سد گلستان گنبد کاووس ، استان گلستان | Gonbad Kavus

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سد گلستان گنبد کاووس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با سد گلستان گنبد کاووس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این سد در نزدیکی شهر گنبد کاووس استان گلستان با ما باشید.

استان گلستان سومین استان سرسبز و زیبای شمال کشور است که با طبیعت دلفریب خود به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. استانی که در تمامی ایام سال میزبان مسافران زیادی از داخل و خارج کشور است و هیچگاه به مقصدی تکراری برای بازدیدکنندگانش تبدیل نمی‌شود. یکی از جاذبه های این استان سد گلستان است.

سد گلستان (Golestan Dam) در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر گنبد کاووس، روی رودخانه گرگان رود احداث شده است. این سد که یکی از جاهای دیدنی گنبد کاووس می باشد، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سازه اصلی سد از نوع خاکی می باشد. در منطقه اطراف سد گلستان مکانی زیبا برای گردشگران رقم خورده است. اگر به استان گلستان و شهر گنبد کاووس سفر کردید. اطراف این سد یکی از مکان های بسیار زیبا برای تفریح و گردش به همراه خانواده یا دوستان است.

سد گلستان از نوع سدهای خاکی همگن است و شاخه اصلی آن از ارتفاعات کوه‌های شرق استان سرچشمه می‌گیرد. ارتفاع سد 25 متر می باشد. از آب سد گلستان علاوه بر تامین آب زراعی، برای پرورش ماهی نیز استفاده می‌شود. با طبیعت سرسبز در پیرامون، این سد مکانی مناسب برای لذت از هوای تازه و تفریح کردن است.

بهترین فصل بازدید اول بهار و تابستان می باشد. توجه کنید که امکانات رفاهی در این مکان وجود ندارد و باید مایحتاج خود را از شهرستان گنبد کاووس تامین نمایید. مسیر راه برای بازدید از سد گلستان کاملا خاکی می باشد.

سد گلستان گنبد کاووس
سد گلستان گنبد کاووس

آدرس: استان گلستان، ۱۲ کیلومتری شمال شرقی گنبد کاووس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨