آشنایی با انواع خدمات در هتل ها

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

انواع خدمات هتل ها

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره انواع خدمات هتل ها صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به هر شهر و یا کشوری را دارید برای آشنایی با این اصطلاحات در ادامه با ما باشید.

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه داشته باشید نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی شما به هتل، در طول اقامتتان به شما ارائه می شود. هتل ها برای معرفی خدماتی که ارائه می دهند از اصطلاحاتی استفاده می کنند که آگاهی از آنها در انتخاب شما تاثیر مهمی دارد. به ‌خصوص در رزرو آنلاین هتل که بر خلاف رزرو حضوری اپراتور آژانس یا رسپشن هتل مقابل‌مان نیست که توضیحات لازم را بدهد، دانستن این اصطلاحات بیشتر به کار می‌آید. در ادامه انواع هتل ها بر اساس خدمات دهی را به شما معرفی می کنیم.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های یوآل (UAll)

هتل‌های یوآل یا همان Ultra All inclusive خدمات کامل ارائه می‌کنند و تمام شرایط را برای یک دوره‌ی استراحت عالی مهیا می‌کنند. در این هتل‌ها که معمولا هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره هستند، در تمام ۲۴ساعت شبانه‌روز انواع غذا، دسر، میان وعده و نوشیدنی سرو می‌شود و مسافر می‌تواند هر لحظه که دوست داشت به رستوران، کافه یا بوفه‌ی هتل برود و درخواست غذا، میان‌وعده یا نوشیدنی کند. این خدمات برای آن دسته از مسافرانی که برای استراحت راهی مقاصد ساحلی می‌شوند و بیشتر وقت خود را نزدیک ساحل یا استخر هتل می‌گذرانند بسیار مناسب است. هتل های یوآل بیشتر در شهرهای ساحلی چون آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر و … وجود دارد. اما در میان هتل‌های داخلی که خدمات عالی ارائه می‌دهند، می‌توان به هتل‌های کیش و هتل های مشهد اشاره کرد.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های آل (All)

هتل های آل (All) یا All inclusive نیز اقامتی همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه، ناهار، شام ، دسر، میان وعده و نوشیدنی های رایگان. این سرویس هم معمولا در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر کوش آداسی، بودروم، مارماریس، آنتالیا و … ارائه می گردد. تفاوت هتل های آل با یوآل در ساعت سرویس دهی آنهاست به طوریکه هتل های آل تا ساعت 23 شب خدمات ارائه می کنند اما ارائه خدمات در هتل های یوآل 24 ساعته و شبانه روزی است. تفاوت دیگر اینکه ممکن است برخی نوشیدنی های خیلی گران و یا بعضی خدمات هتل رایگان نباشند در صورتی که در هتل یوآل تمامی خدمات هتل رایگان است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های FB یا Full Board

در هتل های FB یا فول برد هزینه ای که پرداخت می کنید صبحانه، نهار و شام را هم در بر میگیرد اما برای خوردن میان وعده ها و نوشیدنی ها و استفاده از خدمات متنوع هتل باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. خدمات سه‌وعده‌ای بیشتر برای هتل‌های کاری (بیزینس) کاربرد دارند اما در مقاصد توریستی هم ارائه می‌شوند.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های HB یا Half Board

در هتل های HB یا هاف برد شما می توانید علاوه بر صبحانه رایگان از یک وعده رایگان دیگر (نهار یا شام) به انتخاب خود و در برخی موارد طبق برنامه هتل استفاده کنید. مثلا سرویس H.B در دبی معمولا به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه (منطقه آنتالیا و منطقه دریای اژه) به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد. این هتل ها مناسب کسانی است که می خواهند نصف روز را به گشت و گذار بپردازند و به هتل برنگردند.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های BB یا Bed & Breakfast

در هتل های BB همانطور که از معنای آن پیداست، شما تنها می ­توانید از صبحانه هتل بصورت رایگان استفاده کنید و برای استفاده از سایر وعده ها و میان وعده ها هزینه مربوطه باید پرداخت شود. این خدمات متداول ترین نوع خدمات در هتل ها می­ باشد که در اکثر شهرها و کشورهای جهان ارائه می شود.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های SC یا Self Catering

در هتل های SC اتاق ها دارای یک آشپزخانه کوچک می باشند که به لوازم آشپزی و ظروف غذاخوری مجهز است. انتخاب این اتاق برای کسانی که دوست دارند هروقت که دلشان می­ خواهد غذای خود را بپزند و بخورند و همچنین برای کسانیکه دارای بودجه محدود در سفر هستند و نمی­ خواهند پولهای خود را در رستورانها خرج کنند مناسب است.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

هتل های OR یا Only Room

و اما در هتل های OR اتاق جهت اقامت بدون هیچگونه وعده غذائی به شما اختصاص داده می شود. این هتل ها تنها اتاق اقامتی به شما می دهند و مناسب کسانی است که عاشق ماجراجویی و امتحان کردن غذاهای خیابانی هستند و تنها به مکانی برای خواب احتیاج دارند و همچنین برای کسانی که با بودجه محدود سفر می کنند.

انواع خدمات هتل ها
انواع خدمات هتل ها

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨