از باکو چه بخریم؟
از باکو چه بخریم؟

از باکو چه بخریم؟

"اجاره
رزرو تور
تور تابستان 1403
 

از باکو چه بخریم؟

باکو یکی از زیباترین شهرهای توریستی و پایتخت کشور آذربایجان است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می‌شود. این شهر زیبا غرب دریای خزر و در شبه جزیره آب شوران قرار دارد. در فرهنگ عامه واژه باکو یعنی بادکوبان (جایی که در آن باد زیاد می‌وزد). جالب است بدانید اولین میدان نفتی در شهر باکو کشف شد و این اتفاق باکو را در کل جهان معروف کرد. زمانی که توجه مردم دنیا به‌سمت باکو جلب شد، تور آذربایحان باکو رونق زیادی گرفت و مردم باکو برای میزبانی از بازدیدکنندگان و گردشگران مکان‌های تفریحی، هتل‌های زیبا و… ساختند.

از باکو چه بخریم؟

امروزه از این بناهای دیدنی به‌عنوان میراث تاریخی و فرهنگی باکو بازدید می‌شود. سفر با تور باکو  https://www.alibaba.ir/tour/azerbaijan-baku  به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ بسیار زیبای مردم این شهر به یکی از تفریحات لذت‌بخش گردشگران ایرانی تبدیل شده است.

سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی باکو میان گردشگران ایرانی طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم به سفر باکو و خرید سوغاتی‌های آن علاقه‌مند هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جاذبه‌های آن آشنا کنیم و به شما بگوییم از باکو چه چیزهایی بخرید.

چه زمانی به باکو سفر کنیم؟

 همان‌طورکه گفتیم سفر با تور باکو یکی از پرطرفدارترین سفرهای گردشگران ایرانی است. با توجه به این که سلیقه و هدف هر فردی از سفری که دارد متفاوت است، نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت چه زمانی می‌توان بهترین سفر به باکو را تجربه کرد. سفر به باکو می‌تواند با اهدافی مانند تفریح و بازدید از جاهای دیدنی، تجارت، خرید و… انجام شود.

اگر هدف شما از سفر به باکو تفریح و بازدید از جاذبه‌های دیدنی باکو است، بهتر است زمانی را برای سفرتان انتخاب کنید که آب‌وهوای آن خوب و دل‌پذیر باشد. باکو تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های خیلی سردی دارد. در این دو فصل قیمت تور باکو  کاهش پیدا می‌کند و گردشگران می‌توانند یک سفر ارزان را تجربه کنند.

فصل بهار در باکو با آب‌وهوایی دل‌پذیر و جشن‌های نوروزی شروع شده و در این فصل گردشگران زیادی برای دیدن جشن‌های باکو عازم سفر می‌شوند. علاوه‌بر بهار، فصل پاییز نیز یکی از پرطرفدارترین فصول برای سفر با تور آذربایجان باکو است. در فصل پاییز هوا روبه خنکی می‌رود و برگ‌های زرد و نارنجی درختان فضای شهر باکو را رویایی می‌کند.

از این بخش می‌توانیم نتیجه بگیریم اگر در سفر به باکو دنبال بازدید از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر این شهر هستید، بهتر است فصل پاییز و بهار را انتخاب کنید. اما اگر دنبال سفری هستید که قیمت تور باکو آن ارزان باشد، بهتر است در فصل زمستان و تابستان این سفر را تجربه کنید.

از باکو چه بخریم؟

دیدنی‌های باکو

شهر باکو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است که آثار باستانی و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. در این بخش تعدادی از جاذبه‌های دیدنی آن را توضیح خواهیم داد.

  • برج‌های شعله

یکی از جاذبه‌های مدرن شهر باکو برج‌های شیشه‌ای شعله هستند. شکل ظاهری این سه برج انحنای سینوسی شبیه شعله‌های آتش و آبی رنگ دارد. ارتفاع این سه برج 140 تا 190 متر است و بلندترین آسمان‌خراش‌های شهر باکو هستند. برای نمایش زیبایی هرچه بیش‌تر این برج 10 هزار لامپ ال‌ای‌دی استفاده شده که در شب روشن می‌شوند. لازم به‌ذکر است که فضای بین این سه برج برای تفریح گردشگران استفاده می‌شود.

  • کاخ شیروان‌شاه

یکی از آثار باستانی باکو که در سال 2000 به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده، کاخ شیروان‌شاه است. این کاخ در زمان حکومت عباسیان ساخته و در دوره صفویان توسط شاه تهماسب اول برچیده شد. اگر با تور باکو به بازدید از این شهر زیبا رفتید، توصیه می‌کنم از این اثر باستانی باشکوه دیدن کنید.

  • قلعه دختر

یکی دیگر از آثار باستانی باکو که در سال 2000 در یونسکو به ثبت جهانی رسیده، قلعه دختر است. قدمت قلعه دختر به زمان ساسانیان برمی‌گردد و در دو دوره تاریخی قرون پنج و شش میلادی و 12 میلادی تاسیس شده است. این قلعه میان مردم آذربایجان بسیار محبوب بوده و از آن به‌عنوان مکان برگزاری فستیوال‌های مختلف استفاده می‌شود.

  • شهر قدیم

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم باکو، شهر قدیم است که «ایچری» یا «ارگ باکو» هم نام دارد. این شهر به تدریج از قرن 11 تا 19 میلادی ساخته شده است. در شهر قدیم آثاری از تمدن‌های پارینه سنگی، ساسانی، زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی وجود دارد و اطراف آن را دیوارهای سنگی پوشانده‌اند. زمانی که با تور آذربایجان باکو به سفر رفتید، حتما از این مکان دیدن کنید و با تمدن‌های مختلف بیش‌تر آشنا شوید.

از باکو چه بخریم؟

خرید سوغاتی یکی از کارهای لذت‌بخشی است که می‌توان در هر سفری انجام داد. شهر باکو هم مانند خیلی از شهرهای توریستی دیگر سوغاتی‌های مخصوص خود را دارد. اگر می‌خواهید در سفرتان به باکو یک خرید خوب و به‌صرفه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم در فصول زمستان و تابستان به سفر بروید؛ زیرا در این فصول قیمت تور باکو بسیار ارزان است. موارد زیر نمونه‌هایی از سوغاتی‌های شهر باکو هستند:

  • استکان کمرباریک آذری
  • فرش آذرخالچه باکو
  • نقاشی‌های رنگ روغن
  • پارچه‌های محلی باکو
  • تخته نرد