میدان آزادی ایروان
میدان آزادی ایروان

میدان آزادی ایروان ، ارمنستان | Freedom Square

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان آزادی ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با میدان آزادی ایروان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با خانه و اپرا ایروان کشور ارمنستان در ادامه با ما باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است و مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور می باشد. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه میدان آزادی ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


میدان آزادی (Freedom Square) که تا سال ۱۹۹۱ میلادی میدان تئاتر و میدان اپرا نیز نامیده می‌شد یکی از میدان‌های شهر ایروان، ارمنستان است. این میدان در ناحیه کنترون قرار دارد و میدان بخشی از مجموعه تالار اپرای ایروان محسوب می‌شود.میدان آزادی ایروان

این میدان توسط چهار خیابان محصور شده است که عبارتند از: خیابان تومانیان، خیابان تریان، خیابان سایات‌نووا و خیابان ماشتوتس، تندیس‌های هوهانس تومانیان (نویسنده) و آلکساندر اسپندیریان (آهنگساز) در این میدان نصب شده است.

در ارمنستان این میدان «سمبل آزادی» نامیده می‌شود و محل اجتماعات مردم ارمنستان است و برآورد می‌شود بتواند ۴۲٬۰۰۰–۴۵٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.

بخش غربی آن نیز به پارک بزرگی منتهی می‌شود که در کافه‌های اطراف آن می‌توانید استراحت کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید. دریاچه سوان نیز با چشم‌اندازی فوق‌العاده در سمت شرق این میدان قرار دارد.

این میدان یکی از دو میدان اصلی در مرکز ایروان محسوب می‌شود. در حال حاضر میدان آزادی یک مرکز خرید دارد که می‌توانید بخشی از وقت خود را به خرید در آن بگذرانید. حوضچه‌ای در وسط میدان آزادی قرار دارد که چشم‌اندازی زیبا ایجاد کرده است. با  قدم زدن در میدان آزادی ایروان با فرهنگ مردم مهمان‌نواز و مهربان ایروان آشنا می‌شوید.

آدرس: ایروان، ارمنستان، میدان آزادی

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: بازدید از این میدان رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨