10 اپلیکیشن ضروری سفر که باید روی گوشی داشته باشید

10 اپلیکیشن ضروری سفر که باید روی گوشی داشته باشید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

 اپلیکیشن های ضروری سفر 

تا چند سالِ پیش وسایل ضروری سفر به لباس، مدارک شناسایی، دارو، قرص، لوازم یدکی ماشین و چیزهایی شبیه این‌ها خلاصه می‌شد، اما حالا باید اعتراف کرد که گوشی تلفن همراه و اپلیکیشن‌ های روی آن نیز بخشی جدایی ناپذیر از ضروریات سفر هستند. در واقع باید گفت که نمی‌شود سفر را بدون موبایل و اپلیکیشن‌های آن تصور کرد.

10 اپلیکیشن ضروری سفر که باید روی گوشی داشته باشید

شاید فکر کنید استفاده موبایل در سفر محدود به همان استفاده روزمره است و به خاطر ضرورت ارتباط اجتماعی از آن صحبت می‌کنیم، اما اینطور نیست. اپلیکیشن‌هاییی مثل تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام ضروری به نظرم می‌رسند، اما شما در سفر به اپلیکیشن‌های ضروری دیگری هم نیازی دارید

گوگل مپس (Google Maps) و دوستان

گوگل مپس ابزار مورد علاقه بسیاری برای برنامه ریزی مسیر یک سفر جاده‌ای است. شما می‌توانید این فرآیند را در لپ‌تاپ خود با وارد کردن نقطه شروع و پایان برای یک سفر جاده‌ای آغاز کنید، سپس روی مسیر کلیک کنید تا مقصدهای دیگر در طول مسیر را ببینید. هنگامی که مسیری را ایجاد کردید می‌توانید شروع به تحلیل شرایط کنید. فقط فکر کنید که گوگل مپس در سفری مثل سفر به کردستان با خودرو شخصی چقدر می‌تواند کارآمد باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اما استفاده از گوگل مپس به اینجا ختم نمی‌شود در شهرهای غریبه گوگل مپس می‌تواند منجی شما باشد و از گم شدنتان جلوگیری کند. به جز این می‌توانید اطلاعات خوبی درباره مکان‌های تاریخی، رستوران‌ها، غذاخورهای و نظر مردم درباره آن‌ها پیدا کنید.

اما در کنار گوگل مپ بد نیست از ویز هم استفاده کنید. ویز از سیستم ناوبری گام‌به‌گام استفاده می‌کند و  بهترین مسیر را از مبدأ تا مقصد و همچنین نقاط پرترافیک و بسته شدن جاده‌ها را لحظه به لحظه به کاربران اطلاع می‌دهد. نکته جالب این است که گوگل در سال 2013 ویز را خرید.

دو اپلیکیشن نشان و بلد هم دو مسیر یاب ایرانی هستند که در بعضی موارد شامل جزئیات بیشتری هستند؛ از جمله اطلاعات به روزتر از مکان‌های مختلف.

اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا AccuWeather

هیچ چیز واجب‌تر از دانستن وضعیت آب و هوای مقصدی که قصد سفر به آن دارید را نیست. این اطلاعات به شما کمک می‌کند. برای همین حتما یک اپلیکیشن آب و هوای خوب و دقیق داشته باشید. فکر کنید در بهترین زمان سفر به شیراز با یک باران ناگهانی مواجه شوید و فکرش را نکرده باشید، همین مسئله سفر را برای شما تلخ می‌کند.

AccuWeather  یکی از معروفترین برنامه های آب و هوا مخصوص اندروید است که بسیاری آن را می‌شناسند. این اپلیکیشن به خاطر پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوا مشهور است. علاوه بر این، AccuWeather گزارش دقیقی از وضعیت آب و هوا شامل سرعت باد، میزانرطوبت و شاخص های UV را هم ارائه می دهد.

10 اپلیکیشن ضروری سفر که باید روی گوشی داشته باشید

نکته مهم این جا است که این اپلیکیشن در مورد ایران هم عملکرد خوبی داشته است. با استفاده از این برنامه می توانید پیش بینی ساعتی وضعیت آب و هوا را در اختیار داشته باشید و نقشه های آب و هوایی را مشاهده کنید. به جز این با قابلیت منحصر به فرد MinuteCast این برنامه، احتمال بارش باران را به صورت دقیقه به دقیقه پیش بینی را رصد خواهید کرد تا بتوانید روزتان را بهتر و دقیق تر برنامه ریزی کنید.

اپلیکیشن دوربین موبایل؛ Open Camera یا چیزی شبیه به آن

دوربین موبایل شما هر چقدر هم خوب باشد باز هم یک اپلیکیشن خوب باعث می‌شود تا کیفیت عکس‌های آن بهتر شود. این اپلیکیشن می‌تواند مخصوص برند موبایل شما یا یک اپلیکیشن حرفه‌ای باشد.

Open Camera یکی از بهترین برنامه‌های دوربین برای اندروید است. این برنامه عکس‌های شگفت انگیز با کیفیت بالا را تهیه می‌کند. در این برنامه وضوح دوربین قابل تنظیم است و فرمت تصویر را می‌توانید بین JPEG ، PNG و WebP انتخاب کنید. برنامه دارای رابط کاربری واقعا ساده است و هیچگونه ابهامی در استفاده از ان نخواهید داشت. شاید باور نکنید اما بهتر است بدانید که این نرم افزار 2 مگابایتی و سبک دارای ویژگی هایی فروان است.

از محبوب ترین های ان می توان امکان بزرگنمایی (زوم) به صورت multi-touch gesture و single-touch control، امکان انتخاب چهار گزینه ی مختلف برای فلاشon/off/auto/torch، دارا بودن تابع تشخیص چهره برای پیدا کردن صورت فرد و افراد در تصاویر و امکان عکسبرداری به صورت پشت سر هم و یا با تاخیر (قابل تنظیم) اشاره کرد. البته گزینه‌های حرفه‌ای‌تر هم هستند که برای علاقه‌مندان در دسترس است.

اسنپ، تپسی و ماکسیم

اگر حوصله گشتن دنبال تاکسی را ندارید و می‌خواهید مثل سابق تاکسی اینترنتی بگیرید حتما باید اسنپ یا تپسی را داشته باشید. به جز این ماکسیم هم اپلیکیشنی است که برای مسافت‌های بین شهری و طولانی مناسب، امن و قابل برنامه ریزی است.

اپلیکیشن رزرو جا

اپلیکیشن‌ های رزرو جا را داشته باشید. مشهورترین این اپلیکیشن‌ها دوباره اسنپ است، سوپراپلیکیشنی که از خودرو تا جا و دکتر را دارد، اما شما می‌توانید چند سایت رزرو جا را در مرورگرد خود داشته باشید تا به کمک آن‌ها گزینه‌های بیشتر و قیمت‌های بهتری را رصد کنید.

اپلیکیشنی برای دخل و خرج؛ چیزی مثل جیب

سفر به خودی خود پر خرج است، کافی است کمی خوش بگذرد تا خرج‌ها سر به آسمان بگذارد. باید چه کرد؟ بهترین کار داشتن یک اپلیکیشن شخصی است تا حساب و کتاب‌های شخصی را در آن داشته باشید.

یکی از این اپلیکیشن‌ها جیب نام دارد. در جیب امکاناتی مثل ‏افزودن ویجت از گزارش ماهانه تراکنش‌ها، ‏افزودن قابلیت کارت به کارتT ‏قابلیت افزودن کارت‌ها، ‏افزودن بانک های مبدا عضو شبکه شتاب، ‏افزودن قابلیت جیب به جیب، ‏افزودن قابلیت جیب به کارت، ‏افزودن قابلیت لینک پرداخت، ‏افزودن قابلیت تعریف بودجه برای تگ‌ها، ‏‏‏‏‏‏دریافت خروجی تراکنش ها به صورت pdf و به اشتراک گذاری آن و ‏‏‏‏‏گزارش ماهانه دریافت ها و پرداخت ها به صورت نمودار برای شما وجود دارد.

10 اپلیکیشن ضروری سفر که باید روی گوشی داشته باشید

این ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها برای سفر بود اما این لیست با توجه به ذائقه شما قابل تغییر است. اگر اهل کتاب خواندن باشید فیدبو و طاقچه از افزایش دهنده کیفیت عکس ضروری هستند. اگر اهل پادکست هستید هم کست باکس و گوگل پادکست اپلیکیشن‌های سبکی هستند که حال شما را خوب خواهند کرد.

با این همه توجه کنید که کارآمدی و لذت بردن از کاربرد اپلیکیشنی مثل کتاب یا پادکست شما را از روند سفر و تجربه گردشگری خارج نکند. هدف اصلی سفر است و این اپلیکیشن‌های تنها بهانه‌ای برای لذت بیشتر بردن از سفر است. پس با دقت انتخاب و افراط هم نکنید. می‌توانید برای مدیریت زمان خود یک اپلیکیشن نصب کنید. این‌ اپلیکیشن‌ها زمان استفاده شما از موبایل را مدیریت می‌کنند.



 الی گشت    

                تور کیش