومتر)، احتمالا بلندپروازانه‌ترین اقدام در تاریخ بشریت است. ساخت و ساز در قرن 3 قبل از میلاد برای محافظت از امپراتوری چین در برابر مهاجمان خارجی آغاز شد. با این حال، گسترش مدرن دیوار بزرگ تا زمان سلسله مینگ، که بین سال‌های 1300-1600 حکومت می‌کرد، رخ نداد.

امروزه، این سازه تاریخی قطعاً شایستگی جایگاهی در میان بهترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو را در جهان دارد.چگونه به آنجا برویم: دیوار بزرگ چین از چندین شهر و شهرک قابل دسترسی است. یکی از مسیرهای پرطرفدار از پکن تا بادالینگ است که با اتوبوس 40 مایل (70 کیلومتری) فاصله است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

مرکز تاریخی رم – ایتالیا

مرکز تاریخی رم یک موزه در فضای باز است که برخی از زیباترین مناظر جهان را در خود جای داده است . در میان آنها می‌توان به کولوسئوم، پانتئون و فروم رومی اشاره کرد. بر اساس اساطیر، روم توسط رومولوس و رموس در سال 750 قبل از میلاد تأسیس شد.

کولوسئوم یک آمفی تئاتر عظیم است که بیش از 2000 سال پیش ساخته شده است. زمانی می‌توانست 65000 تماشاگر را در خود جای دهد که رویدادها و نمایش‌های گلادیاتورها را در اینجا تماشا می‌کردند. چگونه به آنجا برویم؛ فرودگاه فیومیچینو رم یکی از بزرگترین فرودگاه‌های اروپا است. من توصیه می‌کنم برای یافتن بهترین پروازها، با Skyscanner رزرو کنید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

چیچن ایتزا – مکزیک

این سایت یونسکو در مکزیک غرق در تاریخ غنی است. سه هزار سال پس از اینکه مصریان باستان اهرام جیزه را ساختند، مایاها اهرام چشمگیر خود را ساختند. چیچن ایتزا، شهر باستانی مایاها در شبه جزیره یوکاتان، یکی از بهترین بقایای این امپراتوری اسرارآمیز است.

ال کاستیلو که بین قرن های 8 و 12 ساخته شده است، یکی از شناخته‌شده‌ترین اهرام چیچن ایتزا است. این بنا یکی از محبوب‌ترین سایت های میراث جهانی است.تا به امروز، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث شد که مایاها در سال 900 بعد از میلاد شهرهای خود را ترک کنند. چگونه به آنجا برویم؛ چیچن ایتزا تا کانکون 3 ساعت با اتوبوس فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

مرکز تاریخی فلورانس – ایتالیا

مرکز تاریخی فلورانس سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند و آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده است. فلورانس به عنوان زادگاه رنسانس، آثار هنری و معماری فراوانی دارد که قدمت آن به چندین قرن پیش می‌رسد.

همانطور که در خیابان‌های رنگارنگ و عجیب آن قدم می‌زنید، گنجینه‌های تاریخی بسیاری از جمله کلیسای جامع فلورانس، گالری اوفیزی و پالازو وکیو را کشف خواهید کرد. امروزه فلورانس یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. نحوه رسیدن به آنجا؛ فلورانس یک ساعت پرواز یا 1.5 ساعت با قطار از رم فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پارک ملی یلوستون – آمریکا

یلوستون اولین پارک ملی جهان و در میان 12 سایت اولیه ینوسکو است که در سال 1978 به ثبت یونسکو رسیده است. این پارک، طبیعت متنوع و حیات وحش و انواع فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز را در خود جای داده است. در داخل این سایت طبیعی زیبا، همه چیز از جنگل‌های انبوه و دره‌ها گرفته تا چشمه‌های آب گرم و آبفشان‌ها را خواهید دید. شاید نمادین ترین تنوع یلوستون، چشمه منشوری بزرگ، چشمه آب گرم محصور در رنگین کمان باشد.

شما همچنین به احتمال زیاد با خرس گریزلی روبرو خواهید شد، اما امیدواریم این دیدار از راه دور باشد. این پارک مملو از زیبایی طبیعی است و سزاوار جایگاهی در لیست آثار ایالات متحده شماست. پارک ملی یلوستون یکی از منحصر به فردترین مکان ها در ایالات متحده است .چگونه به آنجا برویم؛ پارک ملی یلوستون با 1 ساعت رانندگی تا فرودگاه جکسون هول فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

بودای غول پیکر لشان – چین

این مجسمه بودا با ارتفاع 232 فوت (71 متر) بین قرن 8 و 9 ساخته شده است. این مجسمه با ماسه سنگ قرمز حکاکی شده و بزرگترین بودای سنگی در جهان است. امروزه بودای غول پیکر لشان یک مکان زیارتی محبوب برای بودایی‌ها و یک مقصد در فهرست گردشگران است.

بودای غول پیکر لشان در محل تلاقی رودخانه های دادو، مینجیانگ و چینگی در مرکز چین قرار دارد. این بنا یکی از محبوب‌ترین سایت‌های میراث جهانی در چین است. چگونه به آنجا برویم؛ شهر لشان یک ساعت سواری با قطار سریع‌السیر از چنگدو، چین است. شما برای رسیدن به این جاذبه زیبا و دیدنی کافیست مسیری را با قطار طی کنید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

شهر واتیکان – واتیکان

تنها با 110 هکتار مساحت، واتیکان کوچکترین کشور جهان است. اگرچه اندازه کوچکی دارد، اما از نظر اهمیت تاریخی و مذهبی بسیار قدرتمند است. شهر واتیکان خانه پاپ، رئیس معنوی کلیسای کاتولیک است. این شهر همچنین محل یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جهان، کلیسای سنت پیتر است.

کلیسای سنت پیتر مقدس ترین زیارتگاه کاتولیک در جهان است. در میدان مجاور، میدان سنت پیتر، پاپ برای صدها هزار تماشاگر عبادت کرده است. این کلیسای رنسانس ایتالیایی است که در دهه 1500 ساخته شده است و از آن زمان تاکنون تحت بازسازی های هنری قابل توجهی قرار گرفته است.چگونه به آنجا برویم؛ شهر واتیکان در مجاورت رم است. کمتر از 20 دقیقه با مترو تا ایستگاه ترمینی رم فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

ریودوژانیرو – برزیل

به دنبال بازدید از آمریکای جنوبی هستید؟ پس این مکان را به لیست  خود اضافه کنید! ریودوژانیرو یکی از جدیدترین آثار اضافه شده به فهرست میراث جهانی یونسک و است. مناظر کاریوکای ریودوژانیرو که توسط کوه‌ها و دریا احاطه شده است، برای قرن‌ها منبع الهام هنرمندان، موسیقی‌دانان و شهرنشینان بوده است.

قابل تشخیص‌ترین نماد ریو بدون شک مجسمه مسیح نجات‌دهنده است. این بنای تاریخی و مکان فرهنگی در سال 1931 ساخته شد و نزدیک به 100 فوت ارتفاع دارد. سایر مکان‌های فرهنگی مهم عبارتند از باغ گیاه‌شناسی و تپه‌های اطراف خلیج گوانابارا.چگونه به آنجا برویم؛ ریودوژانیرو دومین فرودگاه شلوغ برزیل (پس از سائوپائولو) و چهارمین فرودگاه شلوغ در آمریکای جنوبی است. توصیه می‌کنم با Skyscanner یک پرواز رزرو کنید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پاریس – فرانسه

پاریس دارای گنجینه ای از مکان های تاریخی و فرهنگی است که در کنار رودخانه سن قرار دارند . این مناظر گرانبها شامل کلیسای جامع نوتردام ، کاخ لوور و برج ایفل است.تاریخ و فرهنگ غنی این شهر، پاریس را به یکی از بهترین سایت های میراث جهانی یونسکو تبدیل کرده است.

کلیسای نوتردام که بیش از 800 سال پیش ساخته شده است، یکی از بزرگترین و نمادین ترین کلیساهای جهان است. این یک نمونه کلاسیک از معماری گوتیک فرانسوی، و قطعاً در میان برترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو است. چگونه به آنجا برویم؛ پاریس دارای چهار فرودگاه است و تقریباً از هر قاره قابل دسترسی است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

جزایر گالاپاگوس – اکوادور

جزایر گالاپاگوس که با مساحت 620 مایلی (1000 کیلومتری) از سواحل آمریکای جنوبی واقع شده است، خانه برخی از منحصربه‌فردترین گونه‌های حیات وحش جهان است. چارلز داروین در اواسط دهه 1800 از جزایر گالاپاگوس بازدید کرد و در آنجا مشاهده کرد که هر جزیره حیات وحش خاص خود را دارد. این پیشرفت علمی تا حدی راه را برای ثبت میراث جهانی جزایر گالاپاگوس در یونسکو هموار کرد.

جزایر گالاپاگوس به خاطر لاک‌پشت‌های غول‌پیکرش معروف است که می‌توانند تا 920 پوند (417 کیلوگرم) وزن داشته باشند. چگونه به آنجا برویم؛ جزایر گالاپاگوس فقط کمتر از ۲ ساعت پرواز از گوایاکیل، اکوادور فاصله دارد. شاید رسیدن به آن کمی چالش برانگیز باشد، اما دیدن یکی از شگفت انگیزترین جزایر جهان ارزشش را دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

شهر قدیمی اورشلیم – اسرائیل

اورشلیم یکی از مقدس‌ترین شهرهای مسیحیت، یهودیت و اسلام به شمار می‌رود. این منطقه تاریخی مملو از آثار فرهنگی و تاریخی است که قدمت آنها به بیش از هزار سال می‌رسد. دیدنی‌های برتر اینجا شامل دیوارهای اورشلیم و گنبد صخره، زیارتگاه اسلامی قرن هفتم است.

هر سه ادیان ابراهیمی اذعان دارند که این زیارتگاه محل قربانی شدن ابراهیم بوده است. اورشلیم که بین دریای مرده و کوه‌های یهودا قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان است. کلیسای مقبره مقدس که در سال 326 پس از میلاد ساخته شده است، مقبره عیسی مسیح را در خود جای داده است. چگونه به آنجا برویم؛ اورشلیم کمتر از 1 ساعت با اتوبوس از تل آویو، اسرائیل فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

شهر ممنوعه – چین

شهر ممنوعه که در اوایل دهه 1400 ساخته شد، جواهری فرهنگی در قلب پکن است. در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ به عنوان یک مجموعه کاخ سلطنتی استفاده می‌شد. شهر ممنوعه دارای 980 ساختمان تاریخی است که بسیاری از آنها چوبی هستند و به خوبی حفظ شده‌اند. این بنا خانه مجموعه عظیمی از مصنوعات و آثار هنری قرن‌های گذشته است. به این ترتیب، این نقطه عطف به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا تصویری از چشم‌انداز فرهنگی چین ترسیم کنند.

دروازه صلح بهشتی، که در میدان تیان‌آن‌من پکن قرار دارد، بیرونی‌ترین محوطه شهر ممنوعه است. یکی از برترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو است. چگونه به آنجا برویم؛ فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن، شلوغ‌ترین فرودگاه آسیا است، با بیش از 100,000,000 مسافر در سال 2018. به این ترتیب، تقریباً از هر نقطه‌ای در جهان می‌توانید به اینجا بروید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

والتا – مالت

تنها با یک کیلومتر طول و 600 متر عرض، والتا یکی از کوچکترین پایتخت های جهان است. این شهر تاریخی با وجود وسعت کم خود، مملو از ساختمان‌های باستانی و قرون وسطایی در داخل دیوارهای قدیمی شهر است. دیدنی‌های برتر این شهر عبارتند از کلیسای جامع سنت جان و کازا روکا پیکولا. والتا زمانی توسط یونانی‌ها، فنیقی‌ها، رومی‌ها، بیزانسی‌ها و اعراب اداره می‌شد.

والتا اگرچه از نظر اندازه جمع و جور است، در هر نقطه از دیوارهای شهر مستحکم خود مملو از جاذبه های فرهنگی است. همانطور که امروز در خیابان‌های عجیب آن قدم می‌زنید، چندین اثر تاریخی و فرهنگی را در آنجا خواهید دید. سال گذشته والتا به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد.چگونه به آنجا برویم؛ والتا، مالتا یک پرواز کوتاه از اکثر فرودگاه‌های بزرگ اروپایی است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

مرکز تاریخی پراگ – جمهوری چک

پراگ یک مرکز فرهنگی و تاریخی در قلب اروپای مرکزی است. این شهر قرون وسطایی مملو از مناظر و جاذبه‌های منحصر به فرد است و واقعاً مانند یک موزه در فضای باز به نظر می‌رسد. مرکز تاریخی پراگ از میدان شهر قدیمی گرفته تا جواهرات پنهان کمتر شناخته شده آن، یکی از بهترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو است. طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، قلعه پراگ بزرگترین قلعه باستانی جهان است.

از دیگر دیدنی‌های برتر شهر قدیمی می‌توان به قلعه پراگ و پل چارلز اشاره کرد که قدمت آن‌ها به ترتیب به قرن نهم و چهاردهم می‌رسد.برای مسافرانی که از بودجه خود آگاه هستند و می‌خواهند سفر کم هزینه‌ای داشته باشند، پراگ نیز یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپا است.چگونه به آنجا برویم؛ پراگ در مرکز اروپا قرار دارد. بنابراین یک پرواز راحت از اکثر نقاط در سراسر قاره است. با اتوبوس در شمال وین حدود 5 ساعت راه است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

لالیبالا – اتیوپی

لالیبالا یکی از اولین 12 سایت میراث جهانی یونسکو بود که در سال 1978 ثبت شد. این شهر تاریخی در اتیوپی به خاطر 11 کلیسای یکپارچه سنگ‌تراشی‌شده‌اش که به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، شهرت دارد. پس از فتح «اورشلیم قدیم» توسط مسلمانان، پادشاه اتیوپی در آن زمان لالیبلا را «اورشلیم جدید» نامید.

در زمانی که مسیحیان دیگر اجازه نداشتند مسیر زیارتی سرزمین مقدس را طی کنند، لالیبلا این خلأ را پر کرد. تا به امروز، Lalibela یک مکان زیارتی ارزشمند برای مسیحیان اتیوپی است.چگونه به آنجا برویم؛ Lalibela یک ساعت پرواز از آدیس آبابا است.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

کرملین و میدان سرخ – مسکو

کرملین و میدان سرخ مجاور آن قلب مسکو را تشکیل می‌دهند. آنها بیش از 700 سال در مرکز تاریخ و سیاست روسیه بوده‌اند. کرملین علاوه بر اینکه یک مرکز سیاسی است، خانه بسیاری از کلیساهای ارتدکس روسیه نیز می‌باشد. مهمترین آنها کلیسای جامع رستاخیز، کلیسای بشارت و کلیسای فرشته بزرگ هستند. کلیسای جامع سنت باسیل، شاید نمادین‌ترین سازه در تمام روسیه، در فاصله کمی دورتر باشد.

کلیسای سنت باسیل یک کلیسای ارتدوکس روسی است که در سال 1561 ساخته شده است. معماری پر زرق و برق آن کاملاً منحصر به فرد است و بنایی است که در هیچ جای دیگر روسیه (یا جهان) نخواهید یافت. نحوه رسیدن به آنجا؛ میدان سرخ کمتر از یک ساعت با اتوبوس، قطار و ماشین تا فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

آکروپولیس – آتن

آکروپولیس آتن قلب و روح پایتخت یونان است. این ارگ باستانی بر فراز صخره‌ای مشرف به شهر شلوغ زیر قرار دارد. آکروپولیس که در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شد، مجموعه‌ای از معابد، بناهای تاریخی و مجسمه است و شامل مناظر برتر مانند پارتنون، معبد آتنا نایک و اودئون هرودس آتیکوس است.

برای بیش از 2000 سال، آکروپولیس به عنوان نماد یونان باستان و دستاوردهای آن در هنر، معماری و فلسفه ایستاده است. چگونه به آنجا برویم؛ برای بازدید از زیبایی های بی حد و بی نظیر آکروپلیس باید به یونان و شهر آتن سفر کنید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

مرکز تاریخی بخارا – ازبکستان

بخارا شهری در ازبکستان است که در امتداد مسیر تاریخی جاده ابریشم قرار دارد و بیش از 2000 سال قدمت دارد. این شهر شامل 140 گنجینه معماری؛ از جمله مساجد، بازارها و مدرسه‌ها، آن را به قطب فرهنگ اسلامی تبدیل کرده است. بخارا به عنوان یکی از مقدس ترین شهرهای آسیای مرکزی و در میان برترین سایت های میراث جهانی یونسکو شهرت دارد

این شهر باستانی از قرون وسطی تغییر چندانی نکرده است و دقیقاً به همین دلیل است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند.چگونه به آنجا برویم؛ راحت ترین راه برای رسیدن به اینجا با پرواز از مسکو است که در حال حاضر سه روز در هفته (چهارشنبه، جمعه و یکشنبه) خدمات دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

کوه فوجی – ژاپن

کوه فوجی بیش از 12380 فوت (3775 متر) ارتفاع دارد. این کوه منبع الهام برای نویسندگان، هنرمندان و عابدانی بوده است که به بیش از هزار سال قبل بازمی‌گردند. این کوه پوشیده از برف هر ساله توسط صدها هزار زائر بازدید می‌شود.

از سال 2013، کوه فوجی به دلیل اهمیت فرهنگی و معنوی آن به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است. چگونه به آنجا برویم؛ کوه فوجی تنها 2 ساعت با قطار از توکیو فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پارک ملی مسا ورد – آمریکا

پارک ملی مسا ورد که در جنوب غربی کلرادو واقع شده است به خاطر خانه‌های صخره‌ای به خوبی حفظ شده‌اش که قدمت آن به سال 600 بعد از میلاد باز می گردد، معروف است. باستان‌شناسان در پارک ملی Mesa Verde بیش از 5000 اثر باستانی و 600 خانه صخره‌ای را کشف کردند.

آنها در حدود سال 1200 پس از میلاد به طور مرموزی رها شدند، اما در اواخر قرن نوزدهم توسط گاوچران‌ها دوباره کشف شدند. چگونه به آنجا برویم؛ پارک ملی مسا ورد از کورتز، کلرادو، نیم ساعت رانندگی و یک ساعت تا دورانگو، کلرادو فاصله دارد.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پارک ملی راپا نویی – جزیره ایستر

جزیره ایستر که توسط ساکنان بومی آن به نام راپا نویی شناخته می‌شود، یکی از منحصربه‌فردترین و اسرارآمیزترین مکان‌های روی زمین است. این پارک در جنوب شرقی اقیانوس آرام، با بیش از 2182 مایل (3700 کیلومتر) فاصله از شیلی واقع شده است. این مکان فوق‌العاده ناشناخته است و کمتر از سایر مکان‌های میراث جهانی یونسکو ذکر شده در این فهرست، مورد توجه قرار گرفته است.

این جزیره بیشتر به خاطر صدها مجسمه موآی که از سنگ ساخته شده‌اند، شناخته شده است. این آثار توسط مردم راپا نویی اولیه که در حدود سال 300 پس از میلاد در جزیره زندگی می‌کردند، به وجود آمده‌اند. چگونه به آنجا برویم؛ با یک پرواز به سانتیاگو، شیلی و سپس از آنجا، یک پرواز شش ساعته به جزیره ایستر بروید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

پارک ملی آتشفشان هاوایی – آمریکا

این پارک ملی از بیش از 500 مایل مربع زمین تشکیل شده است و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان به نام Kilauea را در خود جای داده است. در اینجا دهانه‌های آتشفشانی، بیابان‌ها و جنگل‌های بارانی و حتی سنگ نگاره‌های باستانی را خواهید دید. Kilauea آخرین بار در سال 2018 فوران کرد و تنها آتشفشان روی زمین در نظر گرفته می‌شود. هر روز تن‌ها گدازه تولید می‌کند که آن را به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل کرده است.

پارک ملی آتشفشان هاوایی به‌عنوان مکانی مقدس که نسل‌ها فرهنگ هاوایی را شکل داده است، به راحتی در میان بهترین سایت‌های میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در همان سفر به هاوایی، مطمئن شوید که زمان کافی برای رفتن به جزیره‌ای در اطراف مائوئی، با نام اوآهو و مولوکای اختصاص دهید!چگونه به آنجا برویم؛ با پرواز به هیلو، که در جزیره بزرگ هاوایی قرار دارد، بروید و حدود 45 دقیقه به سمت جنوب رانندگی کنید.

بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو
بهترین مکان های میراث جهانی یونسکو

 



 الی گشت    

                تور کیش