دیدنی های مالتا ، کشوری جزیره ای در اروپا | Malta

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های کشور مالتا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های کشور مالتا آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور زیبای اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مالتا (Malta) با نام رسمی جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، شهر والِتا می‌باشد. مالتا در ۸۰ کیلومتری جنوب ایتالیا، ۲۸۴ کیلومتری شرق تونس و ۳۳۳ کیلومتری شمال لیبی قرار دارد و یکی از کوچکترین و پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیتی در جهان است.

مالت دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به ویژه در سواحل و کرانه‌هاست و امروزه هتل های مجهزی در همه جزایر مالت ساخته شده‌اند. این جزیره تاکنون میزبان فیلم‌ها و نام‌های بزرگی بوده که هر یک به نوبه خود بر صنعت گردشگری این جزیره تأثیرگذار بوده‌اند. فصل اول سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» در مالت ساخته شده‌ است. در ادامه با جاذبه های گردشگری این کشور بیشتر آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی مالتا

شهر والتا – Valletta

یونسکو درباره کشور مالت و پایتخت آن به این مورد اشاره کرده است که این شهر یکی از متمرکزترین مناطق تاریخی در جهان است. والتا اولین شهر برنامه­ ریزی شده در اروپا بود که در سال ۱۵۶۵ به تصویب رسید. والتا به طور مداوم تحت سلطه یونانی­ ها، رومی­ ها و اعراب قرار می­ گرفت. این شهر از ویژگی­ های متنوعی از قبیل معماری و جذابیت قرون وسطایی برخوردار است.

کلیسای جامع سنت جان – St. John’s Co-Cathedral

این کلیسا که در والتا، پایتخت مالتا، واقع شده است، نمونه ی فوق العاده ای از معماری سبک باروک است. نمای بیرونی این کلیسا ترسناک و گول زننده است و بیشتر شبیه یک قلعه است ولی در داخل آن با تزئینات پر زرق و برق و انواع هنرهای ارزشمند رو به رو خواهید شد. مشهورترین اثر اینجا تابلوی گردن زدن سنت جان غسل تعمید دهنده است.

دیدنی های کشور مالتا

باغ باراکا – Barrakka Gardens

این باغ ها در شهر والتا، باغ باراک بالا و باغ باراک پایین نیز نامیده می­شود. باغ پایین بسیار کوچک است اما دارای یک معبد فوتوژنیک است. قسمت فوقانی بزرگتر است، با ستون­ های زیبا و منظره ­ای شگفت انگیز از 3 شهر معروف مالت. در زیر آن می توانید Saluting Battery را مشاهده کنید، یک باتری توپخانه ­ای که در گذشته برای سلام کردن کشتی ­های خارجی مورد استفاده قرار می­ گرفت. این روزها هنوز هم کار می­ کند و هر روز ظهر آتش می ­گیرد.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

سه شهر مالتا – Three Cities of Malta

سه شهر دیدنی به نام های ویتوریوزا یا بیرگو (Vittoriosa)، سنگلا (Senglea) و کوسپیکوا (Cospicua) در مالت قرار گرفته اند و از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شوند. این سه شهر زیبا و توریستی  ملقب به «سه شهر» هستند.

شهر بیرگو – Birgu

شهر بیرگو که در زبان ایتالیایی به ویتوریسا نیز نامیده میشود، یکی از شهرستانهای قدیمی قرار گرفته شده در سمت جنوبی بندرگاه گراند در منطقه شرق جنوب مالتا است. بیرگو دارای چندین جاذبه ی گردشگری است به عنوان مثال آب نمای تاریخی که شامل کاخ سابق و وزارت خزانه داری سنت جان که در اوایل 2000s مرمت شد.

مارساکسلوک – Marsaxlokk

این دهکده ماهیگیری خوش منظره با اتوبوس تنها 30 دقیقه با والتا فاصله دارد. این دهکده با بازارچه های روزانه رنگارنگش، محل بسیار خوبی برای قدم زدن است و بهترین روش کشف و دیدن اینجا هم پای پیاده است. منظره ی قایق های ماهیگیری با نام لوزا (luzzu) با رنگ های درخشانشان در خلیج و محیط ساکت و آرام اطراف، اینجا را تبدیل به محل بسیار مناسبی برای خوردن نهار در یکی از رستوران های اطراف اسکله کرده است.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

استخر سنت پیتر – St Peter’s Pool

نزدیک به دهکده ماهیگیری مارساکسلوک، استخر سنت پیتر یکی دیگر از جاذبه­ های دیدنی در مالت است. این استخر طبیعی که در اثر فرسایش حفر شده است، یک مکان عالی برای شنا است. بچه­ ها به طور خاص عاشق این ساحل هستند، آنها خودشان را به چالش می­کشند که از صخره کوچک بجای اینکه شنا کنند، پرش کنند. در حقیقت، تنها راه برای ورود به آب پریدن یا استفاده از نردبان است.

شهر بیرکیرکارا – Birkirkara

بیرکیرکارا شهری در منطقه مرکزی، مالتا است. این شهر پرجمعیت ترین شهر در این جزیره است و با 22247 نفر جمعیت در مارس 2014 به عنوان پرجمعیت ترین شهر مالتا شناخته شده است. این شهرستان شامل چهار کلیسای مستقل سنت هلن، سنت جوزف، بانوی ما از کوه کرمل و مریم مقدس میباشد.

شهر تپه ای مدینا – Mdina

با بازدید از این شهر شما میتوانید از شلوغی ها فرار کرده و لحظاتی را در این شهر افسانه ای سپری کنید ساختار این شهر بیشتر به مانند ساختار شهرهای داستان های افسانه ای میباشد. گردشگران برای ورود به این شهر باید از دروازه ی زیبا و افسانه ای که در ابتدای شهر قرار گرفته است عبور کنند که این احساس را به شما میدهد که از دروازه ی زمان سفر کردید و به زمان گذشته جایی حوالی قرون وسطا برگشته اید.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

شهر اسلیما – Sliema

اسلیما زمانی یک شهر ماهیگیری آرام بود که در 50 سال گذشته به یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات مالتا تبدیل شده است. رستوران ها و کافه های بسیار زیبا در ساحل دریا قرار دارند، جایی که مسافران دوستدار غذا می توانند غذاهای محلی خود را که تحت تأثیر طعم بریتانیایی، ایتالیایی و آفریقای شمالی است، امتحان کنند. همچنین اسلیما که پایتخت مد مالت محسوب می شود، مقصدی محبوب برای کسانی است که عاشق خرید هستند.

شهر سنت جولیانز – St Julian’s

سنت جولیان (سان گیلجان) یک شهر ساحلی قابل توجه است که درست در شمال اسلیما واقع شده است. بخشی از شهر که به Balluta معروف است دارای خلیج جذابی است که مکانی عالی برای شروع روز است. رستوران ها و کافه های زیادی در امتداد گردشگاه اطراف وجود دارد تا بتوانید غذا بخورید و از گرما فرار کنید. همچنین با کلیسای کارملیت (Karmelite) روبرو خواهید شد، یک ساختار نئوگوتیک مشرف به آب.

جزیره کومینو – Comino

جزیره کومینو یکی دیگر از مناظر بسیار زیبا و جذاب کشور مالت است که به مدیترانه زیبایی خاصی داده است. جزیره کومینو زیبایی منحصر به فردی دارد و از نظر انزوا و آرامش در کشور مالت مثال زدنی می‌باشد. این جزیره یکی از کوچک ­ترین جزایر مالت به شمار می­ آید که تنها ۳٫۵ کیلومتر مساحت دارد. این جزیره بیشتر به خاطر پرندگانش شهرت و محبوبیت دارد و این جزیره یک طبیعت بکر در مالت است.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

جزیره گوزو – Gozo 

برای علاقه‌مندان به سفر به مالتا، این جزیره جایی برای از خود بیخود شدن است؛ جایی است که می‌توانید استرس های خود را پایین بیاورید و آرام بگیرید. پیاده‌روی در کناره­های چشم اندازهای ساحلی، صعود از تپه های تخت صاف و دیدن آب­های شفاف و کریستالی، اثرات قابل توجهی بر آرامش شما دارد.

شهر ویکتوریا – Victoria (Rabat)

ویکتوریا (رباط) بزرگترین شهر در گوزو است و انواع غنی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی را به نمایش می گذارد. دیوارهای دیدنی شهر ایل کاستل با استحکامات مربوط به دوران برنز به شما اجازه می دهد به سراسر شهر نگاه کنید. مغازه های متعدد هنر و صنایع دستی اجناس دست ساز را می فروشند. معبد Ggantija در حدود 3 کیلومتری خارج از ویکتوریا واقع شده است، یکی دیگر از بناهای باستانی است که به عنوان یکی از مهمترین مکانهای باستان شناسی منطقه شناخته می شود.

ساحل رملا – Ramla Beach

خلیج رملا در پایین دره ای ثروتمند و حاصلخیز در ضلع شمالی جزیره گوزو واقع شده است. روستای Xagħra ، واقع در یکی از تپه های Gozo، مشرف به این دره است. از Xagħra تا خلیج حدود 40 دقیقه پیاده روی است. از روستای نادور نیز می توان به این خلیج رسید. سرویس اتوبوس به ساحل بسیار منظم است. این خلیج ساحلی بسیار وسیع و شنی دارد که شن و ماسه آن مایل به قرمز است و باعث می شود این ساحل با سایر سواحل گوزو و مالتا متفاوت باشد.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

جزیره ملیحا – Mellieha  

این جزیره، در چشم اندازی در شمال غربی مالت، محبوب ترین جزیره ساحلی در میان خانواده های مالتی است. این مکان، از بزرگترین سواحل شنی در بین جزایر مالت است. روستاهای زیبا در کنار ملیحا ساخته شده که به عنوان “برترین مقصد اروپایی” اند و دارای تپه های دارای انگور و مزارع کوچک اند. این دهکده به عنوان یک مکان توریستی به سواحل شنی و طبیعتش معروف است.

روستای پوپای – Popeye

روستای پوپای در جزیره ملیحا یک محل مناسب برای گذراندن یک روز سرگرم کننده است. پوپای یک دهکده موضوعی است با امکانات قایق سواری و فروشگاه های غذایی است. در میدان اصلی، یک نمایش خوش آمدگویی برگزار می شود که بیشتر در مورد این مکان توضیح می دهد. این دهکده دارای جاذبه های دیگر از قبیل ساحل و مکان هایی برای خرید سوغات است.

شهر موستا – Mosta

شهر موستا به کلیسای خود مشهور است که طراحی آن با الهام از معبد پانتئون رم انجام شده است و یکی از زیباترین کلیساهای مالت است. گفته می­شود که گنبد آن یکی از بزرگترین گنبدها در اروپا است، آنقدر بزرگ که می­توانید آن را از بسیاری نقاط جزیره مشاهده کنید. این کلیسا همچنین به خاطر آنچه در سال 1942 اتفاق افتاده مشهور است، یک بمب آلمانی روی آن افتاده، گنبد را سوراخ کرده و در طی مسیرش، بدون انفجار، در کلیسا افتاده است. برخی می­گویند این یک معجزه بوده است.

دیدنی های کشور مالتا
دیدنی های کشور مالتا

غار آبی – Blue Grotto

غار آبی (بلو گروتو) در فاصله 2 کیلومتری شهر زوریق واقع شده است و از رنگ آبی شدید آب موجود در غار، نام و شهرت خود را به دست آورده است. می­توانید در این مکان گشت و گذار در خارج از شهر داشته باشید. همچنین می توانید با فاصله بسیار کمی به بندر Wied Iz Izrierie بروید و 30 دقیقه با قایق سفر کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨