جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

دیدنی های لردگان، بهشت چهارمحال و بختیاری |Lordegan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی لردگان

لُردِگان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری ایران است. این شهر مرکز شهرستان لردگان بوده و در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده‌است. بر اساس آمار سال ۱۳۸۵ جمعیت این شهر برابر با ۲۲٬۷۲۸ نفر بوده‌است. اقلیم لردگان نیمه مرطوب گرم با زمستانهای نیمه سرد است. شهرستان لردگان يکي از شهرهاي زيبا و ديدني استان چهارمحال و بختياري است که با وجود وسعت کمي که دارد اما بسياري از زيباترين و ديدني‌ترين مکان‌هاي تفريحي و توريستي ايران را در خود جاي داده است. مردم لردگان بسيار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند و در کتاب‌هاي تاريخ کهن به شهر لردگان، لردجان نيز مي‌گفتند.  شهر لردگان مرکز شهرستان لردگان باهزار و هفتصد متر ارتفاع از سطح دریا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد قرار گرفته‌است. جوشش چشمه برم در مرکز شهر لردگان گردشگاهی با همین نام را به وجود آورده‌است. در ادامه مطلب با تاپ توریست همراه باشید تا درباره جاهای دیدنی لردگان، بهشت چهارمحال و بختیاری بیشتر بدانید.

چشمه برم

جوشش چشمه های مصفای برم در مرکز شهر لردگان ، گردشگاهی با همین نام را به وجود آورده است . این چشمه علاوه بر تامین آب کشاورزی ، یکی از سر شاخه های کارون به حساب می آید و چشم انداز زیبایی را برای شهر لردگان به وجود آورده است .

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه لردگان طولانی ترین آبشار ایران است. این آبشار سه کیلومتری که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی کشور به شمار می‌رود که در 190 کیلومتری شهرکرد و در 40 کیلومتری شهر لردگان قرار دارد و به دره‌ای می ریزد که با پستی و بلندی‌های خود آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد می کند. برای رسیدن به این آبشار باید به 40 کیلومتری شهر لردگان، پس از روستاهای میلاس و سردشت شوش در روستای آتشگاه سفر کنید. روستای آتشگاه که خاطرات سرداران عیلامی را به یاد می آورد، دره ای تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعی است که در میان آن، نهر خروشانی جاری است و سنگ های آهی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن را فراگرفته اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

پارک جنگلي پَروَز

پارک جنگلي پَروَز در 50 کيلومتري شهرستان لردگان و 155 کيلومتري شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختياري) قرار دارد. گردشگاه زيباي پروز با طبيعت بهشت گونه خود و قرارگيري در امتداد دره اي سرسبز، سالانه ميزبان هزاران گردشگر از داخل و خارج استان مي باشد. محيط دنج و خلوت، سايه درختان بلند و قد برافراشته، چشمه هاي زلال، شاليزارهاي سرسبز و درختان جنگلي پيرامون آن، از ويژگي هاي جالب توجه اين گردشگاه به شمار مي روند. جاده آسفالته، فضاي سبز، سکوي نشيمن، سرويس بهداشتي، پارکينگ و دسترسي به واحدهاي اقامتي لردگان، مهم ترين زيرساخت هاي اين منطقه زيبا و دلنشين است.

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

تنگ زندان

تنگ زندان منطقه‌ای زیبا در لردگان است که شامل کوهستان، آبشار‌ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحشی می‌شود و در منطقه حفاظت‌شده سبز‌کوه قرار دارد. راه رسیدن به تنگ زندان تقریباً صعب‌العبور است و راهی برای عبور چهارپایان هم  ندارد به‌طوری که عشایر هم امکان ورود به این منطقه را ندارند. آبشار تنگ زندان، که در این منطقه قرار دارد، با ارتفاعی بیشتر از ۱۰۰ متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران و استان چهارمحال و بختیاری است. به دلیل اینکه دسترسی به این آبشار سخت است و نیاز به تجهیزات کوهنوردی و صخره‌نوردی دارد از جاذبه‌های بکر شهر لردگان است.

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

منطقه حفاظت شده سبزکوه

منطقه حفاظت شده سبزکوه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد. این منطقه با مساحت ۵۶۳۰۸ هکتار، در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار استقرار یافته‌ است. منطقه حفاظت شده سبزکوه دارای آب و هوای نیمه مرطوب با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد می‌باشد.  در منطقه حفاظت شده سبزکوه بیش از ۲۷۲ گونه گیاهی از ۵۰ خانواده و ۱۷۴ جنس شناسایی شده است که از این میان می‌توان به گونه‌هایی چون گون گزی، گون کتیرایی، گندمیان، زالرالک، بادام، گوش بره، ارس، کیکم، دافنه شن و جنگل‌های بلوط اشاره نمود.ودخانه ونک که از پیوستن رودخانه کره بس تشکیل شده و از داخل منطقه عبور می‌کند، تنها رودخانه این منطقه می‌باشد. دو چشمه بزرگ همچون تنگ زندان (معروف به آبشار تنگ زندان) و چشمه آب سفید با دِبی قابل توجه، تغذیه‌کننده این رودخانه می‌باشند. راه دسترسی آسفالته، فضای سبز و آب آشامیدنی، از تسهیلات و امکانات این منطقه است.

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

چشمه سندگان

چشمه سندگان در روستای سندگان از توابع بخش فلارد شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری و ۶۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد.چشمه سندگان دارای آبی گواراست و در اطراف آن درختان سرسبز و درختان سیب روییده‌اند که این امر سبب شده است این منطقه از نقاط گردشگری شهرستان لردگان به شمار رود. در مجاورت این چشمه استخر پرورش ماهی سردآبی راه‌اندازی شده و زیبایی این مکان را دوچندان نموده است.

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان

آبشار معدن

آبشار معدن نيز يکي ديگر از آبشارهاي پرآب اين منطقه است که در نزديکي روستاي معدن و در ميان صخره هاي کوهستاني منطقه واقع شده است. ايلامي ها در استخراج فلزات تبحر داشته اند. يکي از معادن مس آنها در روستاي معدن در لردگان و معدن کبالت يکي از معادن استراتژيک دنياست. اين روستا در فاصله 50  کيلومتري شمال لردگان واقع است. منطقه طبيعت گردي ارمند با عبور از روستاي دوپلان در اين مسير آغاز و مسير انتهاي اين مسير با روستاي معدن در اين استان خاتمه مي يابد.

جاهای دیدنی لردگان
جاهای دیدنی لردگان


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)