جاذبه های دیدنی کشور قزاقستان | Kazakhstan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های دیدنی قزاقستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های دیدنی قزاقستان را خواهیم داشت. برای آشنایی با دیدنی های کشور قزاقستان در ادامه با ما همراه باشید.

قزاقستان (Kazakhstan) با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری در آسیای میانه است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر این کشور است به نورسلطان (آستانه) در شمال منتقل شد. قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی است که تقریبا هیچ مرز آبی ندارند. حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند. نور سلطان، پایتخت کنونی قزاقستان شهری است بسیار سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان در آن به منفی ۴۰ درجه می‌رسد.

تضادهای آسیای میانه را در قزاقستان تجربه کنید. شهر نور سلطان فوق مدرن و معماری شوروی آلماتی پر از رمز و راز را کشف کنید. در مرحله بعدی، سفر به کشور گنبدهای آبی، پر از مدرسه ها، بازارها، مساجد، بیابان ها و کاخ های افسانه‌ای را در مثلث جاده ابریشم کشف کنید. این کشور همچنین ۵ نوع اقلیم آب و هوایی و ۲ منطقه زمانی دارد. قزاقستان هر آنچه که شما در طول سفر ممکن است بخواهید را دارد. برای مثال، کوه، یخچال طبیعی، جنگل های مخروطی، دره های عظیم و سنگی، دریاچه هایی در دل کوه، رودخانه های زیبا و خیلی از جاذبه های دیگر. در ادامه جاذبه های دیدنی قزاقستان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی قزاقستان

آلماتی – Almaty

آلماتی در شمال شرقی قزاقستان و در بین کوه و جلگه های منطقه قرار گرفته و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد. آلماتی در واقع بزرگترین شهر قزاقستان است که سراسر آن پر از معماری های مدرن، فواره‌های پرآب و جالب، خیابان های عریض و مناظر کوهستانی زیبایی در پاییز و بهار است. این شهر تئاتر، موزه، نمایشگاه، گالری های هنری و مراکز تجاری زیادی دارد و مجموعه های تفریحی متنوعی هم در آن قرار گرفته است. یکی از مهم ترین جاذبه های آلماتی شهر کلیسای جامع آن است.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

نورسلطان (آستانه) – Nur-Sultan

دومین شهر بزرگ قزاقستان، آستانه است که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار پیشرفته است. درست است که این شهر در گذشته شهری کوچک بود که بیشتر مردمان آن به معدن کاری مشغول بودند، اما حالا شهری بزرگ، با ساختمان‌های زیاد با معماری مدرن است. مغاز‌ها و فروشگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که کار خرید کردن را برای گردشگران راحت‌تر کرده است. مهم ترین جاذبه های آستانه Duman و برج Bayterek هستند.

شهر تاراز – Taraz

یکی دیگر از جاذبه های قزاقستان شهر تاریخی تاراز است که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد. در سال ۲۰۰۱، این شهر تولد ۲۰۰۰ سالگی خود را جشن گرفت. تاراز در فهرست آثار باستانی و میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است. دو بنا Aisha Bibi و مقبره های Babaji در بیرون این شهر قرار گرفته اند و نمونه هایی عالی از معماری هستند.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

منطقه ی مانگیستائو – Mangystau

در لیست جاذبه های گردشگری قزاقستان استان مانغیستاو اولین است که در جنوب غربی قزاقستان قرار داد و از لحاظ منابع معدنی و منابع نفتی بسیار غنی و پربار است. رسم و رسومات فرهنگی این منطقه، این شهر را به مکان گردشگری بسیار مناسبی تبدیل کرده است. حتی تعدادی از هتل‌های بسیار خوب این کشور نیز در این مکان قرار دارد.

پایگاه فضایی بایکونور – Baikonur

این مکان قدیمی و بزرگ ترین مرکز پرتاب موشک های فضایی است. بایکونور در صحراهای بزرگ قزاقستان قرار گرفته است. در حقیقت، موشک های فضایی روسیه معمولاً از این پایگاه پرتاب می شوند. به منظور بازدید از این پایگاه باید از ۴۵ روز قبل اقدام و اطلاع رسانی کنید. البته بعضی آزانس های مسافرتی شما را در رسیدگی به مراحل اداری این بازدید کمک می کنند.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

کاخ ریاست جمهوری آک اردا – ak orda presidential palace

کاخ ریاست جمهوری آک اردا، محل کار رسمی رئیس جمهور قزاقستان، در پایتخت آستانه است. کاخ ریاست جمهوری آکوردا طی مدت سه سال توسط گروه Mabetex ساخته شد و رسما در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. یکی از چیزهای جذاب در مورد آک اُردا، گنبد آبی و طلایی‌ آن است که مناری مخروطی در بالای آن قرار گرفته‌ است و خورشیدی با ۳۲ پرتو نورانی در رأس خود دارد. یک عقاب صحرایی هم در زیر خورشید پرواز می کند.

کاخ صلح و آشتی – Palace of Peace and Reconciliation

کاخ صلح و آشتی، که به عنوان هرم صلح و توافق نیز شناخته شده است، یک هرم ۷۷ متری در نور سلطان، پایتخت قزاقستان است که به عنوان محل برگزاری رویدادها فعالیت می کند. این کاخ یکی از برجسته ترین طرح های هرمی جهان، احتمالا دومین (بخاطر وجود اهرام بزرگ مصر) است، اما این استدلالی است که بین متعصبان معماری مدرن و ساخت و سازهای باستانی وجود دارد.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

کلیسای جامع معراج – Zenkov’s Cathedral

کلیسای جامع معراج از کلیساهای ارتدوکس روسی به شمار می‌رود که در پارک پانفیلو آلماتی قرار دارد. در ساخت کلیسا از چوب استفاده شده و در بنای آن هیچ میخی به کار نرفته است. با ارتفاع ۵۶ متر، کلیسای جامع معراج دومین بنای مرتفع چوبی در جهان محسوب می‌شود. علاوه بر بنای کلیسا، می‌توان از شمایل مقدس زیبایی که در داخل نگهداری می‌شود، بازدید کرد.

برج بايترک – Baiterek Tower

برج بايترک یک برج تاریخی زیبا با معماری با ارتفاع کلی ۱۰۵ متر و سکوی بازدید ۹۷ متری در آستانه قزاقستان است. در سال ۱۹۹۶، ریس جمهور نورالسلطان نظربایف، دستور انتقال پایتخت قزاقستان از آلماتی به آستانه را صادر کرد که همین مورد سبب شکوفایی این شهر شد. برج بایترک با ظاهر بسیار مدرن نماد شهر آستانه محسوب می‌شود که در بسیاری از کارت ویزیت‌های این شهر ظاهر شده است. معنی بایترک از زبان قزاقی صنوبر است.

جاذبه های دیدنی قزاقستانجاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

مجموعه ورزشی مدئو – Medeu

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی از جاذبه‌های محبوب گردشگران علاقمند به ورزش در قزاقستان است. این مجموعه ورزشی که در جنوب‌شرقی آلماتی قرار دارد، شامل بیش از ۱۰ هزار متر مربع زمین یخی می‌شود. با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۶۹۱ متر از سطح دریا، مدئو لقب مرتفع‌ترین زمین یخی اسکیت را در جهان به خود اختصاص داده است. از فعالیت‌های زمستانی مجموعه می‌توان اسکیت روی یخ، و از فعالیت‌های تابستانی آن می‌توان از اسکیت، دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بردینگ، والیبال و بسکتبال خیابانی نام برد.

تپه کوک توب

تپه کوک توب، نام منطقه‌ای تفریحی در شهر آلماتی است که در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در میان مردم محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله جاذبه‌های تپه کوک توب می توان به شهربازی و انواع رستوران‌ها اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۰۷، مجسمه‌ای از گروه بیتلز در این پارک مستقر شد. برای دسترسی به کوک توب می‌توانید از تله کابین‌های واقع در آلماتی استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

دریاچه بزرگ آلماتی – Big Almaty Lake

دریاچه بزرگ آلماتی مخزن طبیعی مرتفعی است که در قلل آلاتائو قرار دارد. فاصله دریاچه از شهر آلماتی تنها ۱۵ کیلومتر است. با طول ۱.۶ کیلومتر، عرض ۱ کیلومتر  و عمق ۳۰ الی ۴۰ متری، دریاچه بزرگ آلماتی در ارتفاع ۲۵۱۱ متر از سطح دریا واقع شده و ساحلی به طول سه کیلومتر در اطراف آن جای گرفته است. با توجه به فصول مختلف، رنگ دریاچه از سبز پسته‌ای تا فیروزه‌ای تغییر می‌کند. دسترسی به دریاچه از طریق کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و ماشین ممکن است.

دریاچه کولسای – Kolsai Lakes

دریاچه های یاقوت کبود، جنگلهای کوهستانی که در معرض آفتاب قرار دارند ، مزارع توت فرنگی وحشی و گلهای رقصنده و رایحه ای شیرین وانیل که هوا را فرا گرفته است. برای دوستداران طبیعت، دریاچه کولسای مکانی شگفت انگیز برای قطع ارتباط و پر کردن ریه های شما با هوای کوهستان هستند.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

پارک ملی ایل-آلتاو

پارک ملی ایل-آلتاو که در جنوب آلماتی قرار دارد در سال ۱۹۶۶ ایجاد شد و اکنون زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه جانوری از جمله پلنگ برفی است. مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد که از طریق جنگل‌ها و چمنزارها به سمت آبشارهای زیبا، یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌ها می‌رود. بزرگترین رتبه اسکی روی یخ و برترین پیست اسکی آسیا در پارک ایل-آلتاو و دره مالایا آلمیتینکا قرار دارد که یکی از مکان‌های پربازدید برای دوستداران ورزش‌های زمستانی است. همچنین دریاچه بزرگ آلماتی در این پارک وجود دارد که به دلیل رنگ آبی و آبی نفتی آن بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است. از آنجا که آب این دریاچه آب آشامیدنی ساکنان آلماتی را فراهم می‌کند شنا کردن در آن ممنوع است.

دریاچه کیندی – Kaindy Lake

کیندی دریاچه‌ای به طول ۴۰۰ متر است که در سال ۱۹۱۱ پس از وقوع یک زمین لرزه و ورود سنگ‌های آهکی بزرگ به سطح زمین به وجود آمد. آب کم کم به دلیل وجود درختان صنوبر شروع جمع شدن کرد و این دریاچه زیبا پدید آمد. تنه‌های خشک شده درختان از سطح آب بیرون آمده و مانند دکل‌های کشتی غرق شده می‌شوند.

جاذبه های دیدنی قزاقستان
جاذبه های دیدنی قزاقستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨