تحصیل در کانادا و شرایط آن | Canada

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تحصیل در کانادا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست درباره تحصیل در کانادا خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با شرایط و اطلاعات کامل تحصیل در کانادا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آمادگی برای آینده تان می تواند هم یک مرحله ترسناک از زندگی تان باشد و یا می تواند انتخابی مهیج باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای گسترده تر کردن افق دید خود و تجربه چیزهای جدید، بسیاری از دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند تا به نوعی آینده شغلی و اجتماعی خود را تضمین کنند.

از بین بسیاری گزینه های پیش رو، کانادا در صدر بهترین کشورها برای تحصیل قرار گرفته است. در حقیقت تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا به طور چشمگیری در طول چند سال گذشته افزایش یافته است. کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. در سال 2016 حدود 350،000+ دانشجوی بین المللی در دانشگاه ها، کالج ها و مدارس کانادا ثبت نام کرده اند. بسیاری از دانشگاه های کانادا در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

دلایل زیادی وجود دارد که کشور کانادا را به عنوان برترین مقصد برای دانشجویان بین المللی می شناسند. از جمله این دلایل می توان به این موارد اشاره کرد؛ زندگی در یک محیط دوزبانه، بهره مندی از یک آموزش با سطح جهانی، تجربه کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی، تجربه تکنولوژی و فناوری قوی کانادا، لذت از زندگی با کیفیت عالی، تجربه فرهنگی غنی و کشف زیبایی های طبیعی کشور کانادا.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا چیست؟

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای زندگی شناخته می شود. اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا برای زندگی، کار و یا تحصیل گرفته اید حتما به این فکر کرده اید که ممکن است با چه مسائلی رو به رو شوید و چه مزایا و معایبی در یک کشور ناآشنا در انتظار شما است. ما برخی از این مزایا و معایب را به شما خواهیم گفت.

مزایای زندگی در کانادا

  • کانادا دارای یک بازار کار بسیار قوی است.
  • خدمات بهداشتی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه
  • کانادا یک جامعه چند فرهنگی متنوع است.
  • میزان جرم و جنایت بسیار پایین
  • برنامه های عالی اجتماعی و رفاهی
  • سیستم آموزش عالی
  • فراوانی منابع طبیعی
  • طبیعت و محیط بسیار بسیار عالی
  • کشوری آرام، مدافع صلح، دارای برخورد عالی با شهروندان و زندگی مسالمت آمیز فرهنگ های متنوع

معایب زندگی در کانادا

  • کنترل دولت و قوانین محکم
  • هزینه های زندگی

مزایای تحصیل در کانادا

از آنجا که کشور کانادا به عنوان برترین مقصد برای دانشجویان بین المللی شناخته می شود، تحصیل در این کشور از مزایای بسیاری برخوردار است، برخی از این مزایا عبارتند از؛ آموزش با کیفیت پیشرفته، اعتبار بین المللی، مزایای بلند مدت مانند اخذ اقامت دائم، ارائه امکانات ورزشی و تفریحات شاد برای دانشجویان، فرصت های پژوهشی فراوان، امکان مهاجرت و چشم انداز شغلی عالی.

شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا موسساتی با اعتبار بین المللی هستند و ارزان تر از دانشگاه های آمریکایی می باشند. مهلت پذیرش اکثر رشته های های مهندسی بین دسامبر و فوریه است. پذیرش در دانشگاه های کانادا نسبتا آسان تر است اما ورود به دانشگاه های تاپ دشوار است. تافل، آیلتس و معدل مهندسی، مهم ترین معیارها برای پذیرش هستند. GRE نیز مهم میباشد و همینطور نمره تافل یا آیلتس شما بسیار مهم است.

نمراتی که اکثر دانشگاه های کانادا برای مدارک زبان در نظر گرفته اند مطابق موارد زیر است؛

  • اکثر دانشگاه های برتر TOEFL iBT> 90-100 را ترجیح می دهند.
  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی یا آیلتس (IELTS: 7.5)
  • آزمون ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان (MELAB: 90) با حداقل نمره 80 در هر بخش و شامل حداقل نمره 3 در مؤلفه آزمون اسپیکینگ.
تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، خبر خوب این است که شهریه دانشگاه ها به طور کلی نسبت به سایر مقاصد مهم چون ایالات متحده، انگلیس و استرالیا ارزان تر است. اگرچه هزینه های آن در مقایسه با سایر کشورها هنوز هم بسیار بالا هستند.

تمام دانشگاه های کانادا هزینه های تحصیلی خود را تعیین می کنند و این هزینه ها بسته به چندین عامل متفاوت است؛ اینکه شما در چه رشته ای تحصیل می کنید، دانشجوی داخلی یا خارجی هستید و آیا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا تحصیل می کنید. براساس آخرین گزارش از آمار کانادا، شهریه در کانادا به طور متوسط 5.3 درصد برای دانشجویان داخلی مقطع کارشناسی کاهش یافته و 7.6 درصد برای دانشجویان بین المللی در سال 2019/2020 افزایش یافته است.

شهریه کارشناسی در کانادا

طبق آمار کانادا، میانگین شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی در سال 2019/20 برابر با 29714 دلار کانادا (22.500 دلار آمریکا) در سال است. دوره های علوم انسانی ارزان تر است (به طور متوسط 5،542 دلار)، در حالی که رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی از جمله گرانترین ها هستند، برای دندانپزشکی به طور متوسط 21،717 دلار (16446 دلار آمریکا) و برای پزشکی 14162 دلار (10724 دلار آمریکا) است. دوره های مدیریت پایین تر از میانگین کشوری است، 8827 دلار (5170 دلار آمریکا) در سال.

شهریه کارشناسی ارشد در کانادا

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، شهریه عموما پایین تر است و البته باز هم بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت است. آمار کانادا میانگین شهریه تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان بین المللی 17374 دلار در سال 2019/20 اعلام کرده است که تقریبا برابر 13437 دلار آمریکا است که چهار درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

  • از طرفی با توجه به اشتیاق دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا، دانشگاه های این کشور سالیانه بورسیه های زیادی برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد و کمک هزینه های بسیار عالی به دانشجویان ارائه می دهد که این برنامه امکان تحصیل دانشجویان واجد شرایط را با اندک هزینه نیز امکانپذیر می کند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨