مکان های دیدنی دیواندره
مکان های دیدنی دیواندره

مکان های گردشگری دیواندره | Divandarreh

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مکان های دیدنی دیواندره

شهر دیواندره مرکز شهرستان دیواندره که جاهای دیدنی زیادی در استان کردستان در غرب ایران را تشکیل میدهد .این شهر که از طرفی رشته کوه‌های هوازو و از طرفی دیگر منطقه‌های بیجار گروس و تیلکو آن را احاطه کرده‌اند. غارکرفتو با فاصله ۷۲ کیلومتر در شمال غربی شهرستان دیواندره قرار دارد که نمونه‌ای بارز از دوران زندگی پیشینیان مردمان کرد در این منطقه می‌باشد.در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با مکان های دیدنی دیواندره بیشتر آشنا شوید.

دهستان سارال دیواندره

دهستان سارال، از توابع دیواندره، دشتی زیبا و پهناور است و در فصل بهار مانند تابلویی چشم‌نواز در استان کردستان می‌درخشد. دشت‌های پر از گل، صدای آواز پرندگان، چشمه‌های جوشان و اهالی صمیمی و خونگرم، دهستان سارال را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در شهر دیواندره تبدیل کرده است. وجود مرتع‌های سرسبز و حاصلخیز این منطقه باعث شده است که بیشتر روستاییان به شغل دامداری مشغول باشند.

مکان های دیدنی دیواندره
مکان های دیدنی دیواندره

کوه چهل چشمه

چهل چشمه از کوه های مرتفع کردستان است. این کوه دارای آبشارها و چشمه های بسیار زیبایی است و دلیل این نامگذاری هم وجود چهل چشمه در این منطقه است .به برکت زمستانهای طولانی کوردستان و ارتفاعات بلند چهل چشمه بزرگترین ذخیره گاه آب است و صدها گونه‌ی گیاهی دارویی بی نظیر را در خود جای داده است و یکی از سرچشمه‌های ثابت سه رودخانه مهم کوردستان رودخانه‌های قزل اوزن، سیروان، زرینه رود “خور خوره”  می باشد .این مجموعه عظیم کوهستانی صدها گونه‌ی گیاهی دارویی بی نظیر را در خود جای داده است.  این منطقه چشمه‌های فراوانی وجود دارد که معروفترین و پر آبترین چشمه آن “کانی چاو ڕەش” نام دارد که در ضلع جنوب شرقی آن قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مکان های دیدنی دیواندره
مکان های دیدنی دیواندره

روستای درون

روستای درون در ۲۵ کیلومتری شهرستان دیواندره قرار گرفته که دارای ۳۰۰ باب منزل و ۱۷۰۰ نفر جمعیت است. از امکانات این روستا می توان به آب لوله کشی، گاز، برق، مدرسه ابتدایی و راهنمایی، خانه بهداشت و مخابرات اشاره کنیم. شغل اکثر اهالی روستای درون کشاورزی و تا حدودی دامداری می باشد. از محصولات کشاورزی می توان به گندم، نخود، جو و عدس اشاره کنیم. با توجه به قرار گرفتن این روستا در کنار رودخانه قزل اوزن، چشم انداز و طبیعت بسیار زیبایی در این روستا وجود دارد که معمولا اهالی این روستا و روستاهای اطراف و حتی جای جای استان کردستان برای تفریح به این روستا مراجعه می کنند.

غار کرفتو

غار کرفتو در شهرستان دیواندره استان کردستان نمونه‌ای کم نظیر از معماری دست کَند و طولانی ترین غار ایران است که برای روزگارانی طولانی سکونتگاه انسان به شمار می‌رفت. این غار شگفت‌انگیز به حدی وسیع و گسترده است که هنوز هیچکس نتوانسته تمام قسمت‌های آن را ببیند. در حال حاضر ایجاد مسیر مناسب برای بازدید از غار موجب شده تا کرفتو به یکی از مقاصد شاخص گردشگری در استان کردستان تبدیل شود و گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را به صورت انفرادی و خانوادگی یا در قالب تور کردستان به سوی خود بکشاند. جالب است که بدانید غار کرفتو 4 طبقه دارد که نامش را از غار خورشید گرفته است، چرا که در زبان محلی مردمان کورد کرف به معنای غار و تو به معنای خورشید است.

مکان های دیدنی دیواندره
مکان های دیدنی دیواندره

منطقه ی شکار ممنوع زرینه اوباتو

این منطقه به مساحت 24000 هکتار در 16 کیلومتری شمال شهرستان دیواندره زیستگاه مناسبی جهت گونه پرنده ی حمایت شده و رو به انقراض میش مرغ می باشد.

مکان های دیدنی دیواندره
مکان های دیدنی دیواندره


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)