باغ فتح آباد کرمان ، باغی از دوره قاجار | Kerman

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ فتح آباد کرمان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ فتح آباد کرمان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این باغ زیبا و باشکوه در کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است. استان کرمان به دلیل جاذبه های تاریخی که دارد جزء ۵ شهر دیدنی ایران به شمار می رود و حدود ۷ هزار جاذبه ی تاریخی ارزشمند را در خود جای داده است که از این بین ۷۰۰ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

یکی از مکان های دیدنی و پر اهمیت که در سفر به کرمان نباید بازدید از آن را فراموش کنید، باغ فتح آباد کرمان است، یادگاری ارزشمند از دوران قاجار در استان کرمان. در ادامه این باغ باشکوه را به شما معرفی می کنیم.

باغ عمارت فتح‌آباد (بیگلر بیگی) باغی مربوط به دوره قاجار است که در ۲۵ کیلومتری مرکز کرمان، شهر اختیارآباد واقع شده است. این باغ الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده‌ است. این اثر به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. این باغ یکی از بزرگترین و متنوع ترین باغ های کشت گیاهان دارویی ایران را در خود جای داده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در حال حاضر باغ فتح آباد به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر کرمان شناخته می شود و اتاق های هر دو عمارت قابل رزرو و اجاره می‌باشند. همچنین ارائه خدمات پذیرایی و تفریحی نیز در سال‌های اخیر در محوطه روباز و اتاقهای عمارت انجام می‌گردد؛ و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کرمان به حساب می‌آید.

باغ فتح آباد کرمان
باغ فتح آباد کرمان

در این مجموعه علاوه بر عمارت اصلی که با دو طبقه در مرکزیت مجموعه و در شمال حوض اصلی قرار گرفته‌ است، در سمت غرب نیز عمارت چهار فصل وجود دارد. از عمارت اصلی به اندازه سی متر رو به سوی شرق حرکت کنید؛ عمارت چهارفصل را می بینید که با یک طبقه، گنبد مرکزی و ایوان های ستون دار جلوه خاصی به مجموعه باغ داده است. آجرکاری ها و گچ کاری های این سازه به قدری زیباست که تماشای‌شان هوش از سر بازدیدکنندگان می برد و آنها را به تحسین هنر ایرانی وادار می کند. امروزه این اتاق کاربری VIP دارد و برای انجام مراسم و جشن های مختلف به افراد اجاره داده می شود.

پیشینه

این باغ از از یادگارهای فضل علی خان بیگلربیگی است که به همین دلیل آن را باغ بیگلربیگی نیز می‌گویند. عبور آب فتح‌آباد از میان این باغ به آن صفا و طراوت می‌بخشیده‌است. زمان احداث این باغ به حدود سال‌های ۱۲۵۵ می‌رسد. مصالح ساختمان‌ها از خشت خام و تزیین آن با گچ و مقابل سر در باغ حوضی به ابعاد ۶۰ در ۵ متر با فواره‌های زیبا طراحی شده بود. علاوه بر سر در که ساختمانی دو طبقه داشته طاق نماهایی نیز در طرفین آن احداث شده بود.

معماری

وسعت باغ فتح آباد به ۱۳ هکتار و زیربنای ساختمان آن به ۱۵۰۰ متر می رسد. این بنا دارای سبکی اروپایی و ایرانی است و زمین های کشاورزی و باغ های گوناگونی در اطراف آن قرار گرفته است. به گونه ای که وقتی وارد عمارت فتح آباد شدید انگار وارد بهشت می شوید. یک حوض بزرگ در ابتدای ورود شما به این باغ در مقابلتان وجود دارد که حدودا ۶۰ متر بوده و انعکاس بنای ساختمان بر روی آب حوض می افتد و می توانید عکس های فوق العاده ای بگیرید.

باغ فتح آباد کرمان
باغ فتح آباد کرمان

این مجموعه که قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد و در سالهای اخیر مرمت شده است. باغ فتح آباد کرمان امروزه به عنوان یکی از جاذبه های برتر گردشگری کرمان شناخته می شود به طوری که در عید سال 1396 پربازدیدترین جاذبه کرمان لقب گرفت. زمانی که به بازدید این مجموعه می روید توجه داشته باشید که حتما هم روز و هم شب آن را تجربه کنید. باغ عمارت فتح آباد برای شب ها و نورپردازی ویژه آن محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. تا اندازه ای که به دلیل نورپردازی های بزرگ کنار حوض آن، این تصور برای هواپیماها به وجود می آید که باند فرودگاه کرمان در این محل قرار گرفته است.

بخش های مختلف باغ فتح آباد

  • ساختمان اصلی باغ فتح آباد

  • موزه حکام
  • اتاق نقاشی
  • ساختمان های جنوبی عمارت اصلی
  • محوطه بیرونی
باغ فتح آباد کرمان
باغ فتح آباد کرمان
  • عمارت چهارفصل
  • زمین های کشت داروهای گیاهی
  • درختان قدیمی باغ فتح آباد

امکانات

از جمله امکاناتی که در مجموعه باغ فتح آباد پذیرای شما هستند می توان به رستوران، شربتخانه، چایخانه، آلاچیق های چوبی کپری برای استراحت، غرفه های فروش صنایع دستی ، غرفه فروش گیاهان دارویی (عطاری) و … اشاره کرد.

یکی از امکانات قابل توجه مجموعه، امکان برگزاری مراسم و جشن در عمارت چهار فصل برای مراسم و میهمانی ها، سمینارها، جلسات رسمی و کاری، میهمانی های خانوادگی و دانشجویی، جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج، جشن فارغ التحصیلی و … که با پارکینگ اختصاصی اجاره داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان مراسم مختلف می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنید.

اقامت در باغ فتح آباد

اگر دوست دارید تا در این باغ شبی را به همراه عزیزانتان بگذارنید می توانید یکی از اتاق های شاه نشین با هزینه 300 هزار تومان، عمارت چهار فصل با هزینه 420 هزار تومان و یکی از اتاق های معمولی را با هزینه 70 هزار تومان اجاره کنید.

باغ فتح آباد کرمان
باغ فتح آباد کرمان

دسترسی

به منظور دسترسی به باغ فتح آباد در استان کرمان می توانید از طریق آدرس زیر به آن دسترسی پیدا کنید، توجه داشته باشید که هیچ گونه اتوبوس و تاکسی در این مسیر وجود ندارد بنابراین اگر ماشین شخصی ندارید باید دربست ماشین بگیرید تا به این منطقه برسید.

آدرس: ایران، استان کرمان، ۲۵ کیلومتری مرکز کرمان، شهر اختیارآباد

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 الی 22:00

هزینه بازدید: برای هر نفر 4000 تومان ، گردشگران خارجی 20.000 تومان

شماره تماس: 09136694010

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨