دیدنی های کیاسر ، شهری زیبا در استان مازندران | Kiasar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کیاسر

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی کیاسر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

کیاسر در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر بهشهر، شهری کوچک اما زیبا و چشم نواز از توابع بخش یانه سر در استان مازندران واقع شده است. کیاسر در ارتفاع ۱۱۱۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای آب و هوایی کوهستانی است با زمستانی سرد و تابستانهایی نسبتا گرم. کیاسر در سال ۱۳۷۲بعنوان شهر معرفی شد و دارای شهرداری شد.

جاهای دیدنی کیاسر
جاهای دیدنی کیاسر

در نزدیکی کیاسر دو رودخانه وجود داشته که مردم محلی آنها را با  نام خرده رود و گته رود به معنی رودخانه کوچک و رودخانه بزرگ می شناسند. وجود این دو رودخانه کوچک و بزرگ به کیاسر زیبایی و چشم انداز دو چندانی داده و سبب شده علاقه مندان بسیاری به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و منظره های بی نظیر همه روزه به این منطقه سفر کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


همچنین در فاصله ای نه چندان دور از این شهر چندین چشمه آب زلال و شفاف قرار دارد چشمه های قدیمی و کهنی که آب شرب مردم و باغات اطراف آن را تامین می کند.

جاهای دیدنی کیاسر

علاوه بر طبیعت زیبا و بکر و آب و هوای عالی این شهر دیدنی های متعددی دارد. از جاهاي ديدني كياسر مي توان امام زادگان صالح و محسن، چشمه فكبند، چشمه فكچال، تبياغ، باغ هاي به بن، روبار، چنپل و شاه رود دره را نام برد.

جاهای دیدنی کیاسر
جاهای دیدنی کیاسر

اراضی کشاورزی این منطقه سطحی صاف و ناهموار دارد. شغل مردم کشاورزی و دامداری می باشد. از جمله صنایع دستی ای که در کیاسر رواج دارد میتوان به گلیم بافی ،سفره بافی، چادر شب بافی و قالیچه اشاره کرد.

با سفر به شهر زیبای کیاسر می توانید از جاذبه های گردشگری اطراف آن نیز دیدن کنید. در ادامه برخی از جاذبه های مهم و دیدنی اطراف کیاسر را با فاصله تقریبی آنها آورده ایم.

دریاچه الندان
دریاچه الندان

وجود رودخانه جاری، چشمه های زلال، طبیعت سرسبز و زیبا و زمین های کشاورزی پر محصول، زیبایی ویژه ای را به کیاسر بخشیده و سبب شده که این منطقه به یکی از زیباترین مکان های ایران بدل شود.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨