هر چیزی که در مورد سفر به قشم باید بدانید

هر چیزی که در مورد سفر به قشم باید بدانید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به قشم

جزیره شگفت‌انگیز قشم، بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس به حساب می‌آید که علاوه بر جاذبه‌ های دیدنی و فوق‌ العاده‌اش، دارای مراکز خرید مقرون به صرفه زیادی است. از این رو این جزیره دوست داشتنی سالانه میزبان گردشگران و سفردوستان زیادی بوده که با خرید بلیط هواپیما قشم خود را به این سرزمین عجایب می‌رسانند. در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جزیره، در مورد هرآنچه برای سفر به قشم باید بدانید را برایتان بگوییم.

هر چیزی که در مورد سفر به قشم باید بدانید

جاذبه های قشم

جزیره هنگام

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های قشم جزیره هنگام است که در سفرتان به قشم بازدید از آن را نباید از دست دهید. از جذاب‌ترین دیدنی‌های این جزیره دلفین‌های بازیگوشی هستند که دور تا دور جزیره هنگام زندگی می‌کنند. از تفریحات جزیره هنگام می‌توان بازدید از بازارچه‎ی محلی و ساحلی اشاره کرد. در این بازارچه تماشایی زنان و مردان بومی جزیره هنگام صنایع دستی خود را به فروش می‌رسانند.

جزایر ناز

جزایر ناز یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی قشم و از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود که در سواحل شرقی قشم قرار گرفته‌اند. جزایر ناز در واقع دو جزیره صخره‌ای کوچک در کنار هم هستند که در فاصله یک کیلومتری ساحل واقع شده‌اند. نکته بسیار جالب این جزایر این است که هنگام جزر دریا، آب به قدری پایین می‌رود که می‌توانید به صورت پیاده تا جزایر قدم بزنید و از نزدیک از جزایر دیدن کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دره ستارگان

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جریزه قشم دره ستارگان است که قدمت آن به 2 میلیون سال می‌رسد. کوه‌ها و صخره‌های این دره به مرور زمان بر اثر پدیده‌های طبیعی تغییر کرده و به چنین شاهکار طبیعی امروزی در آمده‌اند. زمانی که باد میان صخره‌های این دره می‌پیچد، صدای عجیبی سکوت دره را می‌شکند و بعضی از بومی‌ها معتقدند که این دره محل رفت آمد ارواج و اجنه است.

دره تندیس ها

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قشم دره تندیس‌هاست که از طرف جنگل‌های حرا به سمت روستای کوچک طبل قرار گرفته است. دره تندیس‌ها هم مانند دره ستارگان مجموعه‌ای از صخره‌ها و کوه‌های چشم‌نواز است که در اثر فرسایش‌های آبی و بادی پدید آمده‌اند؛ با این تفاوت که وسعت دره تندیس‌ها بیشتر از دره ستارگان است. تندیس‌های این دره به اشکال مختلفی به نظر می‌رسند که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

هر چیزی که در مورد سفر به قشم باید بدانید

غار نمکدان

یکی دیگر از پدیده‌های طبیعی و حیرت‌انگیز جزیره قشم، غار نمکدان است که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان می‌شناسند. قدمت این غار نمکی بیش از 500 میلیون سال است. جالب است بدانید که نمک‌های این غار خاصیت درمانی هم دارند. نفس کشیدن در هوای غار حساسیت و بیماری آسم را تسکین می‌دهد.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یکی دیگر از مکان‌های مرموز و هیجان‌انگیز جزیره است که جزو پرطرفدار‌ترین جاذبه‌های قشم به حساب می‌آید. این تنگه در 70 کیلومتری شهر قشم واقع شده است. این دره‌ی زیبا بر اثر عوامل طبیعی مثل باد و باران در سالیان طولانی فرسوده شده و به شکل امروزی درآمده است. تنگه چاهکوه محلی بسیار ناسب برای عکاسی است.

بازارهای قشم

قشم علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعددی که دارد، دارای مراکز خرید متنوع و زیادی است. این مراکز خرید از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه و تنوع اجناس معروف است. از مهم‌ترین و بهترین مراکز خرید قشم می‌توان به مجتمع تجاری سیتی سنتر یک و دو، بازار ستاره، بازار بزرگ فردوسی و باز قدیم قشم اشاره کرد.

آب و هوای قشم

همه شهرهای جنوبی ایران دارای آب و هوای گرم هستند و خبری از زمستان سرد و برف و کولاک نیست. آب و هوای جزیره قشم به صورت کلی گرم و مرطوب بوده و میانگین دما در طول سال حدود 26 درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان سفر به این جزیره دوست داشتنی نیمه دوم سال است که گرمای هوا کاهش پیدا کرده و آب و هوای بسیار مطلوبی دارد.

هر چیزی که در مورد سفر به قشم باید بدانید

سفر هوایی به قشم

بهترین و راحت‌ترین شکل سفر به جزیره قشم، سفر هوایی است. مشتاقان سفر به این جزیره با خرید بلیط ارزان قیمت می‌توانند خود را به قشم برسانند و نهایت لذت را ببرند. برای رزرو بلیط هواپیما به مقصد قشم انتخاب یک درگاه مطمئن برای خرید بسیار اهمیت دارد. یکی از جامع‌ترین سایت‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل سایت فلای تودی است که به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید بلیط خود را با قیمتی ارزان خریداری کنید. خوب است بدانید قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی مثل کلاس پروازی، زمان خرید بلیط، زمان پرواز، ایرلاین و درگاه خرید بستگی دارد. در ایام تعطیل به خصوص در نیمه دوم سال هزینه رزرو بلیط هواپیما قشم سطح بالاتری دارد.

سفر زمینی به قشم

برای تجربه سفری مقرون به صرفه به جزیره قشم سفر زمینی انتخاب بسیار ایده‌آلی است. برای رسیدن به جزیره قشم به صورت زمینی از دو طریق حمل و نقل عمومی یا خودرو شخصی می‌توانید اقدام کنید. اگر قصد سفر با خودرو شخصی به قشم دارید به راحتی می‌توانید خود را به بندر پل برسانید و آنجا به وسیله لندیگراف‌ها که وسیله‌ای برای حمل مسافران با ماشین‌هایشان روی آب درنظر گرفته شده، ماشین خود را به قشم ببرید.

اگر هم که قصد استفاده از حمل و نقل عمومی دارید می‌توانید با قطار یا اتوبوس خود را به بندرعباس برسانید و از آنجا به وسیله شناورها به قشم بروید.

اقامت در قشم

جزیره قشم دارای هتل‌های متعددی است و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم از مکان‌های محبوب برای اقامت در این جزیره به شمار می‌روند. برای رزرو هتل قشم گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند. می‌توانید در نزدیکی ساحل و در شهر قشم اقامت داشته باشید و یا محل اقامت خود را در درگهان و دیگر شهرهای این جزیره انتخاب کنید. قشم از مقاصد پرطرفدار و محبوب گردشگری به حساب می‌آید از این رو مراکز اقامتی متنوع و متعددی در آن وجود دارد. انتخاب هتل مناسب از بین این همه گزینه شاید دشوار به نظر برسد و نیازمند صرف زمان و انجام بررسی است. اما نگران نباشید چرا که به کمک مرجع رزرو آنلاین هتل فلای تودی به راحتی می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه‌تان بهترین گزینه را انتخاب کنید و سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)