تنگه شبیخون خرم آباد ، لرستان | Lorestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تنگه شبیخون خرم آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تنگه شبیخون خرم آباد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این تنگه زیبا در نزدیکی خرم آباد در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

در سمت شمال شهر خرم آباد، یکی از دیدنی ترین مناطق استان لرستان قرار دارد. تنگه شبیخون خرم آباد که در میان کوه های مخمل کوه، کمرسیاه و سفیدکوه محصور شده است، یکی از دیدنی ترین تنگه های ییلاقی ایران می باشد. از طریق این تنگه، شاهراهی، دشت سرسبز و زیبای الشتر و دلفان را به مرکز استان متصل می‌کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اگر از سمت خرم آباد و از طریق جاده الشتر به سمت کرمانشاه بروید از میان این تنگه عبور می کنید. آب و هوای تنگه سردتر از مناطق دیگر است و بهتر است هنگام بازدید از این تنگه لباس گرم به همراه داشته باشید. این تفرجگاه قدمت چند ساله دارد و می توان گفت یکی از مکان های خاص این استان محسوب می شود.

اما فقط طبیعت این تنگه نیست که باعث جذابیت آن می شود. تپه باستانی سنگر ماهی بازان که در تنگه شبیخون در استان لرستان قرار دارد، نشان دهنده قدمت تاریخی این تنگه است. ظاهرا این تنگه در هزاره پیش از میلاد یکی از معبرهای پر رفت و آمد این منطقه بوده است. در کتب تاریخی از جاده ای یاد شده که جنوب و مرکز لرستان را به یکدیگر مرتبط می کرده است. به باور عده ای منظور آنها تنگه شبیخون لرستان بوده است.

تنگه شبیخون خرم آباد
تنگه شبیخون خرم آباد

مخمل کوه از انباشته شدن رسوبات به وجود آمده است و به ارتفاع یک هزار و نهصد متر می رسدکه سراسر آن با گلسنگ پوشیده شده است. گلسنگ ها خاصیت آفتاب گریزی دارد به همین علت در تابستان رنگ آنها سوخته می شود ولی در پاییز و زمستان، کوه سراسر از رنگ سبز پوشیده می شود. این جاذبه یکی از قطب های بسیار مهم توریستی به شمار می رود و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

تنگه شبیخون خرم آباد
تنگه شبیخون خرم آباد

در ضلع شمالی کوه، پارکی برای رفاه حال گردشگران بنا شده است که از مسیر دسترسی راحتی برخوردار است و بازدیدکنندگان می توانند لحظات خوشی را در کنار خانواده رقم بزنند علاوه بر این می توان شب را هم در این مکان سپری کرد که البته نیازمند داشتن امکانات کامل از جمله چادر و لباس گرم و مواد غذایی است.

تنگه شبیخون خرم آباد
تنگه شبیخون خرم آباد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨