دیدنی های دهدشت
دیدنی های دهدشت

جاذبه های دیدنی دهدشت | Dehdasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های دهدشت

دهدشتی کی از شهر های استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد. این شهر مرکز شهرستان کهگیلویه است. شهر دهدشت در قسمت گرمسیری استان واقع شده‌است و تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد دارد. شهر دهدشت همچون تصویری که به دونیمه تقسیم شده‌است دو بخش بافت قدیمی و جدید دارد. بافت نوین که در دهه ۴۰ شمسی پایه‌گذاری شده‌است، ساختمان‌هایی با مصالحی همچون آجر، بتن و فوم دارد و بافت قدیم که چند صد سال تاریخ را در خود جای داده، بیشتر با مصالح گچی و ساروج ساخته شده‌است. شهرستان کهگیلویه(دهدشت) با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی، هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را از نقاط مختلف کشور به سوی خود می کشاند، در این بین شهر تاریخی”بلاد شاپور” و آبشار طبیعی “کمر دوغ” و “کوه خائیز”و ” چشمه بلقیس” و تنگه میرزا ، پذیرای گردشگران بیشتری خواهند بود.در ادامه مطلب با تاپ توریست همراه باشید تا با دیدنی های دهدشت بیشتر آشنا شوید.

پل قلعه دختر

آبشار کمر دوغ

آبشار کمردوغ در قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ شمار می‌رود اما برای گردشگران ناشناخته مانده‌ است. این آبشار که نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرض دارد در ۱۰ کیلومتری قلعه رئیسی مرکز این بخش واقع شده‌ است. برای رفتن به چاروسا باید جاده‌های پرپیچ و خم کوهستانی را از میان جنگل‌های بلوط در شمال شهر دهدشت به طول ۷۰ کیلومتر طی کرد.آبشار کمردوغ در تمام فصول سال دارای آب است و به آن لقب عروس آبشارهای ایران را داده‌اند. این آبشار با عرض بیش از ۶۰ متر یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است که نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

دیدنی های دهدشت
دیدنی های دهدشت

روستای شیخ هابیل

روستای شیخ هابیل از توابع بخش سرفاریاب چرام در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرق دهدشت در استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

دیدنی های دهدشت
دیدنی های دهدشت



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)