دریاچه سد نمرود
دریاچه سد نمرود

سد نمرود فیروزکوه ، تهران | Namrood Lake Dam

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه سد نمرود

دریاچه سد نمرود یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان فیروزکوه است که جزو جاذبه‌های زیبا در نزدیکی تهران شناخته می‌شود و برای سفری یک‌روزه گزینه بسیار مناسبی است. در ادامه مطلب همراه مجله تاپ توریست باشید تا با این سد زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

سد نمرود، در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه و تقریباً دو کیلومتری پایین دست روستای سُله‌بن بر روی رودخانه حبله‌رود واقع گردیده است. سد نمرود دارای مخزنی با حجم کل ١٣٩ میلیون مترمکعب و حجم مفید ١٢٠ میلیون مترمکعب و بدنه خاکی با هسته رسی، و همچنین ارتفاع از پی ٨٢ متر و طول و عرض تاج ۶٨٠ و ١٢ متر است.

هدف از ساخت این سد تأمین سالیانه ١١٩.۵ میلیون مترمکعب آب به منظور نیازهای کشاورزی دشت گرمسار و چزگین و همچنین برآوردن آب شرب شهر گرمسار و نیز برطرفسازی نیازهای بخش صنعت شهرستان فیروزکوه به آب و مهار سیلاب در حوزه آبریز رودخانه حبله‌رود بوده است.دریاچه این سد در فصول گرم سال برای گردشگران بسیار جذاب است و اوقات خوشی را می‌توانند با خانواده خود در کنار دریاچه بگذرانند.

دریاچه سد نمرود

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رود حبله رود

رودخانه پرآب حبله­‌رود در نواحی سد نمرود، از اهمیت خاصی برخوردار است. سرشاخه‌های این رود، رودهای گورسفید و نمرود، همچنین رودهای دلی­چای، واشی یا ساواشی، هویر و قزقان­چای می‌­باشند. ترکیب این رودها باعث پرآبی حبله‌­رود شده است. جاذبه‌­های توریستی دریاچه پشت سد و نواحی ییلاقی اطراف سد، فضای طبیعی و مناظر زیبایی را برای گردشگران دوستدار سفرهای هیجانی و عاشقان طبیعت فراهم کرده است.

لذت بردن از کنار رودخانه پر آب حبله رود در کنار آب و هوای خوب و منظره بی نظیر جاذبه اصلی دریاچه سد نمرود می باشد. روزهای فصل گرم تابستان بسیاری از گردشگران ساعات زیادی را در کنار این رودخانه و سد می گذارند. زیبایی این سد در تمامی فصول سال و نزدیکی آن به سایر جاذبه های گردشگری منطقه ارجمند از جمله روستای ارجمند، روستای لزور و دریاچه سیاهرود، بسیاری از دوستاران گردشگری را روانه برای یک سفره یک روزه از تهران روانه این منطقه می کند.

دریاچه سد نمرود

بهترین زمان سال برای بازدید از سد و دریاچه نمرود

دمای هوا در فیروزکوه بین 10 درجه زیر صفر تا 34 درجه بالای صفر است و هرگز خبری از گرمای سوزان خورشید در تهران، در فیروزکوه و مخصوصا در اطراف سد نیست. از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط شهریور ماه بهترین فصل رفتن به دریاچه مصنوعی سد نمرود است.

فصلی که تمام زمین های اطراف دریاچه سرسبز و خرم است. البته فصل ماهیگیری پاییز است اگر به قصد ماهیگیری به سد می روید بهتر است لباس مناسب با خود ببرید. به خاطر داشته باشید که شبهای فیروزکوه در مرداد نیز خنک است.

دریاچه سد نمرود

دسترسی

برای رسیدن به دریاچه سد مصنوعی نمرود ابتدا به سمت فیروزکوه در غرب تهران حرکت فرمایید. در 5 کیلومتری فیروزکوه وارد جاده ارجمند شوید و 120 کیلومتر به سمت راست برانید تا به روستای سُله بن برسید. سد نمرود در دو کیلومتری این روستا قرار دارد.

اگر در سمنان زندگی می کنید می توانید به راحتی از جاده سمنان-فیروزکوه خودتان را به دریاچه سد مصنوعی نمرود برسانید. شمالی ها هم می توانند از جاده قائم شهر-فیروزکوه خودشان را به دریاچه مصنوعی سد نمرود برسانند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)