پرداخت عوارض بزرگراهی

مزیت پرداخت عوارض بزرگراهی به صورت الکترونیکی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها باعث شده است تا از سوانح رانندگی و خطرات جاده‌ای تا حدودی کاسته شود. هزینه نگهداری از این بزرگراه‌ها از طریق دریافت عوارض جاده‌ای فراهم می‌شود. پرداخت عوارض به صورت سنتی نیازمند توقف وسایط نقلیه و اتلاف وقت سرنشینان می‌شود. بهترین روش برای پرداخت عوارض بزرگراهی، پرداخت الکترونیکی است که می‌خواهیم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم.

پرداخت عوارض بزرگراهی

مشکلات پرداخت عوارض بزرگراهی

یکی از موارد مهم هنگام سفرهای جاده‌ای، پرداخت عوارضی است. مشکل عمده‌ای که به‌خصوص در زمان‌های اوج سفر پیش می‌آید، به وجود آمدن ترافیک پیش از عوارضی‌ها و توقف برای پرداخت عوارض جاده‌ای است. این امر باعث می‌شود تا هم وقت افراد هدر رود و هم وسیله نقلیه به دلیل ماندن در ترافیک، دچار استهلاک شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد که این مشکلات را از میان بردارد.

روش‌های پرداخت عوارض بزرگراهی

برای پرداخت عوارض بزرگراهی، دو روش اصلی وجود دارد:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پرداخت عوارض به صورت نقدی

اولین مورد که قدیمی‌ترین روش پرداخت عوارض محسوب می‌شود، پرداخت به شیوه سنتی است. در این روش رانندگان باید هنگام عبور از عوارضی، به صورت نقدی (یا با کارت بانکی) عوارض بزرگراهی را پرداخت کنند. بزرگ‌ترین مشکل در این روش، اجبار به توقف و اتلاف وقت است. پرداخت عوارض جاده به صورت نقدی روی مصرف سوخت بیشتر و استهلاک وسیله نقلیه نیز تاثیر می‌گذارد.

پرداخت الکترونیک

روش دوم برای پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت الکترونیکی است. خوشبختانه با آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی عوارض جاده‌ای، دیگر نیازی به توقف برابر باجه عوارضی وجود ندارد. با این روش رانندگان می‌توانند با گذر از لاین الکترونیک عوارضی‌ها، به صورت خودکار عوارض خود را پرداخت کنند.

مزایای این روش باعث می‌شود تا رانندگان کمتری عوارض بزرگراهی را به صورت نقدی پرداخت کنند. این روش را می‌توان با نصب یک برنامه کاربردی به نام «تاپ» به‌سادگی انجام داد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای می‌توان به کوتاه شدن زمان سفر، مصرف سوخت کمتر، نماندن در ترافیک و استهلاک کمتر خودرو اشاره کرد.

آزادراه‌ های تحت پوشش تاپ

همان‌طور که اشاره شد می‌توانید با نصب اپلیکیشن تاپ (اپلیکیشنی که در آن می توان کارهایی مانند خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت خلافی، کارت به کارت، استعلام چک صیادی و ….)، عوارض بزرگراهی را پرداخت کنید. برخی از عوارضی‌های کشور که حجم تردد وسایط نقلیه در آن‌ها زیاد است، از زیرساخت پرداخت الکترونیک برخوردارند. برخی از آن‌ها نیز هنوز به این سیستم مجهز نشده‌اند. سوپر اپلیکیشن تاپ از تمامی عوارضی‌های مهم که امکان پرداخت عوارض بزرگراهی به صورت الکترونیک در آن‌ها وجود دارد، پشتیبانی می‌کند. این عوارضی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

تهران پردیس

تهران قم

قزوین زنجان

کرج قزوین

آزادراه همت کرج

بندر عباس بندر شهید رجایی

آزادراه تهران ساوه

آزادراه ارومیه تبریز

کاشان نطنز اصفهان

آزادراه شرق سپاهان

اپلیکیشن تاپ

یکی از بهترین روش‌ها برای پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای، استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. از طریق این اپلیکیشن هوشمند می‌توان بدون نیاز به توقف، مبلغ عوارض بزرگراه را پرداخت کرد. نکته مهم درباره سوپر اپلیکیشن تاپ خدمات گسترده آن در حوزه‌های مختلف است. درواقع پرداخت عوارض بزرگراهی تنها یکی از 73 سرویس این اپلیکیشن کاربردی و مفید است.

اپلیکیشن تاپ محصول بانک پارسیان و خدمات الکترونیک پارسیان است که به‌طور موثر در پنج حوزه به شهروندان خدمات ارائه می‌کند. این پنج حوزه شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. بورس، بیمه، بانک
  2. فین تک و پرداخت
  3. گردشگری
  4. سلامت و سبک زندگی
  5. خودرو

پرداخت عوارض بزرگراهی

روش پرداخت عوارض بزرگراهی در تاپ

برای پرداخت عوارض جاده، در مرحله اول اپلیکیشن تاپ را دانلود و نصب کنید. در مرحله پس از اجرای برنامه گزینه خدمات خودرو را انتخاب کنید. در کادری که مربوط به اضافه کردن پلاک خودرو است، پلاک را وارد کنید. در مرحله آخر نیز با لمس گزینه پرداخت، می‌توانید عوارض جاده را به‌راحتی پرداخت کنید.

یکی از مزایای استفاده از تاپ پرداخت عوارض جاده به صورت خودکار است. به‌طور کلی چنانچه رانندگان در عرض 72 ساعت عوارض بزرگراهی را پرداخت نکنند، مشمول جریمه می‌شوند. با استفاده از اپلیکیشن تاپ می‌توانید به‌طور خودکار عوارض را پرداخت کنید. با زدن تیک پرداخت خودکار و اطمینان از موجود کیف پول خود، دیگر نگرانی بابت جریمه شدن وجود نخواهد داشت.

امنیت اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن تاپ با پدید آوردن بستری امن و مطمئن زیر نظر بانک مرکزی، شاپرک و دیگر مراجع ذیربط اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران را حفظ می‌کند. در این اپلیکیشن تلاش شده است تا افراد بتوانند با خاطری آسوده و بدون نگرانی از خدمات متنوع آن استفاده کنند.

جمع‌بندی

پرداخت عوارض بزرگراهی به صورت نقدی می‌تواند باعث اتلاف وقت، استهلاک خودرو و مصرف بیشتر سوخت شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا رانندگان از روش پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای استفاده کنند. سوپراپلیکیشن تاپ با ارائه خدمات گسترده و متنوعی مانند پرداخت عوارض آزادراهی، انجام عملیات بانکی، خدمات گردشگری، خودرو و … می‌تواند زندگی را برای کاربران خود ساده‌تر کند. با نصب این برنامه کاربردی می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.



 الی گشت    

                تور کیش