جاهای دیدنی گنبد کاووس در استان گلستان | Gonbad Kavus

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی گنبد کاووس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی گنبد کاووس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا در استان گلستان با ما باشید.

گنبد کاووس (Gonbad Kavus) یا گنبد قابوس شهری در استان گلستان ایران است. این شهر به خاطر دارا بودن بلندترین برج‌های آجری دنیا با همین نام که در قرن یازدهم میلادی بنا شده‌ است، معروف است. این شهر در سدهٔ اخیر مرکز ترکمن‌صحرا محسوب شده و بزرگ‌ترین شهرستان استان گلستان است.

تمام شهرهای استان گلستان زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارند. همینطور گنبد کاووس شهری تاریخی و محبوب در استان گلستان است و دارای طبیعت بسیار زیبا و مناطق گردشگری و تاریخی و جاهای دیدنی بسیار زیادی است. در ادامه با ما باشید تا با جاذبه های این شهر بیشتر آشنا شوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های گنبد کاووس

گنبد قابوس

گنبد قابوس كه به میل گنبد نیز معروف است بلند ترین برج آجری جهان به شمار می آید. شهر “گنبدكاووس” بیش از هر چیزی با گنبد زیبای آجری آن شناخته می شود. برجی 50 متری كه بر روی مقبره “قابوس بن وشمگیر” در سال 397 قمری ساخته شده است. این برج زیبا در میان باغ ملی این شهر قرار گرفته است. این منطقه در سال های دور محل پادشاهی پادشاهان آل زیار بوده و جاذبه های تاریخی بسیاری را همچون این برج زیبا در دل خود جای داده است.

مجتمع سوارکاری

مجتمع سوارکاری گنبد کاووس مجموعه ای بزرگ شامل پارکینگ، فضای سبز، پیست اسب دوانی، سوئیت، ویلا، اصطبل زمستانه و تابستانه، جایگاه مسابقات و استخر شنا می باشد. این مجتمع در بلوار معلم و در بخش شمال شرقی شهر گنبد واقع شده است. مسابقات اسب دوانی در فصل های بهار و پاییز در این مجتمع برگزار می گردد و علاقه مندان به این مسابقات از سراسر کشور به این مکان می آیند.

جاهای دیدنی گنبد کاووس
جاهای دیدنی گنبد کاووس

سد گلستان

سد گلستان به دلیل سیل گیر بودن و بارش فراوان در این منطقه، سال ها پیش در نزدیكی شهر “گنبد كاووس” به عنوان سدی بزرگ و كم نظیر بر روی رودخانه “گرگانرود” احداث شد. سدی خاكی كه تاجی حدود 1300 متر و 25 متر ارتفاع از سطح زمین دارد. قرار گرفتن سد گلستان بر روی رودخانه “گرگانرود” طبیعت زیبایی را بوجود آورده است. آب و هوای مرطوب و دلنشین این منطقه، سد و اطراف آن را به یكی از جاذبه های گردشگری این شهرستان تبدیل كرده است.

تالاب های آجی گل، آلا گل، آلما گل

تالاب های آلاگل، آلماگل و آجی گل در فاصله 75 كیلومتری شهر “گنبد كاووس” منطقه ای زیبا و جذاب را برای گردشگران به وجود آورده اند. این تالاب های سه گانه در نزدیكی شهر “اینچه برون” قرار گرفته اند. در این منطقه می توان بزرگترین دریاچه آب شور این استان را از نزدیك دید. این تالاب ها از زیباترین و جذاب ترین مناطق این استان به شمار می آیند كه همه ساله محلی برای تجمع انواع پرندگان بومی و مهاجر می باشند. در این مجموعه تالاب ها می توان پرندگان زیبایی همچون قو، فلامینگو، سلیم و دیگر پرندگان كم نظیر را به تماشا نشست.

جاهای دیدنی گنبد کاووس
جاهای دیدنی گنبد کاووس

زیارتگاه خالد نبی (ع)

زیارتگاه خالد نبی(ع) در این منطقه یكی از زیارتگاه های پرگردشگر این استان در نزدیكی شهر “كلاله” می باشد. گورستان و زیارتگاهی كه سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می كند. اماكن مذهبی به ویژه امامزادگان (ع) همیشه یكی از مكان ها و بناهای تاریخی و پر جاذبه كشور می باشد كه طرفداران بسیاری دارند. در نزدیكی شهر “گنبد كاووس” می توان با قدم گذاشتن در دل طبیعت و لذت بردن از تپه ها و كوه های سرسبز این استان به زیارت یكی از زیارتگاه های این استان رفت.

روستای هیوه چی بالا

روستای هیوه چی بالا با طبیعت زیبایش یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گنبدکاووس است که مسافران و دوستداران طبیعت را به سمت خود جذب می کند. این روستا در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی گنبد کاووس واقع شده و در مسیر جاده گنبد به آق قلا  می توانید آن را مشاهده نمایید و سفر به گنبدکاووس را برای خود خاطره انگیز کنید.

جاهای دیدنی گنبد کاووس
جاهای دیدنی گنبد کاووس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨