آشنایی با باغ پرندگان مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ پرندگان مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره باغ پرندگان مشهد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان دیدنی در شهر مشهد در ادامه با ما همراه باشید.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌ است. همچنین این شهر مکان های تفریحی و بوستان های زیادی دارد.

باغ پرندگان مشهد (Birds Garden) در منطقه گردشگری سپاد در شهر مشهد در بلوار خیام و جنب مجتمع الماس شرق واقع شده است. این باغ تنها، اولین و بزرگترین باغ پرندگان منطقه شرق کشور می باشد که با هزینه بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در باغ پرندگان مشهد انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است که برای تامین سلامتی بازدیدکنندگان و پرندگان تیم‌های پزشکی بصورت شبانه روزی در باغ حضور دارند. باغ پرندگان مشهد با مجوز اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد در سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرده است.

یکی از بارز ترین ویژگی های این باغ وحش زیبایی بصری آن است. چراکه دست اندرکاران محوطه ی کلی باغ را به زیباترین نحو ممکن طراحی کرده اند. وجود پل های چوبی، خیابان های سنگ فرش، پوشش گیاهی فوق العاده، آبشارهای مصنوعی همه و همه مجموعه ای از جذابیت ها و زیبایی ها را موجب شده و همین مساله توانسته به بهترین شکل به جذب مسافرین تورهای مشهد منجر شود.

باغ پرندگان مشهد
باغ پرندگان مشهد

از جهت دیگر بازدید از این باغ پرندگان به خانواده هایی توصیه می شود که همراه با کودکان خود به سفر آمده اند. این مسافرین می توانند در کنار زیارت خود اوقات شاد و مفرحی را در مشهد گردی خود تجربه کنند و یک روز را به بازدید از باغ پرندگان مشهد اختصاص دهند. این باغ توانسته دارای مجموعه ای از زیباترین پرنده ها باشد، در حال حاضر بیش از ۷۰۰ پرنده در این مجموعه نگه داری می شوند که می توان در طی روز از تماشای آنها لذت برد و اوقات خوشی را در فضای پارک سپری کرد.

امکانات رفاهی

در باغ پرندگان مشهد بوفه هایی برای تهیه تنقلات وجود دارد و محوطه ای برای سرگرمی کودکان فراهم شده که مجهز به وسایل بازی است. علاوه بر این در نزدیکی این باغ رستوران هایی دایر است که می توانید به همراه خانواده وعده های لذیذی را آنجا میل کنید. مجتمع های بزرگی همچون الماس شهر و شرق نیز در مجاورت و یا نزدیکی این باغ قرار دارند و می توانید بعد از بازدید از باغ پرندگان به شهر بازی، بوتیک ها و رستوران های این مجتمع ها سر بزنید.

جاذبه های نزدیک 

مجتمع الماس شرق ۲۰۰ متر
پارک علمی پروفسور بازیما ۳۰۰ متر
پارک ساحلی آفتاب ۴۵۰ متر
شهربازی الماس شهر ۶۵۰ متر

چطور به باغ پرندگان مشهد برویم ؟

این باغ در میدان معروف خیام واقع شده و برای همین دسترسی به آن از طریق تمام وسایل نقلیه عمومی و شخصی ممکن است. اگر با خودروی شخصی به این باغ می روید، وارد بزرگراه شهید چراغچی شوید و از میدان خیام به سمت بلوار خیام شمالی و میدان سپاد بروید. از آنجا به سمت بلوار بهارستان بپیچید و تابلوهای باغ پرندگان را دنبال کنید.

باید گفت که این باغ پرندگان برای همه جذاب نیست، بخصوص کسانی که تحمل دیدن حیوانات را در قفس ندارند. پس اگر روحیه حساسی دارید به جای باغ پرندگان به جاذبه دیگری از شهر مشهد سر بزنید. به خصوص که بسیاری با نگهداری پرندگان در این شرایط مخالف هستند، مسئولین باید نظارت بهتری به محیط نگهداری داشته باشند.

باغ پرندگان مشهد
باغ پرندگان مشهد

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 08:00 الی 19:00 (پنج شنبه ها از ساعت 09:00 الی 21:00)

قیمت بلیط: برای هر نفر حدود 10 هزار تومان

شماره تماس: 09159077585

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨