میدان ساعت ساری
میدان ساعت ساری

میدان ساعت ساری ، مازندران | Sari

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان ساعت ساری

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره میدان ساعت ساری صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این میدان شاخص در شهر ساری در ادامه با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید این شهر زیبا و خوش آب و هوا یکی از بهترین مقاصد برای سفر به شمال ایران است. پس اگر قصد سفر به شمال کشور و شهر ساری را دارید بازدید از این میدان که یکی از جاذبه های شهر ساری است را فراموش نکنید.

میدان ساعت که مازندرانی ها به زبان خود به آن پاساعت می گویند، نام میدانی در مرکز شهر ساری مرکز استان مازندران ایران است. در میانه میدان ساعت که اکنون به میدان هفت تیر موسوم شده است برجی با ساعت عقربه‌ای بزرگ و مجهز به صدای زنگ ناقوس قرار دارد که در هنگام تغییر ساعات به تعداد رقم ساعت آن لحظه به صدا درمی‌آمد و در سکوت شب‌های ساری صدای ساعت ۱۲ شب به دلیل تعداد بالای دفعات آن و نیز سکوت شب تا خیابان‌های اطراف برج شنیده می‌شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


میدان ساعت ساری
میدان ساعت ساری

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

در سال ۱۳۵۵ ساخت میدان این برج آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۵۷ ساخت برج ساعت پایان یافت. محمد علی حیدری سازنده این برج است و دانیال فلاحیان فر طراح این برج می‌باشد.

در سال ۱۳۸۰ ساعت زنگدار این برج را به علّت اعتراض برخی از ساکنان نزدیک به برج قطع کردند زیرا تعداد دفعاتی که ساعت زنگ میزد به خصوص در ساعت 12 نیمه شب زیاد بود و باعث ثلب آرامش ساکنین اطراف برج و حتی منطقه های دورتر می شد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨