پارک علمی پروفسور بازیما
پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما ،  اولین پارک علمی در ایران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک علمی پروفسور بازیما

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک پروفسور بازیما اولین پارک علمی در ایران و سومین پارک علمی بعد از کورپوس هلند و سنگاپور است. این پارک از معروف‌ترین پارک‌های سرگرمی در منطقه سپاد مشهد محسوب می‌شود. منطقه گردشگری سپاد، منطقه‌ای توریستی است که مجموعه‌های مختلف تفریحی برای گردشگرها دارد. به همین خاطر وجود چنین پارکی برای جذب گردشگر در این منطقه خیلی مؤثر است.

شروع کار مجموعه پروفسور بازیما از سال 1395 بود. مساحت مجموعه به حدود 2400 مترمربع می‌رسد. در ابتدا این پارک علمی را در سه زمینه موضوعی زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و نجوم طراحی کرده بودند؛ اما کم‌کم بخش‌های بازی و هیجان‌انگیز هم به آن اضافه کردند تا فضایی دلنشین برای نوجوانان به وجود بیاید.

پارک علمی پروفسور بازیما

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این پارک برای نوجوانان و کودکان است؛ اما بزرگترها هم از دیدن بخش‌های جالب پارک لذت می‌برند. کودکان در این پارک سفری گروهی را آغاز می‌کنند. آن‌ها در طول این سفر مطالب علمی را به‌شکل سرگرم‌کننده یاد می‌گیرند. بخش‌های مختلف پارک را خلاقانه ساخته‌اند. کودکان می‌توانند کارهای علمی را به‌‌شکل عملی امتحان کنند. نتایج کشف‌شده خودشان را به دست بیاورند و لذت ببرند. والدین هم می‌توانند آن‌ها را برای امتحان‌کردن تجربه‌های جدید تشویق کنند.

 پروفسور بازیما کیست؟ 

پروفسور بازیما، نمادی از یک دانشمند و همه چیزدان است که تمام دنیا را گشته و نمونه های جذاب علمی را جمع آوری کرده است. او این نمونه ها را در پارک علمی اش در معرض دید مراجعه کنندگان گذاشته است تا افراد مختلف بتوانند جواب سوالات شان را اینجا پیدا کنند.

پارک علمی پروفسور بازیما در سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) می باشد که با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش سعی دارد فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده ایرانی فراهم آورد. بازدید کنندگان علاوه بر آنکه از سرگرمی های دانش بنیان لذت می برند، به کشف پاسخ سوالات خود پیرامون چگونگی آفرینش کهکشان ها و سیاره زمین، حیات اولیه، زندگی حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها و فرمانروایی انسان بر روی زمین می پردازند.

در این پارک سوار بر ماشین زمان شده تا به ابتدای خلقت جهان رفته و سفری پرهیجان را از آغاز آفرینش تا به امروز تجربه کنیم. با سوار شدن بر زیر دریایی اکتشافی سری به دنیای عجیب جانوران زیر دریا خواهیم زد.

پارک علمی پروفسور بازیما

برای اولین بار در کشور به همراه پزشک پروفسور بازیما با عبور از داخل دهان یک انسان غول پیکر و سفر درون اندام های بدن، به کشف اسرار بدن انسان خواهیم پرداخت. بازیهای پارک پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد می باشد به طوریکه می توان در سیمیلاتور پرواز همچون یک خلبان پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود.

پارک علمی پروفسور بازیما

با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی را تجربه نمود. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی(پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان ها را به نظاره بنشینیم.

پارک علمی پروفسور بازیما

در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملی انجام دهیم و بالاخره دختر خانمها در فضای خصوصی اتاق ربان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری) و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت.

پارک علمی پروفسور بازیما

هزینه‌ی ورودی  و  دسترسی

هزینه ورودی : برای افراد بزرگسال ۲۵ هزار تومان، برای کودکان ۳ تا ۶ سال ۱۵ هزار تومان و برای کودکان زیر سه سال رایگان است. برای بازی‌ها، به‌صورت جداگانه باید هزینه بپردازید. با رفتن به سایت سرزمین پروفسور بازیما می‌توانید از کد تخفیف 10 درصدی “bazima” استفاده کنید.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، مجتمع تجاری وصال، طبقه 4



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)