معبد سنسوجی توکیو
معبد سنسوجی توکیو

معبد سنسوجی ، قدیمی ترین معبد توکیو | Japan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

معبد سنسوجی توکیو

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با معبد سنسوجی توکیو در ژاپن آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

معبد بودایی سنسوجی (Senso-ji Temple) در قلب منطقه آساکوسا در شهر توکیو واقع شده است. معبد سنسوجی توکیو مقصد بسیاری برای گردشگران دنیا محسوب می شود. با اینکه معابد دین بودایی در مجمع الجزایر ژاپن تعدادشان زیاد است، اما یکی از مهم ترین و معروف ترین معابد، Senso-ji Temple نام دارد که با نام معبد آساکوسا کانون (Asakusa Kannon Temple ) نیز شناخته می شود.

توکیو یکی از مدرن‌ ترین پایتخت‌ های جهان است اما با این حال در گوشه و کنار این شهر آثار تاریخی زیادی به چشم می خورد و شما را به قرن‌ ها قبل می برند. معبد سنسوجی یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی شهر است و اکثر دوستداران تاریخ و فرهنگ از این معبد بازدید می کنند.

معبد سنسوجی توکیو

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این معبد اولین بار در سال ۶۴۵ میلادی در منطقه آساکوسای امروزی تکمیل شد و به همین دلیل، قدیمی‌ترین معبد در سرتاسر توکیو به شمار می‌رود. نام این معبد هم از همین منطقه گرفته شده است؛ سنسو خوانش دیگری از آساکوسا و جی نیز به معنای معبد است. در واقع سنسوجی را می‌توان به معنی معبد آساکوسا نیز دانست.

اما اهمیت اصلی این معبد، زمانی حاصل شد که توکوگاوا ایه‌یاسو (Tokugawa Ieyasu) در اوایل قرن هفدهم میلادی، مقر حکومت خود را به شهر ادو (Edo) یا توکیوی امروزی منتقل کرد و معبد سنسوجی را به عنوان معبد حامی خود و خاندانش معرفی کرد. از این تاریخ، معبد سنسو جی اهمیت بیشتری یافت و بناهای متعددی در آن ساخته شدند.

متاسفانه معبد سنسوجی توکیو در طول جنگ جهانی دوم و طی بمباران روز دهم مارس ۱۹۴۵، به طور کامل تخریب شد و ساختمان‌های امروزی، بعدها و بر اساس ساختمان‌های قدیمی بازسازی شدند. به همین دلیل امروزه این معبد به عنوان نمادی از تولد دوباره و صلح در میان مردم ژاپن شناخته می‌شود.

معبد سنسوجی توکیو

تاریخچه 

نسخه‌ی ابتدایی معبد سنسوجی در ابتدا در سال ۶۲۸ پس از میلاد مسیح، توسط دو برادر ماهیگیر به نام‌های «هینوکوما هاماناری» و «هینوکوما تاکناری» ساخته شد. زمانی‌که این دو برادر در حال کار کردن بودند، مجسمه‌ی «کانون» الهه‌ی بخشش را در رودخانه‌ی «سومیدا» پیدا کردند.

پس از اینکه آن‌ها این مجسمه را به دهکده‌شان آوردند، فرماندار و راهب بودایی، «هاجینو ناکاموتو» که مجسمه را مقدس می‌شمرد، خانه‌ی خود را بازسازی کرد تا مردم دهکده بتوانند کانون را عبادت کنند. معبد سنسوجی به صورت رسمی در سال ۶۴۵ پس از میلاد مسیح ساخته شد و قدیمی‌ترین معبد توکیو به‌شمار می‌رود.

معبد سنسوجی توکیو

معماری

در واقع این بنای مجلل بودایی به شکل فانوس بزرگ کاغذی رنگ شده که به رنگ قرمز براق با رگه های سیاه است و نشان دهنده ابرهای تندری و اشعه های نور هستند. پشت کامیناریمون و ناکامیسه دوری نیز مغازه هایی دایر است و به دروازه های ورودی دسترسی دارند.

معبد سنسوجی یادآور مقاومت مردم ژاپن و نمونه ای از آغاز دوباره این منطقه است. در ورودی این معبد باشکوه یک دروازه بزرگی وجود دارد که لامپ هایی از آن آویزان شده است و ورودی اصلی معبد دروازه کامیناریمون (Kaminarimon) یا دروازه تندر (Thunder Gate) نام دارد.

دسترسی به معبد 

دسترسی به معبد سنسوجی توکیو با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار راحت است. نزدیکترین ایستگاه به این معبد، ایستگاه آساکوسا است که تنها چند قدم با آن فاصله دارد و از طریق خطوطGinza Subway Line، Asakusa Subway Line و Tobu Railways قابل دسترسی است.

برای رسیدن به معبد آساکوسا، می‌توانید در ایستگاه توکیو (Tokyo Station) سوار خط (JR Yamanote Line) و در ایستگاه کاندا (Kanda) سوار خط Ginza Subway Line شوید.همچنین در ایستگاه شینجوکو (Shinjuku) نیز می‌توانید سوار خط نارنجی JR Chuo Line شده و در ایستگاه کاندا، خط خود را تغییر داده و به ایستگاه آساکوسا بروید.

محوطه معبد سنسوجی در تمام روزهای سال به صورت ۲۴ باز است و می‌توانید از آن بازدید کنید، اما ساختمان اصلی معبد تنها بین ساعات ۶ الی ۱۷ باز است. ضمن اینکه برای بازدید از محوطه و ساختمان اصلی معبد، نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید و کاملا رایگان است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)