کارشناس امور مهاجرت از پیامدهای پیروزی بایدن بر مهاجرت می گوید

ورقایی: با ورود بایدن به کاخ سفید قوانین مهاجرت تسهیل خواهد شد

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کارشناس امور مهاجرت از پیامدهای پیروزی بایدن بر مهاجرت می گوید

کارشناس امور مهاجرت از پیامدهای پیروزی بایدن بر مهاجرت می گوید

انتخابات آمریکا برگزار شد و تا به امروز پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات‌ تقریبا مسجل شده است. این پیروزی با توجه به شعارهای بایدن تسهیل کننده مهاجرت خواهد بود.

با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، دولت این کشور باردیگر به حزب دموکرات سپرده خواهد شد. با توجه به سیاست‌های این حزب، مسلما قوانین سختگیرانه‌ای که دولت ترامپ وضع کرده بود با توجه به شعارهای انتخاباتی جو بایدن به حالت قبل بازخواهد گشت.

در این رابطه مهدی ورقایی، کارشناس امور کاریابی بین الملل و مشاوره مهاجرتی گفت: در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ قوانین سختگیرانه‌ای برای مهاجران 7 کشور مسلمان وضع شد و ورود اتباع این هفت کشور من جمله ایران به آمریکا بسیار محدود و حتی ممنوع شد. مسلما با پیروزی جو بایدن، با توجه به شعارهای انتخاباتی که اعلام کرده است به محض نشستن بر مسند ریاست جمهوری قوانینی را که ترامپ وضع کرده بود لغو خواهد کرد که یکی از آنها ممنوعیت مهاجرت شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا بود. آقای بایدن با این حرکت به نوعی دموکراسی را در آمریکا زنده خواهد کرد. چون قوانین دونالد ترامپ بخصوص قوانین مهاجرتی از نظر جو بایدن خلاف جهت دموکراسی معروف آمریکا است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


وی ادامه داد: مسلما با حضور بایدن بر مسند ریاست جمهوری شرایط مهاجرت نسبت به دوره دونالد ترامپ آسانتر خواهد شد و شهروندانی که قصد تحصیل، مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا را دارند با توجه به شرایط جدیدی که بایدن ایجاد خواهد کرد به راحتی می‌توانند به خواسته خود دست یابند.

ورقایی که موسس شرکت مشاوره مهاجرتی الست گروپ است، درباره قوانینی که با روی کار آمدن جو بایدن تغییر خواهند کرد گفت: یکی از قوانینی که بایدن تغییر خواهد داد، قانونی است که جدیدا دونالد ترامپ تا 22 ژانویه 2020 تمدید کرده و آن قانون این است که کسانی که گرین کارت آمریکا ندارند نتوانند تا آخر سال در این کشور مشغول به کسب و کار شوند و یا به این کشور مهاجرت کنند. بایدن سعی دارد تا این اشخاص را مشمول این قانون قرار ندهد و مشغول فعالیت در آمریکا شوند.

وی در این زمینه ادامه داد: قانون دیگری که جو بایدن قصد دارد آن را تغییر دهد مربوط به شهروندان کشورهایی است که صدور ویزا برای آنها در زمان دونالد ترامپ محدود شده و حتی با داشتن گرین کارت هم سختگیری‌هایی برای اقامت در آمریکا برای انها ایجاد شده است. جو بایدن سعی دارد تا این قانون را لغو کند و شهروندان کشورهای اعلام شده، من جمله ایران هم بتوانند مجددا به کشور آمریکا برگردند.

ورقایی در خصوص کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند اما فاقد مدارک هستند نیز گفت: بایدن سعی دارد تا سوابق این افراد را جمع‌ آوری کند. این افراد کسانی هستند که از کودکی در آمریکا زندگی کرده‌اند اما به دلایلی امکان صدور مدارک شناسایی برای آنها مهیا نبوده است. این قانون در آمریکا با عنوان DACA شناخته می‌شود. بایدن در پی این قضیه است که این افراد بتوانند به مدارک لازم دست یابند و بتوانند در آمریکا فعالیت کنند. اوباما هم در زمان تصدی خود بر دولت آمریکا درگیر رفع این قانون بود.

این کارشناس مهاجرت در ادامه این مبحث گفت: از سوی دیگر بایدن اعتقاد دارد که با محدود کردن نمی‌توان جلوی مهاجرت به آمریکا را گرفت و کاهش داد. او معتقد است که باید فقر و خشونت را در دنیا، بخصوص در مثلث شمالی آمریکای مرکزی یعنی کشورهای هندوراس، گوآتمالا و السالوادور کاهش داد که این خود هزینه‌ای سالانه 4 میلیارد دلار برای آمریکا در پی خواهد داشت. اما بایدن که در زمان معاونت اوباما نیز این طرح را دنبال می‌کرد شدیدا بر این امر معتقد است که کنترل فقر در مثلث شمالی می‌تواند مهاجرت به آمریکا را کاهش دهد.

ورقایی در پایان این مبحث گفت: بایدن شدیدا معتقد است که قوانین وضع شده در زمان دونالد ترامپ در خصوص مهاجرت بر خلاف دموکراسی است و همین مساله باعث شده تا عظم خود را جزم کند تا در اولین فرصت این قوانین محدودکننده را لغو و یا بهبود ببخشد. کاری که به محض تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید انجام خواهد داد.



 الی گشت    

                تور کیش