ویزای کار آلمان

گام به گام تا دریافت ویزای کار آلمان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اگر شما هم می‌خواهید آینده شغلی درخشانی در کشور آلمان داشته باشید باید با مراحل دریافت ویزای کار در این کشور آشنا باشید. اگر قصد دارید برای کسب درآمد به کشور آلمان مهاجرت کنید باید با قوانین کاری این کشور و گام‌های دریافت ویزای کار در آلمان آشنا باشید. در این مطلب تمام این مطالب را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

ویزای کار آلمان

قوانین جذب نیرو در کشور آلمان

در کشور آلمان نیز همانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قوانین بسیار دقیقی برای حفظ حقوق کارگران و کارفرمایان وضع شده است. این قوانین در قراردادهای کاری که به صورت کتبی میان دو طرف امضا می‌شود، آورده شده و در آن تمام موارد مانند حقوق دریافتی، مزایا، ساعات کاری، مرخصی‌های استعلاجی و استحقاقی، تعداد روزهای موظفی و محل کار ذکر شده است. در آلمان برخلاف ایران از کارگران رضایت‌نامه ضمنی دریافت نمی‌شود.

اگر بخواهیم شرایط کلی برای کارگران در کشور آلمان را به شما معرفی کنیم باید به موارد زیر اشاره نماییم:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • کلیه مشاغل به جز مشاغل امدادی و درمانی در ایام تعطیل نباید فعالیتی داشته باشند.
  • هر یک از کارگران ۲۰ تا ۲۴ روز در سال را مرخصی دارد.
  • در صورت تشخیص پزشک معالج، کارگران می‌توانند از مرخصی استعلاجی استفاده کنند. در دوره بیماری می‌توانید به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهید.
  • از ۶ تا ۱۲ هفته مرخصی استعلاجی با دستمزد به کارگران تعلق می‌گیرد.
  • بانوان باردار تا پایان دوره بهبودی خود و با تشخیص پزشک معالج، مرخصی همراه با حقوق و مزایای کامل دارند. این افراد تا ۸ ماه مرخصی با حقوق دارند.

برای کار در کشور آلمان چه شرایطی نیاز است؟

برای آنکه بتوانید ویزای کاری دریافت کنید ابتدا باید پیشنهاد شغلی مناسب را در کشور آلمان دریافت کنید. تنها کسانی می‌توانند جاب آفر مناسبی را در کشور آلمان به دست آورند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان باید حداقل مدرک لیسانس را در یکی از رشته‌های فنی و موردنیاز در کشور آلمان را دریافت کرده باشند. مدرک تحصیلی که به این کشور ارائه می‌دهید باید توسط نظام آموزشی آلمان پذیرفته شود.
  • این کشور نیروی کار بدون سابقه را پذیرش نمی‌کند. شما باید حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشید.
  • با وجود اینکه ارائه سوابق بیمه برای مهاجرت کاری به آلمان الزامی نیست اما شما می‌توانید با ارائه آن امتیازات مثبتی را به دست آورید.

در صورتی که شرایط فوق را داشته باشید می‌توانید اجازه اقامت ۶ ماهه خود را از سفارت آلمان دریافت کنید. پس از آن به این کشور سفر کرده و پیشنهاد شغلی مناسب را پیدا کنید. در صورت حضور در کشور آلمان می‌توانید به صورت رودررو با کارفرمایان آلمانی مصاحبه کرده و آنها را برای جذب خود متقاعد کنید. اگر در طول این مدت بتوانید قراردادی را منعقد کنید، به اداره مهاجرت مراجعه کرده و مجوز اقامت خود را دریافت خواهید کرد.

گام‌های دریافت ویزای کار آلمان

همه متقاضیان دریافت ویزای کاری آلمان باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند:

1)    دریافت پیشنهاد شغلی

قبل از آنکه برای مهاجرت به کشور آلمان هزینه کنید باید به دنبال یک فرصت شغلی مناسب در این کشور باشید. شما می‌توانید از دوستان و آشنایانی که در آلمان دارید بخواهید تا کار مناسبی برای شما پیدا کنند. اگر کسی را در کشور آلمان ندارید می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی معتبر پیشنهاد مناسب را دریافت نمایید. البته کلاهبرداران زیادی وجود دارند که کارجویان را فریب می‌دهند.

بهترین و مناسب‌ترین راه برای عقد قرارداد با کارفرمایان آلمانی همکاری با یک موسسه مهاجرتی معتبر در ایران است. اگر با وکلای حقوقی این مؤسسات مشورت کنید به راحتی با مشاغل موردنیاز کشور آلمان، مدارکی که باید به کارفرمایان این کشور ارائه داد، شهرهایی که برای زندگی و کار مناسب‌تر هستند، نحوه تهیه رزومه و انگیزه‌نامه و همچنین تکنیک‌های موفقیت در مصاحبه شغلی آشنا خواهید شد.

ویزای کار آلمان

2)    آموختن زبان آلمانی

برای آنکه بتوانید به سوالات کارفرمایان آلمانی در جلسه مصاحبه پاسخ دهید باید آشنایی نسبی با زبان آلمانی داشته باشید. پس از آنکه پیشنهاد کاری مناسب را دریافت کردید باید مهارت‌های زبان آلمانی خود را تقویت کرده و مهارت خود را به سطح B2 در آزمون بین‌المللی این زبان برسانید.

3)    ترجمه رسمی مدارک

زمانی که توسط یکی از کارفرمایان در کشور آلمان پذیرفته شدید، لیستی از مدارک به شما ارائه می‌شود. شما باید مدارک خود را به تأیید وزارتخانه‌های مختلف رسانده و به صورت رسمی ترجمه کنید. سپس آنها را دسته‌بندی کرده و به کارفرما ارائه دهید.

4)    معادل کردن مدارک

تمامی مدارک تحصیلی و شغلی که در کشور ایران به دست آورده‌اید باید در آلمان معادل‌سازی شوند. پس از ترجمه رسمی مدارک باید آنها را به این کشور ارسال کرده و فرایند آنرکنونگ را آغاز نمایید. در این مواقع ارزش مدارک شما با سطوح مختلفی که در کشور آلمان وجود دارد، مقایسه شده و معادلی برای مدارک شما صادر می‌شود. در صورتی که مدارک شما اعتبار کافی نداشته باشند باید دوره‌ای را برای کارآموزی در کشور آلمان سپری کنید.

5)    موفقیت در مصاحبه شغلی

ممکن است برای عنوان شغلی موردنظر هزاران متقاضی وجود داشته باشد. کارفرما با تک‌تک آنها مصاحبه کرده و سپس مناسب‌ترین مورد را استخدام می‌کند. یکی از سخت‌ترین مراحل دریافت ویزای کاری آلمان موفقیت در مصاحبه شغلی است.

شما باید خود را قبل از برگزاری جلسه برای پاسخ به سوالات آماده کرده باشید. همچنین تلاش کنید آرامش خود را در طول برگزاری مصاحبه حفظ نمایید. معمولاً این جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در آن مهارت شغلی شما و میزان آشنایتان به زبان آلمانی محک زده خواهد شد.

6)     عقد قرارداد کاری

یکی از حساس‌ترین مراحل در مهاجرت کاری به کشورهای دیگر، عقد قرارداد کاری است. اگر با اصطلاحات حقوقی کشور مقصد آشنا نباشید ممکن است قراردادی ناعادلانه را امضا کنید. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری با وکلای حقوقی مؤسسات مهاجرتی مشورت نمایید.

7)    وقت گرفتن از سفارت

زمانی که تمامی مراحل قبل را به دقت انجام دهید، کارفرما تأییدیه‌ای را برای صدور ویزای کاری شما صادر می‌کند. شما باید از سفارت کشور مقصد وقت گرفته و مدارک را به این سفارت ارائه دهید. ممکن است در روز موردنظر، سفارت نیز سؤال‌هایی از شما بپرسد. پس از مدتی ویزای کاری شما صادر می‌شود.

8)    سفر به کشور آلمان

پس از دریافت ویزا باید برای خرید بلیت و پرواز به کشور آلمان، اقدامات لازم را انجام دهید. قبل از اینکه به این کشور سفر کنید باید محلی را برای اقامت خود تهیه نمایید. در این راستا نیز می‌توانید از خدمات مؤسسات مهاجرتی کمک بگیرید.

دریافت ویزای کاری آلمان در کوتاه‌ترین زمان با رویال مهاجرت

اگر می‌خواهید مراحل دریافت ویزای کاری خود در آلمان را با سرعت بیشتری انجام دهید بهتر است این فرایند را به وکلای حقوقی موسسه رویال مهاجرت بسپارید. این موسسه حقوقی سال‌هاست که به کارجویان ایرانی برای ادامه کار خود در کشور آلمان کمک می‌کند. کارشناسان فعال در رویال مهاجرت با تمام قوانین کاری کشور آلمان آشنایی دارند و می‌توانند راهنمایی مناسب برای شما باشند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)