تله کابین استانبول
تله کابین استانبول

تله کابین استانبول کجاست ؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تله کابین استانبول

در این مقاله از معرفی جاذبه های گردشگری استانبول درباره یکی دیگر از مکان های تفریحی استانبول سخن خواهیم گفت که این مکان معروف به تله کابین استانبول است . پس اگر به استانبول سفر کردید پیشنهاد میکنیم به این مکان دیدنی سری بزنید تا استانبول را از روی کوهی که به وسلیه تله کابین به بالای آن می روید متفاوت ببینید.

تله کابین استانبول برروی تپه زیبای به نام پیر لوتی واقع در محله ایوب واقع ساخته شده است  که به زبان ترکی به این صورت نوشته می شود ( Eyüp – Piyer Loti Teleferik Hattı )

این منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و همچنین حفظ محله پیر لوطی ساخته شده است که یکی از راحت ترین راه ها برای افرادی که در منطقه تکسیم اقامت دارند استفاده از اتوبوس های دریایی می باشد که به راحتی می توانند به این محله برسند. و یا اینکه از اتوبوس خط 37t که ایستگاه آن در میدان تکسیم  یعنی ایستگاه گوموش سویو پرون سوار اتوبوس بشوید و ۱۶ ایستگاه بعد در ایستگاه پازاریچی پیاده شوید که بعد 8 دقیقه پیاده روی به تله کابین خواهید رسید.

تله کابین استانبول
تله کابین استانبول

تپه پیر لوطی در اصل یک قبرستان می باشد که در بالای این تپه کافه و چندین تراس با دوربین برای دیدن شهر استفاده ساخته شده است که منظره زیبای از شهر استانبول و دریایی آن را خواهید و مکانی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی نیز بشمار می رود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تپه پیر لوطی ( Pier Loti ) یکی از زیباترین تپه های استانبول می باشد که از زمان های قدیم برروی این تپه کافه های وجود داشتن که در اختیار مردم چای دم کردنی قرار میداند.تله کابین استانبول

مشخصات

ظرفیت تله کابین 8 نفر است که کلا دارای 4 کابین برای جابه جا کردن مسافران می باشد و درهای آن بصورت برقی باز و بست می شود.

قیمت بلیط برای افرادی که ساکن استانبول هستند به خصوص فرهنگیان و دانشجویان و کارمندهای دولت خیلی ارزون تر می باشد اما برای توریستهای خارجی و کسانی که ساکن استانبول نیستند قیمت بلیط برای هر نفر 2/60 تا 3 لیر می باشد این قیمت در صورتی است که از استانبول کارت استفاده کنید در غیر اینصورت برای خرید هر بلیط باید 5 لیر پرداخت کنید.

مدت زمان سوار شدن تا درسیدن به بالای تپه پیر لوطی کلا 3 دقیقه می باشد که فرصتی مناسب برای تماشای مناظر اطراف است.

این نکته را توجه داشته باشید که این تپه بام استانبول محسوب نمی شود تپه چاملیجا به عنوان بام استانبول به حساب می آید.

تله کابین استانبول

مناظر قابل رویت از روی تپه پیر لوطی

  • ساحل گلدن هورن و یا شاخ طلایی و قبرستان خیلی قدیمی
  • جزیره هایی خلیج گلدن هورن و زیستگاه خیلی از پرنده ها
  • تراس این تپه معروف بام عشاق است
  • حتما دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید


 الی گشت    

                تور کیش