دیدنی های مرزن آباد چالوس | Marzanabad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی مرزن آباد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی مرزن آباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مرزن آباد چالوس در استان مازندران با ما همراه باشید.

مرزن‌آباد از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر، در بخش مرزن آباد کلاردشت، شهرستان چالوس قرار دارد. مرزن آباد یکی از بهترین جاهای دیدنی چالوس را در بر میگیرد که شامل طبیعت روستایی و بکر منطقه ای شمال کشور می باشد.

نیازی به معرفی نیست. کلاردشت را همه می شناسند. منطقه ای که به یکی از قطب های گردشگری شمال ایران تبدیل شده که این را از دریاچه، جنگل، آب و هوای مطبوع و مناظر طبیعی دل انگیزش وام دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاده کلاردشت به عباس‌آباد

۲۵ کیلومتر جاده در دل جنگل، تصویری رویایی است که می‌توان به راحتی محققش کرد. جاده کلاردشت به عباس‌آباد یکی از زیباترین جاده‌های ایران و در مواقعی از بکرترین آنهاست. در طول جاده آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌هایی هم هست که میتوان غذاهای محلی شمال را در آنها امتحان کرد.

جاهای دیدنی مرزن آباد
جاهای دیدنی مرزن آباد

دریاچه ولشت

دریاچه آب شیرین ولشت، محصور شده در میان کوه ها، یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. این دریاچه در حوالی مرزن آباد قرار دارد و بسیاری از گردشگران در سفر به جاده چالوس سری به آن می زنند. ولشت، طبیعت بسیار سرسبزی دارد، جاده ای که به دریاچه می‌رساندتان پر درختان کاج است.

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال در ۲۰ کیلومتری کلاردشت و ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و به خاطر اقیانوس تمام نشدنی ابرهایش و چشم‌انداز وسیعی که از ارتفاعش میتوان دید، از دریای نیلگون گرفته تا جنگل، مانند بهشت است. فقط فیلبند نیست که در دریایی از ابرها شناور است، مازیچال نیز دهکده ای رویایی بر فراز ابرهاست.

جاهای دیدنی مرزن آباد
جاهای دیدنی مرزن آباد

روستای کندلوس

در روستای تاریخ و طبیعت، کندلوس، به شگفتی ها و زیبایی های کم نظری دعوتید. پنج کیلومتر بعد از مرزن آباد و از دوراهی «دوآب» که به سمت کجور حرکت کنید، تابلوی «روستای فرهنگی تاریخی کندلوس 42 کیلومتر» بهترین راهنما خواهد بود. در کندلوس یکی از زیباترین بافت های روستایی اقلیم شمال کشور را خواهید دید و در کوچه های سنگفرش، کنار پنجره های چوبی و پرچین های کوتاه آن دل را تازه خواهید کرد.

موزه مردم شناسی کندلوس

موزه مردم شناسی کندلوس اطلاعات بسیار جالب و مفیدی درباره تاریخ کهن و تمدن پر رمز و راز این دیار، در اختیار شما قرار میدهد. این موزه حاصل تلاش کم نظیر آقای دکتر علی اصغر جهانگیری یکی از اهالی همین روستاست که دوران کودکی خود را در کندلوس که زمانی جزء منطق محروم مازندران بشمار می رفت، سپری کرده و با پشت سر گذاشتن سختی ها و اتمام تحصیلات مقطع دکترا در آمریکا به روستای کودکی خود بازگشت و برای آبادانی آن تلاش کرد.

جاهای دیدنی مرزن آباد
جاهای دیدنی مرزن آباد

روستای الیت

روستای الیت از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس، از جمله روستاهای بسیار زیبا و با چشم انداز کم نظیر است. روستایی با مردمانی خونگرم و مهمان نواز، روستایی با صفا و قدیمی در دشتی هموار در میان دو کوه واقع در ضلع جنوبی ارتفاعات علم کوه که قدمتی طولانی دارد.

سرپوش تنگه

دلیل نامگذاری این منطقه وجود تنگی در آن است که درختان انبوه روی آن را پوشانده اند و به همین جهت آن را سرپوش تنگه (تنگ) می نامند. منطقه شامل دو تنگ است. در تنگ اول شاهد آویز های جنگلی و خنکای تنگ خواهید بود که عبور از تنگ اول با رد شدن از یک آبشار کوچک پایان می پذیرد. در ادامه وارد تنگ دوم خواهید شد که در انتهای آن آبشار قرار دارد که فرود و صعود از آن بدون تجهیزات خطرآفرین است و پس از آن مسیر جنگلی خواهد شد.

جاهای دیدنی مرزن آباد
جاهای دیدنی مرزن آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨