ارتفاعات قره خاچ ماکو ، آذربایجان غربی | Maku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ارتفاعات قره خاچ ماکو

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با ارتفاعات قره خاچ ماکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این ارتفاعات زیبا در روستای بارون در ماکو آذربایجان غربی در ادامه مطلب همرا ما باشید.

ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه قرار دارد. مجموعه های تاریخی و گردشگری، زیبایی های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها و چشمه های خروشان، ماکو را به منطقه ای جذاب و دیدنی تبدیل کرده و بازدید از این جاذبه های گردشگری و تاریخی، خاطره ای خوش را برای آنها به همراه دارد. منطقه آزاد ماکو از مناطق گردشگر پذیر کشور است که با فرهنگ، تاریخ، طبیعت و هنر خود چشم های زیادی را خیره کرده و در ایام نوروز مسافران و مهمانان را برای داشتن لحظه آرامش در سفر بسوی خود فرا می خواند. این شهر به دلیل آنکه در کنار مرز و گمرک بازرگان واقع شده ‌است محل عبور مسافرینی است که قصد دارند از طریق زمینی به کشور ترکیه سفر کنند.

ارتفاعات قره خاچ ماکو در کوهستان‌ های اطراف ماکو با طبیعتی دل‌انگیز و آب و هوایی معتدل در تابستان مقصد گردشگران بسیار از گوشه و کنار ایران است. قره خاچ یک دهکده توریستی، تفریحی و گردشگری در نزدیکی شهر ماکو است که بر اساس تقسیمات کشوری جزو دهستان قلعه درسی به شمار می ‌آید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


طبیعت بکر و زیبای قره خاچ، وجود جاذبه های طبیعی از جمله چشمه چنگیز بلاغی، تپه تریان که در فصول سرد سال با توجه به شیب مناسب و بارش برف کافی جاذب گردشگران و علاقمندان تفریحات زمستانی از جمله اسکی و تیوب سواری است از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می گردد. چشم انداز زیبای کوههای آرارات نیز بر زیبایی قره خاچ می افزاید.

ارتفاعات قره خاچ ماکو
ارتفاعات قره خاچ ماکو

این دو کوه دوقلو در نقطه صفر مرزی بین ترکیه و ایران قرار گرفته است. هرچند هر دو کوه متعلق به کشور ترکیه هستند اما دامنه شرقی این کوه متعلق به ایران است. نکته جالب توجه اینکه بهترین منظره و چشم انداز آن از سوی ایران می‌باشد و چشم انداز کوه‌های آرارات از ترکیه و ارمنستان به زیبایی ایران نمی باشد. کوه های آرارات در اصطلاح محلی آغری داغ نیز گفته می شود که به نوشته متون کهن دینی محل فرود کشتی حضرت نوح می باشد.

طبیعت قره خاچ در تمام فصل ها تماشایی است. بهار با عطر و رنگ دل آویز شکوفه ها و تابستان با انواع محصولات و طبیعتی سر سبز، پاییز با برگهای رنگارنگ و زمستان با پوششی از برف چشم را می نوازد. در زمستان تفریحات زمستانی از قبیل سرسره بازی و … برای اهالی و گردشگران لذت بخش است.

ارتفاعات قره خاچ ماکو
ارتفاعات قره خاچ ماکو

آخر هفته‌ های قره خاچ بسیار دیدنی است، گرچه هر ‌روز شهروندان زیادی برای برداشت آب گوارا از چشمه‌ های همیشه جوشان این منطقه، از کوههای اطراف ماکو بالا می ‌روند و با آب‌ های زلال و بهشتی به خانه‌ های خود بر می‌ گردند.

از جاهای به یادماندنی و زیبای قره خاچ چشمه زلال و خنک چنگیز خان است که در مراتع بالایی قره خاچ قرار گرفته است. قابل توجه اینکه آب این چشمه بقدری خنک است که به سختی میتوان به یکباره آنرا سر کشید. چشمه چنگیز خان در محدوده ای به وسعت 1500 متر مربع واقع شده است. منبع این چشمه آب های زیر زمینی قره خاچ می باشد. آب این چشمه بقدری زلال و شفاف است که حتی کوچکترین اثری از خود بر روی لوازم مورد استفاده نمی گذارد.

ارتفاعات قره خاچ ماکو
ارتفاعات قره خاچ ماکو

آدرس: ایران، آذربایجان غربی، غرب منطقه آزاد ماکو و در ارتفاعات جنوبی شهر ماکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨