مزایا و معایب ویزای کار کانادا موسسه اصطهباناتی

مزایا و معایب ویزای کار کانادا موسسه اصطهباناتی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کشور کانادا به دلیل شرایط مناسب خود به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی به خصوص برای ایرانیان تبدیل شده است. افرادیی که کانادا برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند، حتما می‌دانند که این کشور چه فرصت‌های بیشماری را برای بهبود کیفیت زندگی و موقعیت‌های شغلی هر فرد، پیش پای او قرار می‌دهد. از جانب دیگر طبق آمار باید گفت که شهرهای کانادا همیشه در ده رتبه برتر بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند.

با وجود تمام این مزایا آیا باز هم می‌توان گفت که اکنون، دریافت اقامت کانادا 2023 و زندگی در آن برای همه مناسب است؟ در این مطلب قصد داریم تا مزایا و معایب مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم تا شما نیز بتوانید تصمیم‌گیری درستی در این باره داشته باشید.

مزایا و معایب ویزای کار کانادا موسسه اصطهباناتی

مهاجرت به کانادا چه مزایایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، دریافت اقامت کشور کانادا و مهاجرت به این سرزمین، مزایای بسیاری دارد که آن را به یکی از پرمتقاضی‌ترین مقاصد تبدیل کرده است. در ادامه به بیان برخی از مهمترین مزایای مهاجرت به کانادا می‌پردازیم:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • کانادا به لحاظ قوانین محیطی همواره درحال توسعه و پیشرفت است. امنیت، آرامش و بی‌طرفی در این کشور همیشه روند صعودی در پیش دارد. به دلیل آن که کانادا مانند بریتانیا با کشورهای همسایه خود در جنگ نیست، همیشه از بابت وجود تروریست‌های داخلی و خارجی در امان بوده و خطر جدی این کشور را تهدید نمی‌کند.
  • سیستم‌های آموزشی و خدمات درمانی دولتی کانادا، از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند. این استانداردها به صورتی هستند که برخی از شهروندان بریتانیا، خدمات درمانی در کانادا را بهتر از کشور مادری خود توصیف کردند.
  • یکی دیگر از مزایای بسیار مهم مهاجرت به کانادا این مسئله است که دولت کانادا در برنامه اعطای ویزاهای خود، امتیازات ویژه‌ای برای مهاجرت خانوادگی به این کشور در نظر گرفته است. به این ترتیب مهاجران می‌توانند با دغدغه کمتر با استفاده از ویزای خانوادگی کانادا، همراه با تمام اعضای خانواده خود به این کشور نقل مکان کنند. علت صدور ویزای خانوادگی این است که ثابت شده هر شخصی که همراه با خانواده‌اش به یک کشور خارجی مهاجرت کرده و در آن زندگی کند، نسبت به سایرین به موفقیت و پیشرفت بیشتری خواهد رسید.
  • اقتصاد کانادا مانند اقتصاد کشورهای اروپایی، بریتانیا، ایالات متحده و… در بحران اقتصادی جهانی گرفتار نشده و همچنان رو به پیشرفت به مسیر خود ادامه می‌دهد. دلار کانادا در حال حاضر ارزش بالایی دارد. بازار کار در کانادا نیز برای افراد تازه جا داشته و همواره حس مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی در این کشور سفید شمالی در جریان است. دستمزد و مخارج ماهیانه در کانادا مطابق جدول زیر است:

متوسط درآمد ماهیانه هر نفر

1000 تا 2000 دلار کانادا
متوسط مخارج ماهیانه هر نفر

2800 الی 3500 دلار کانادا

  • در کشور کانادا چهار فصل مجزا وجود دارد و برای هر کدام نیز تفریحات بسیاری در دسترس شهروندان است تا بتوانند از مزایای هر فصل بهترین استفاده را ببرند. فصل تفریحات خارج از خانه وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها، بیشترین استفاده را از هر فصل سال ببرید. پس بدون درنظر گرفتن شرایط آب و ‌هوایی، در هر زمان در این کشور می‌توانید از تفریحات خارج از خانه لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که فصل زمستان‌، در برخی از مناطق کانادا بسیار طولانی و سرد خواهد شد.

معایب مهاجرت به کانادا

در مقابل مزایای بسیار زیاد اقامت کانادا برای مهاجران، زندگی در این کشور معایب مختلفی نیز دارد که شاید سکونت در این منطقه را برای مهاجران قدری سخت‌تر کند. در ادامه مهمترین و رایج‌ترین معایب و مشکلات مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • شاید اولین موردی که زندگی در کانادا را برای بسیاری از افراد که به هوای سرد عادت ندارند سخت کند، آب و هوای این کشور باشد. به دلیل آن که در زمستان اغلب مناطق کانادا بسیار سرد می‌شوند، ممکن است مهاجران زیادی با دردسر مواجه شوند. البته در صورتی که قصد مهاجرت به مناطق جنوبی و غربی کانادا را داشته باشید، می‌توانید از آب و هوای معتدل‌تر این منطقه بهره‌مند شوید. به عنوان مثال بنا به باور بسیاری از مهاجران، شهر ونکوور دارای بهترین آب و هوا در کانادا است. در عین حال همین آب و هوای معتدل نیز دارای نقاط منفی بوده و آن هم تعداد بالای حشراتی مانند مگس و پشه در این مناطق است.
  • مالیات در کانادا برای بسیاری از افراد کمی سنگین است. با این حال با تغییر و بهبود نحوه زندگی در کانادا می‌توان هزینه‌ها و به تبع آن پرداخت مالیات‌ را کاهش داد. به همین خاطر به افرادی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده و با سیستم مالیاتی این کشور آشنا نیستند، توصیه می‌شود با یک حسابدار مشورت نمایند تا از تمام هزینه‌هایی که شاید مقدار مالیات آن‌ها را افزایش دهد، آگاه شوند.
  • از آن‌جایی که بخش اصلی اقتصاد کانادا وابسته به صادرات نفت بوده و سهم زیادی از عوایدی مشاغل، صادرات و درآمد مالیاتی کشور از این بخش تامین می‌شود، ممکن است نگرانی‌هایی درمورد میزان پایداری اقتصاد این کشور در آینده به وجود بیاید.
  • کانادا را نباید کشور ارزانی تصور کرد. دلار کانادا از ارزش بالایی برخوردار بوده و به دلیل هزینه‌ بالای مسکن خصوصا در مناطق پر رونق این کشور، املاک در کانادا هزینه نسبتا بالایی دارد. تحمل این شرایط شاید برای مهاجرانی که در کشور مادری خود نیز با هزینه بالای مسکن روبرو بودند، کمی آسان‌تر باشد. به همین خاطر برای پوشش این دسته از هزینه‌ها باید یک شغل با درآمد مکفی در کانادا داشته باشید.
  • فاصله‌ جغرافیایی میان ایران و کانادا بسیار زیاد بوده و به همین خاطر ممکن است پپمودن این فاصله برای افرادی که به صورت تنهایی قصد مهاجرت به کانادا را دارند، کمی سخت باشد. دور بودن از میهن و خانواده یکی از موضوعات مهمی‌ است که باید پیش از اقدام برای مهاجرت به کانادا، آن را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب ویزای کار کانادا موسسه اصطهباناتی

بهترین و ارزان‌ ترین راه مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و راه‌های مختلفی را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهد. این روش‌های دریافت اقامت 2023 شامل مواردی نظیر اکسپرس اینتری، تولد فرزند، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، استارت آپ، کارآفرینی و… هستند. وکلای مهاجرتی با بررسی شرایط شما و دانستن قوانین دولتی کشور مقصد، بهترین راهنمای شما برای اقدام از طریق یکی از روش‌های فوق خواهند بود.

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

امکان مهاجرت به کانادا از طریق کار در گرو دریافت امتیاز کافی از نظر پارامترهای مختلفی مانند سن، تحصیلات، سابقه کاری، دانش زبان انگلیسی و بسیاری امتیازات دیگر است. متقاضیانی که قصد دارند از طریق این نوع ویزا برای مهاجرت اقدام کنند، باید براساس توانایی‌ها و مهارت‌های به خصوص خود مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند. همچنین به تمامی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا، همزمان با اخذ اجازه کار، ویزای موقت برای زندگی در این کشور نیز داده می‌شود. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند مانند سایر شهروندان این کشور از تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی موجود بهره‌مند شوند.

موسسه مهاجرتی

امروزه با توجه به افزایش تقاضای مهاجرت به کانادا، موسسات مختلفی در زمینه ارائه خدمات مهاجرتی به این کشور در شهر تهران و همچنین سایر شهرهای ایران دایر شدند. بسیاری از این موسسات سودجو از دانش کافی در زمینه قوانین مهاجرتی برخوردار نبوده و متاسفانه اغلب پرونده‌های مهاجرتی آنها پس از دریافت هزینه های بسیار از متقاضیان، ریجکت خواهد شد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم پیش از آن که به هر یک از این موسسات مراجعه کنید، در مورد پیشینه و تجربه آن تحقیق و بررسی نمایید.

اصطهباناتی یک موسسه مهاجرتی در تهران است که با تکیه بر دانش و تخصص خود، سالانه پرونده‌های موفق زیادی در زمینه انواع مهاجرت به کشورهای مختلف جهان داشته است.



 الی گشت    

                تور کیش