سرزمین موج های آبی ، تجربه ای از هیجان در مشهد

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سرزمین موج های آبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره سرزمین موج های آبی صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این مجموعه آبی در ادامه با ما همراه باشید.

سرزمین موج های آبی (Water Waves Land) یک مجموعه تفریحی و ورزشی بوده که با وسایل سرگرم‌کننده و بازی‌های آبی یا رایدهایی مانند سرسره آبی، حمام تفریحی، رودخانه تنبل، استخر، استخر موج، سونا، سرسره‌های سقوط آزاد و… ساخته شده ‌است. در بعضی از پارک‌های آبی‌‎‎‌ با ایجاد موج‌ مصنوعی موج‌سواری را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده‌اند.‎‎‌

پارک آبی جزو دسته تم پارک‌ها با موضوعیت خاص تفریحات آبی شناخته می‌شوند. بی‌تردید این نوع پارک‌ها را باید یک تفریح سالم و بسیار جذاب و مهیج در سراسر جهان دانست. از آنجا که پارک‌های آبی در تمام کشورهای دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند، روز به روز به تعداد این پارک‌ها هم افزوده می‌شود و علاقمندان به این پارک‌ها هم انتظار امکانات جدید و هیجان‌انگیزتری را نسبت به قبل دارند.

سرزمین موج های آبی
سرزمین موج های آبی

تاریخچه تکامل پارک‌های آبی

شروع محبوبیت پارک‌های آبی به اواخر سال ۱۹۴۰ میلادی برمی‌‌گردد. کشور ایالات متحده آمریکا با بیش از هزار پارک آبی با ساخت و بهره‌برداری از پارک‌های آبی جدید در هر سال، بیشترین تعداد پارک‌های آبی در جهان را داراست. همچنین پارک‌های آبی معمولا به دو دسته روباز و سرپوشیده یا سالنی تقسیم‌بندی می‌شوند. با این دسته‌بندی متوجه می‌شویم که پارک‌های آبی روباز در نقاط گرمسیری و استوایی راه‌اندازی و بازگشایی می‌شوند و پارک‌های سالنی سرپوشیده بیشتر در نقاط شهری ساخته می‌شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تا به امروز بزرگ‌ترین پارک آبی روباز جهان در شهر ویسکانسین آمریکا به بهره‌برداری رسیده است. این پارک کشتی نوح یا Noah’s Ark نامگذاری شده و بالغ بر 51 یک سرسره و راید متعدد دارد. در کشور ما ایران نیز بزرگ‌ترین پارک آبی روباز در جزیره کیش قرار دارد که با 6 هکتار وسعت و بیش از 14 راید مختلف بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران است. البته اکثر پارک‌های آبی ساخته شده در ایران از جمله سرزمین موج های آبی واقع در مشهد سرپوشیده بوده و سالن‌ها برای استفاده آقایان و خانم‌ها به صورت جداگانه و مجزا در نظر گرفته شده اند.

معرفی سرزمین موج های آبی مشهد

در بین پارک‌های آبی در شهر مشهد، سرزمین موج های آبی از هیجان‌انگیزترین پارک‌هاست. مساحت سرزمین موج های آبی مشهد در حدود ۲۳ هزار متر مربع اعلام شده و در سال 1386 با تفریحات و وسایل گوناگون در منطقه قاسم آباد افتتاح گردید. از آن زمان تا کنون میلیون‌ها نفر هر ساله ‏به قصد تفریح و بازی به این مجموعه بی‌نظیر وارد شده اند. به جرات می‌توان سرزمین موج های آبی مشهد را از مجهزترین و بهترین ‏پارک‌های آبی کشور شمرد.

از طرفی این پارک یکی از مکان‌های تفریحی پرطرفدار شهر مقدس مشهد نیز می باشد. برای افرادی که عاشق هیجان هستند، سرزمین موج های آبی مانند کشف دنیایی هیجان‌انگیز است. سرزمین موج های آبی مشهد اولین پارک آبی سالنی و سرپوشیده ایران و جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه است. نکته جالب در مورد این مجموعه تفریحی ورزشی این بوده که این پارک آبی اولین دریافت‌کننده نشان کیفیت ملی و نشان استاندارد ایران در حوزه مجموعه‌ تفریحات آبی بوده است.

البته سرزمین موج های آبی برای همه امکانات و تجهیزات خود استانداردهای بالای اروپایی و آمریکایی را رعایت کرده است. در سال‌های 1391 تا 1397 این مجموعه موفق به کسب نشان واحد نمونه استاندارد شد و در سال‌های 1393 تا 1397 نیز نشان واحد نمونه بهداشت را کسب کرده است.

سرزمین موج های آبی ویژه بانوان

سرزمین موج های آبی مشهد یک مجموعه تفریحی و آبی در شهر مقدس مشهد بوده که برای استفاده بانوان هم طراحی شده است. این مجموعه با هدف فضایی سالم و مناسب برای خانم‌ها و ارائه فعالیت‌های تفریحی و آبی مناسب برای آنان چندین سال پس از راه اندازی ساختمان اول تاسیس شد.

سرزمین موج های آبی مشهد امکاناتی مانند استخرهای بزرگ با موج ساز، لغزنده آبی، جکوزی، تونل آبی، سونا و حمام ترکی را فراهم کرده است. این امکانات و تجهیزات به بانوان این امکان را می‌دهد که به صورت ایمن و لذت بخش در قسمت‌های مختلف آب فعالیت کرده و روز خود را به صورت کاملا بانشاط و پرانرژی سپری نمایند.

افزون بر امکانات آبی، مجموعه دارای فضاهای سبز و مناطق استراحت نیز بوده که بانوان می‌توانند در آنجا استراحت کنند و از طبیعت زیبا لذت ببرند. لازم به ذکر است که موج های آبی برای رضایت بیشتر بانوان رستوران و کافی‌شاپ نیز دارد، که در این‌صورت بانوان می‌توانند در آنجا از تنقلات و نوشیدنی‌های خوشمزه خریداری و میل کنند.

در کل سرزمین موج های آبی مشهد یک مجموعه آبی و تفریحی مناسب برای بانوان بوده و امکانات گوناگون و متنوعی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

سرزمین موج های آبی
سرزمین موج های آبی

پارک بازی کودکان و مهد کودک (آکواپلی)

چنانچه فرزند بالای 4 سال داشته باشد، می‌تواند در قسمت کودکان موج های آبی به نام آکواپلی وارد شده و در آنجا حسابی تفریح کند. در این قسمت از ساختمان موج های آبی مشهد افرادی به عنوان غریق مسئول مراقبت از کودکان هستند.

آکواپلی محیطی مناسب برای کودکان بوده که با رنگ‌های گوناگون و وسایل تفریحی ایمن فرصت آب بازی و خوش گذرانی را برای کودکان فراهم کرده است.

بزرگترین حمام سنتی ایران

در هر دو مجموعه آقایان و بانوان، یک حمام سنتی یا حمام ترکی با معماری بسیار شکیل ساخته شده است. این حمام ها با حضور کادر مجرب و ماهر، خدماتی نظیر ماساژ را به مراجعین ارائه می‌دهند.

سیستم گرمایش در حمام سنتی موج های آبی مشهد از کف تعبیه شده تا قدم زدن در آن حس خوبی به شما القا کند. با حضور در حمام سنتی موج های آبی، در یک فضای نوین، همزمان حمام‌های قدیمی را نیز تجربه می‌کنید.

کافی شاپ و رستوران

سرزمین موج های آبی مشهد این امکان را فراهم کرده است که با شارژ ژتون‌های مخصوصی که به مراجعین داده می‌شود، از کافی شاپ و رستوران‌های داخل پارک استفاده نمایند. منوی غذایی مجموعه به صورت فست فودی بوده و در کافی شاپ نیز با انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، از مهمانان پذیرایی می‌شود. پیتزا، همبرگر، قهوه و هر آنچه را که میل دارید در اینجا برای شما فراهم است.

فروشگاه سرزمین موج های آبی

چنانچه لباس شنا یا مایو و وسایل مورد نیاز را به همراه ندارید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه برای رفاه حال شما در سرزمین موج های آبی فروشگاه ویژه خرید لوازمی نظیر مایو، کلاه شنا و… وجود دارد. فروشگاه سرزمین موج های آبی مشهد از هر نظر بسیار کامل بوده و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید.

سرزمین موج های آبی
سرزمین موج های آبی

تفریحات و وسایل بازی مجموعه

امکانات و تفریحات موج های آبی آقایان و بانوان بسیار پرتنوع است. همه امکانات ‏این پارک آبی، در سه مکان مجزای بانوان، آقایان و کودکان واقع شده و در بخش کودکان، تفریح و دورهمی ‏خانوادگی هم امکان‌پذیر است.

سرسره‌های هیجان انگیز

سرسره‌ها مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین وسایل و امکانات تفریحی در پارک‌های آبی هستند. سرسرهای متنوع در پارک آبی مشهد را با هم مرور می‌کنیم.

‏سرسره موج ‏

بلندترین و طولانی‌ترین سرسره موج های آبی مشهد، سرسره موج آن است. بخش هیجان‌انگیز این سرسره، ‏ضرباتی است که از موج‌های مختلف از همه جهات به تیوب شما وارد شده و سرعت را بالا می‌برد.‏ ارتفاع این سرسره ۱۴ متر است و در همان بخش استخر موج قرار گرفته است.

‏سرسره سوپر لوپ (Super Loop)

این سرسره به داشتن پیچ و خم‌های بسیار زیاد خود معروف است. با عبور از یک مسیر مارپیچی آدرنالین را بالا می‌برد و به همین خاطر ‏بسیار پرطرفدارتر از سایرین است.‏ این سرسره با ارتفاع 14 متر، اما با طول ۱۴۰ متر بنا شده است. سرسره سوپر لوپ موج های آبی براساس استاندارد EN1069 اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران تایید شده است.

‏سرسره تورنادو (Tornado)

سرسره تورنادو با ۱۴ متر ارتفاع و ۱۳۰ متر طول، تا اندازه‌ای به سوپرلوپ شبیه است ولی کمی بلندتر از آن است. اگر می‌خواهید ترس و هیجان را از ‏سرسره سواری در پارک موج های آبی تجربه کنید، سرسره تورنادو را از دست ندهید.‏ در ضمن توصیه می‌کنیم تا از سرسره تورنادو به صورت دسته‌جمعی و همراه با چندین نفر استفاده کنید. خوب است بدانید، سرسره تورنادو جایزه سال بهترین سرسره را هم کسب کرده و براساس استاندارد EN1069 اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران ساخته شده است.

سرسره U شکل

همانطور که از اسم این سرسره مشخص است، ساختار و فرم آن U  انگیسی بوده که به همین دلیل این سرسره هیجان خاص خودش را دارد. هنگام استفاده از این سرسره باید یک تیوپ ۲ نفره بردارید.

سرسره کامیکاز

سرسره کامیکاز با طول ۶۱ متر از هیجان‌انگیزترین سرسره‌های مجموعه موج های آبی است. اگر به دنبال هیجان زیاد در سرسره‌ای کاملا متفاوت هستند، کامیکاز را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خرید بلیط سرزمین موج های آبی

هزینه بلیط این پارک آبی در هر فصل متغییر خواهد بود. شما برای تهیه بلیط می‌توانید پس از مراجعه به مجموعه، بلیط را حضوری خریداری کنید. اگر تمایل دارید بلیط را با تخفیف تهیه کنید، باید به وبسایت رسمی مجموعه به آدرس wwl.ir سری بزنید و از تخفیفات مجموعه استفاده نمایید.

مسیر دسترسی

همانطور که گفتیم این مجموعه در منطقه قاسم آباد شهر مشهد واقع شده است. راحت ترین روش استفاده از تاکسی است، که شما را از هر نقطه از شهر به این مجموعه آبی می رسانند. اما اگر تمایل به روشی اقتصادی تر دارید، با استفاده از خط های اتوبوسی که به قاسم آباد می روند، می توانید به راحتی به این مجموعه آبی بروید.

  • آدرس: مشهد، بزرگراه امام علی (ع)، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 81، پارک آبی آقایان و بانوان
  • شماره تماس: 36008-051
  • وبسایت مجموعه: wwl.ir

سخن پایانی

هم اکنون موج های آبی مشهد با دو مجموعه ویژه بانوان و آقایان در خدمت مردم است. هر یک از این دو مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد با حفظ ایمنی، همزمان با اعضای خانواده در سالن‌های مجزا، تفریحات آبی هیجان‌انگیز را تجربه کنند. موج های آبی مشهد از امکانات بسیار گسترده و متنوع یک شهر بزرگ آبی برخوردار است که در آن غرق هیجان شده، سرگرم می‌شوید و نشاط را به خود هدیه می‌دهید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨