روستای زیبای سطلسر لاهیجان ، گیلان | Lahijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای سطلسر لاهیجان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای سطلسر لاهیجان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای توریستی در لاهیجان در ادامه مطلب همراه ما باشید.

روستای سطلسر یکی از روستاهای بسیار زیبای اطراف لاهیجان است که قطب تولید چای در این منطقه است. این روستا در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر لاهیجان قرار گرفته است. سطلسر یکی از زیباترین روستاهای شهرستان لاهیجان می‌باشد که به علت موقعیت کوهستانی و آب و هوای خاصی که دارد مکان مناسبی برای گشت و گذار است.

اکثریت مردم این روستا به کشت چای و البته برنج مشغول هستند. علاوه بر کاشت چای، محصولاتی مانند میوه، برنج، ابریشم و انواع سبزیهای محلی در این روستا کاشت می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شکل خاص مزارع برنج در این روستا که به صورت پلکانی هستند، مزارع کشور سریلانکا و بالی را به توریست ها یادآوری میکند. پس به جای سر زدن به جاهای از پیش شناخته شده ی گیلان، به این روستاهای کوچک سر بزنید.

روستای سطلسر لاهیجان
روستای سطلسر لاهیجان

به هنگام ورود به این روستا با تابلویی تحت عنوان “به بزرگترین روستای چای خیز ایران سطلسر خوش آمدید” مواجه می شوید. مسیر رفت دهستان سطلسر به دلیل داشتن مراتع سرسبز و باغهای چای، به عنوان مرکزی برای گشت های یک روزه مسافران تبدیل شده است. نگران محل اقامت نباشید چرا که بسیاری از روستاییان، اتاقهایی برای اجاره به مسافران دارند.

دسترسی

برای دسترسی به آن، باید از مسیر جاده ی کنار بام سبز در لاهیجان به سمت راست بروید و در امتداد مسیر با توجه به تابلوها به این روستای سرسبز برسید. سطلسر دارای جاده‌ی آسفالته می‌باشد و شما می‌توانید با خودرو در عرض کمتر از پنج دقیقه از شهر لاهیجان به دهستان سطلسر بیایید.

روستای سطلسر لاهیجان
روستای سطلسر لاهیجان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨