برج العرب دبی ، یکی از لوکس ترین هتل های جهان | Dubai

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج العرب دبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره برج العرب دبی صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این هتل لوکس در قلب دبی در ادامه با ما همراه باشید.

دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. دبی یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار محبوب در جهان است. این شهر با چهره لوکس، ساختمان های بلند و حس و حال لاکچری خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دبی به عنوان مقصدی لوکس و گرانقیمت، دارای هتل های لوکس و گرانقیمت نیز می باشد که یکی از این هتل های لوکس برج العرب دبی است. در ادامه بیشتر با این هتل آشنا می شویم.

برج العرب دبی هتلی مجلل در شهر دبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی و ۲۸۰ متری از خشکی بنا شده‌ است. غالبا هتل برج العرب را به اشتباه «تنها هتل ۷ ستاره جهان» می‌نامند اما چندین هتل ۷ ستاره دیگر در دنیا وجود دارد که این هتل از همه آنها بهتر است. البته صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه‌ دهنده تنها تا ۵ ستاره به آن رتبه می‌دهند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این هتل در فاصله 280 متر از ساحل جمیرا دبی واقع شده است و با یک پل اختصاصی به این ساحل وصل می شود و تنها پانزده دقیقه تا پارک آبی وایلد وادی و بازار مدینه جمیرا فاصله دارد.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می‌توان اثر آن را در پلاک‌های قدیم امارت دبی دید. اما پس از مدتی دبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد. تعداد بسیاری معتقد هستند این تغییر به دلیل شکل برج العرب است، زیرا در صورتی که به برج العرب را از پشت نگاه کنید، آن را شبیه یک صلیب می‌بینید.

این هتل دارای ۲۷ طبقه و در ‌مجموع ۲۰۲ اتاق می‌باشد. تمامی آن‌ها مجهز به دیوارهای عایق صدا، سیستم تهویه‌مطبوع، سیستم کنترل از راه دور محیط اتاق ازجمله پرده‌ها، نور، تلویزیون و موزیک، دستگاه پرینتر، کپی، اسکنر و فکس اختصاصی، تخت‌خواب‌های فوق‌العاده راحت با تجهیزات لوکس، کاناپه‌های تخت شو، حمام‌های اختصاصی با وان‌ها و دوش‌های مجزا به‌ همراه لوازم‌ بهداشتی و سشوار، اینترنت وای‌فای، آی مک ۲۱ اینچ برای استفاده در طول اقامت، تلویزیون اچ‌دی و نیز خدمات باتلر (پیشخدمت اختصاصی) به ‌صورت ۲۴‌ساعته هستند.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

معماری

جالب است بدانید که هتل برج العرب با 321 متر ارتفاع، سومین هتل جهان از نظر بلندی می باشد. البته تمام این 321 متر قابل سکونت نیست و نزدیک به 125 متر از بالای برج العرب، تنها نمای آن می باشد. در مورد معماری ظاهری هتل برج العرب گفتنی است که طراحان آن را به شکل بادبان کشتی های عربی ساخته اند. جالب است بدانید که ارتفاع هتل برج العرب دبی از ارتفاع برج ایفل بلندتر است و تنها 60 متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بال‌ها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) به وجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقدار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود.

لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده است. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. در حالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملا مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی به صورت بسیار لوکس می‌باشد.

با وجود اندازه بزرگ برج العرب، این برج تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. ستون‌های سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگ‌های کار شده بر روی نرده‌ها تأثیر هنر کلاسیک را بر روی طراحی داخلی هتل نشان می‌دهد. حمام‌های SPA مانند با موزائیک‌های کف و دیوار با شکل‌های هندسی عربی، که در تمام ساختمان یافت می‌شود، قابل توجه ‌است.

حدودا بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتر بی‌نظیر توسط یک پایه نصب شده ‌است. این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌ است؛ گلف باز مشهور تیگر وودز چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد. در فوریه سال ۲۰۰۵ تنیس بازان حرفه‌ای راجر فدرر و آندره آغاسی یک بازی را در ارتفاع ۲۱۱ متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ای ندارد.

کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست و یکی از هتل های بسیار گرانقیمت محسوب می شود. اتاق 780 متری هتل برج العرب که در بالا به آن اشاره شد را می توان یک کاخ سلطنتی دانست. از جمله امکانات داخل این اتاق می توان به سینمای داخل سالن، کتابخانه، دو حمام که هر کدام یک جکوزی و پنج دوش مجزا دارند و هر آنچه داخل یک کاخ قابل تصور باشد، اشاره کرد.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

رستورانهای هتل

دو رستوران بسیار خاص و مجلل در هتل برج العرب دبی وجود دارد. یکی از آنها رستوران المنتها می باشد که در ارتفاع 200متری از سطح خلیج همیشه فارس قرار گرفته و مهمانان برای رسیدن به آن از آسانسور شیشه ای استفاده میکنند تا از منظره ی نابی که در این ارتفاع قابل رویت است نهایت استفاده را ببرند.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

المهرا (به معنی صدف) هم رستوران دیگری است که شاید در هیچ کجای دنیا نظیر آن ساخته نشده زیرا آکواریوم زیبا و عظیمی آن را در بر گرفته که گنجایش آن بیش از یک میلیون لیتر آب وهزاران ماهی زیباست .این رستوران جزو 10 رستوران برتر دنیا شناخته شده است.

همچنین انواع نوشیدنی در بار اسکای ویو با طراحی بی‌نظیر واقع در طبقه ۲۷ ام هتل سرو می‌شود. بار ساحلی و بارهای در مجاورت استخر هم آماده پذیرایی از میهمانان هستند. صبحانه نیز روزانه به‌صورت بوفه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۰:۳۰ در رستوران‌ها و یا در صورت درخواست در اتاق‌ها سرو می‌شود.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

امکانات هتل

از امکانات هتل برج العرب دبی می توان به سه آکواریوم بزرگ با 50 گونه مختلف ماهی، اتاقی با 29000 قطعه کریستال برند سوآرسکی که به شکل کهکشان راه شیری طراحی شده است، رستوران ها و کافه های بسیار مجلل با انواع غذاهای بسیار گران و خاص، باشگاه فول امکانات که به عنوان لوکس ترین باشگاه جهان شناخته می شود، ساحل زیبا با امکانات بسیار و … اشاره کرد.

همچنین هتل برج العرب در دبی به یک باند هلیکوپتر مجهز شده که برای مدتی زمین تنیس بوده است. مسافران اختصاصی این هتل با هلیکوپتر از فرودگاه به آن منتقل می‌شوند و گاهی نیز اگر اتاق‌های گران قیمت هتل برج العرب دبی را کرایه کنند، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی آنها را از فرودگاه دبی تا هتل بدرقه خواهد کرد.

به طور کلی از امکانات هتل لوکس برج العرب می‌توان به ورود فراموش‌نشدنی با هلیکوپتر، هواپیما، انواع خودروهای لوکس ازجمله مرسدس بنز و بی ام دبلیو، خدمات باتلر (پیشخدمت اختصاصی) و رسپشن مختص هر طبقه، ارائه انواع تورهای گردشگری به مراکز تفریحی و تجاری، امکان کرایه اتومبیل‌های لوکس، راننده شخصی، سالن بدنسازی مختص بانوان، استخر سرپوشیده و سرباز، سونا، سالن اسپا و ماساژ، سالن آفتاب، کلاب کودکان و صرافی اشاره کرد. همچنین کارکنان مسلط به چند زبان به ‌صورت تمام‌وقت آماده ارائه خدمات می‌باشد.

برج العرب دبی
برج العرب دبی

هزینه یک شب اقامت در هتل برج العرب دبی چقدر است؟

هتل برج العرب دبی یکی از گران ترین هتل های جهان می باشد که هزینه اقامت در آن از شبی 1000 دلار آغاز می شود و تا شبی 15000 هزار دلار هم بسته به امکانات اتاق، بالا می رود. اگر در حال فکر کردن به اتاق سلطنتی دبی هستید، باید بگوییم که هزینه هر شب اقامت در این اتاق، چیزی بالغ بر 24000 دلار می باشد!

7 نکته جالب درباره هتل برج العرب دبی

  1.   در هر طبقه از هتل برج العرب، 60 میز پذیرش برای میهمانان در نظر گرفته شده است.
  2.   هتل برج العرب دبی، بالاترین امتیاز برخورد کارکنان و خدمات را در جهان دارد.
  3.   تمام کارکنان خانم هتل برج العرب دبی، گوشواره های طلا با لوگوی هتل، به گوش دارند.
  4.   کسانی اقدام به رزرو هتل برج العرب دبی کرده اند، به محض نشستن در فرودگاه دبی خدمات هتل با رولز رویس به دنبال آنها خواهند رفت.
  5.   همه ی میهمانان هتل برج العرب دبی یک آی پاد طلا با عیار 24 برای مدت زمان اقامتشان در دبی هدیه می گیرند.
  6.   نزدیک به 1080 قدم لازم است تا به طبقه 27 هتل برج العرب دبی بروید.
  7.   تمیز کردن پنجره های هتل برج العرب، نزدیک به یک ماه طول می کشد و یک تیم 19 نفره برای انجام این کار لازم است.

آدرس: امارات، دبی، ساحل جمیرا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨