روستای ییلاقی سله بن
روستای ییلاقی سله بن

روستای ییلاقی سله بن فیروزکوه ، تهران | Solehbon

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای ییلاقی سله بن

در این مزلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با روستای ییلاقی سله بن در استان تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای سله بن در 23 کیلومتری شهر فیروزکوه واقع شده است. این روستا از بهشت هایی به شمار می رود که در پشت کوه های البرز خود را پنهان کرده است. این روستای خاص به دلیل آب هوای کوهستانی، بهترین انتخاب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته مردم استان تهران به شمار می رود.

بسیاری از طبیعت دوستان برای کوهنوردی روستای سله بن را انتخاب می کنند. تا در آخرین روز هفته، به سمت ییلاقات و مناطق کوهستانی این استان سفر کنند. می توان در سله بن علاوه بر تفریح و کوهنوردی، به لذت بردن از طبیعت زیبای آن نیز پرداخت.

از میان این روستا، رودخانه زیبای حبله رود عبور می‌کند. احداث سد نمرود، یک جاذبه تماشایی دیگر را به سله بن هدیه داده است. اگر اهل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری باشید، می‌توانید به دل طبیعت بزنید و ساعت‌ها آرامش را تجربه کنید. همچنین با اقامت در خانه‌های روستایی یا کمپ‌زدن در طبیعت، می‌توانید از آرامش شب‌های روستا نیز لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای ییلاقی سله بن

تاریخچه روستا

وجود تپه تاریخی و پیدا شدن سفالینه های تاریخی حکایت از آن دارد که قدمت این روستا ۳ هزار ساله است. این تپه تاریخی در  شمال شرقی روستای سله بن فیروزکوه وجود دارد. سفال های روی تپه به رنگ های مختلف با قدمت ۳۰۰۰ سال تاریخچه وجود این روستا را اثبات می کنند. استخوان های خرد شده روی دامنه نیز وجود قبرستان بسیار قدیمی را در این محل نشان می دهند.

بهترین زمان سفر

آب و هوای روستا سرد و کوهستانی است. تابستان های بسیار زیبا با آب و هوایی عالی دارد و زمستان ها بسیار سرد بوده و بارش های فراوان در آن وجود دارد، به همین علت بهترین زمان سفر به روستای سله بن در فصول گرم سال است. این روستای بی نظیر و سرسبز به دلیل فاصله اندکی که با کلان شهر تهران دارد به تازگی تبدیل به یکی از ییلاق های شهر تهران شده است. دریاچه زیبایی هم در بالای سد شکل گرفته است که جان می دهد برای کمپ زدن و گذراندن یک روز عالی در طبیعت.

نکته جالب اینکه پیش‌بینی می‌شود روستای سله بن در آینده ای نه چندان دور زیر آب سد خواهد رفت و به همین خاطر قرار است مردم این روستا در روستایی دیگر با نام سله بن جدید اسکان داده شوند. این روستا از ییلاقات اطراف تهران به حساب می‌آید به همین خاطر  در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها هوایی خنک و دلچسب دارد.

روستای ییلاقی سله بن
روستای ییلاقی سله بن

چطور به سد نمرود روستای سله بن بروید؟

روستای سله بن در کیلومتر 100 جاده فیروزکوه به تهران قرار دارد. این روستا از توابع روستای ارجمند فیروزکوه است و از تهران حدود 1 ساعت و نیم فاصله دارد. برای رسیدن به روستای سله بن و سد پر ماجرایش لازم است نرسیده به فیروزکوه، وارد جادۀ لاسم شوید. سپس به یک دوراهی خواهید رسید.

بین دوراه راه چپ را انتخاب کنید. تا حدود نیم ساعت در همین جاده به مسیر خودتان ادامه دهید ابتدا به روستای سله بن خواهید رسید و دشت سبزش را خواهید دید. اگر در سمت جنوب روستا به اندازۀ دو کیلومتر به راه خودتان ادامه دهید، سد نمرود را به چشم خواهید دید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)