دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

مکان های دیدنی فرخ شهر | Farrokhshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های فرخ شهر

فَرُّخ‌شَهر يکي از شهرهاي استان چهارمحال و بختياري است که در مسير راه شهرکرداصفهان قرار داردو سومين شهر استان از لحاظ جمعيتي مي‌باشد. مردم اين شهر به زبان فارسي صحبت مي‌کنند و آصف قهفرخي از شاعران نامدار آنجا است.این شهر یکی از شهرهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است که قدمت بسیار زیادی دارد و در کتب تاریخی و لشکرکشی های شاهان قدیم ایران به منطقه اشاره هایی شده است. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا درباره دیدنی های فرخ شهر بیشتر بدانید.

قلعه اسفندیارخان فرخ شهر

صمصام السلطنه يعني اسفنديارخان قلعه معروف(فرخ شهر) را در کنار جاده اهواز – اصفهان احداث کرد. اين قلعه در شصت مايلي اصفهان و چهار مايلي گردنه رخ در سرحدات چهار محال قرار گرفته ‌است. اين قلعه داراي حياطي مركزي و حوض مستطيل شكل بزرگي است كه ۴ طرف حياط فضاهاي نشيمني، سه‌دري، نه‌دري، پنج‌دري و شاه‌نشين قرار گرفته‌اند.

دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

کتیبه های سنگی رخ فرخ شهر

این کتیبه از آثار سنگی مهم چهار محال و بختیاری می باشد . زمانی که شاه عباس دوم صفوی از این مسیر عبور می کرده دستور داده اشعاری رو که در مدح خودش سروده شده بود روی سنگ حکاکی کنند. این کتیبه خیلی مورد توجه علاقه مندان به آثار تاریخی می باشد .

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

امامزاده دستگرد فرخ شهر

امامزاده دستگرد یکی از زیارتگاه های مهم منطقه است که بنای آن را می توان به دوران صفویه نسبت داد . این بنا شامل سردری بلند ، جلوخانی وسیع ، دهلیزی با غرفه هایمتعدد ، مسجدی با شبستان ستوندار از سنگ تراشیده شده و سقف آجری است . بقعه امامزاده با طرح هشت ضلعی و از آجر ساخته شده و دارای گنبدی بلند و دوپوش است . برروی در ورودی ضریح اشعاری درباره شخصیت و اهمیت این امامزاده نوشته شده است .

دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

مسجد جامع فرخ شهر

مسجد جامع فرخ شهر مربوط به اواخر دوره صفویه می باشد و در شهرکرد، مرکز شهر واقع شده است.  این اثر در تاریخ 22 فروردین 1356 با شمارهٔ ثبت 1363 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

غار سنگ سفید فرخ شهر

غار سنگ سفید همانند چاه (به صورت عمودی) بوده و دارای چکنده و چکیده‌های زیبایی می‌باشد. از آنجا که این غار در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد واقع شده است، برای ورود به این منطقه اخذ مجوز از سازمان محیط زیست استان و هماهنگی با محیط‌بانی ضروری می‌باشد.

دیدنی های فرخ شهر
دیدنی های فرخ شهر

پارک سرچشمه فرخ شهر

پارک سرچشمه فرخشهر، با مساحتی بالغ بر120 هزار مترمربع، چشمه ای پر از آب و فضای سبز زیبا و چشم نواز و جنگل دارد. اولین چیزی که در بدو ورود چشم هربیننده ای را خیره می کند، آب نمای زیبای این پارک می باشد که برروی استخرهای پارک قرار دارد . این پارک یکی از قدیمی ترین پارک ها در استان چهار محال و بختیاری می باشد که هرساله در فصل بهار و تابستان میزبان ورود بسیاری از مسافران می باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پارک، درختان قدیمی و کهنسالش می باشد که زیبایی بسیار خاصی به این پارک بخشیده است.

دیدنی های فرخ شهر



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)