سفر به بروکسل

سیر تا پیاز سفر به بروکسل با تورهای لحظه آخری

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به بروکسل با تورهای لحظه آخری

بروکسل پایتخت کشور بلژیک از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور است که مقر اصلی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. بروکسل مرکز فرانسویان بلژیک است که در کنار انواع جاذبه‌ های تاریخی و هنری، مجسمه‌ های تماشایی و مناظر طبیعی از مراکز مهم هنرهای مدرن نیز به‌حساب می‌آید و یکی از شهرهای مورد توجه برای سفر و تفریح است و معمولا گردشگران به دنبال یافتن بهترین قیمت تور بلژیک و بروکسل هستند تا حتی یکبار هم که شده به این مقصد سفر کنند.

در بروکسل فضایی کلاسیک و مدرن در سطح شهر برقرار است به‌طوری‌که می‌توان بعد از قدم زدن و دیدن ساختمان و کاخ‌های با معماری قرن نوزدهمی سر از گالری‌ها و موزه‌های هنری درآورد و از دیدن آن‌همه زیبایی شگفت‌زده شد!

جاذبه‌ های بروکسل

میدان بزرگ Grand-Palce

از مهم‌ترین جاذبه‌ های بروکسل که درواقع شروع گشت‌وگذار در شهر ازاینجا آغاز می‌شود میدان بزرگ یا همان گرند پالاس است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این میدان زیبا به شش خیابان در اطراف خود منتهی می‌شود که سنگ‌فرش و محلی برای تجمع توریست‌هاست. بزرگ‌ترین فرش گل جهان در این منطقه قرار دارد. در این میدان بیشتر برنامه‌های هنری و جشن‌ها برگزار می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سفر به بروکسل

خانه‌های ویکتور هورتا  Horta Museum 

این مکان به دلیل این‌که درگذشته سکونتگاه ویکتور هورتا بوده، به این نام معروف شده است. هورتا در سبک هنر نو بسیار فعال بود که این سبک در معماری این مکان نیز به‌وضوح دیده می‌شود و همین عامل، باعث جذب گردشگران زیادی شده است. بااینکه هورتا خانه‌اش را به دو ملک جدا تقسیم کرد اما  پله‌های مارپیچی به‌طوری این دو بنا را به یک ساختمان تبدیل کرده است که از داخل بنا فقط یک ملک قابل‌دیدن است. این پله‌ها و نرده‌های طلایی خاص، جلوه‌ی بسیار زیبایی به فضای بنا بخشیده است. همچنین در بالاترین نقطه پلکان مرکزی، سقفی شیشه‌ای وجود دارد که نور ملایمی از آن می‌تابد و این روشنایی طبیعی فضای خانه را بسیار تأثیرگذار کرده است. ویژگی‌های معماری بی‌نظیر، آینه‌های زینتی، نقاشی‌های منحصربه‌فرد و لوازم عتیقه در تمام نقاط بنا باهم متناسب هستند و همین عامل موجب می‌شود که لذت گردشگران از دیدن این جاذبه‌ی تاریخی دوچندان شود.

کلیسا قلب مقدس بروکسل Basilica of The Sacred Heart

پنجمین کلیسای بزرگ دنیا که معماری آن ترکیبی از سبک‌های مختلف است. در این کلیسا انواع نمایشگاه‌های هنری و آثار ارزشمند وجود دارد.

اتومیوم Atomium

این بنا توسط آندره واترکین به شکل اتم ساخته‌شده است. اتومیوم از 9 گلوله فولادی با قطر 18 متر درست‌شده که این گلوله‌ها با 20 لوله به هم متصل شده است. در این بنا نمایشگاه و رستوران هم وجود دارد و برای جابجایی توریست‌ها از آسانسور بین گلوله‌ها استفاده می‌شود!

تالار شهر یا هتل ده ویله Hotel De Ville_Town Hall Of Brussels‖

تالار شهر واقع در گرند پالاس سالن اصلی شهر است که از بمباران فرانسوی‌ها در امان مانده و اکنون جز پر بازدیدترین جاذبه‌های بروکسل است. نمای این ساختمان با سبک گوتیک تزئین شده و بالای برج، مجسمه سن میشل قدیس نصب‌شده است.

قصر سلطنتی بروکسل Royal Palace

این قصر درواقع محل تجمع پادشاهان بلژیک و محلی برای ملکه و پادشاه است که در کنار پارک بروکسل واقع‌شده که قدمت آن به 1783 میلادی برمی‌گردد و معماری نئوکلاسیک و خیره‌کننده‌ای دارد.

کلیسای سنت میشل The Cathedral of St. Michael

کلیسای سنت میشل و یا گودولا از جاذبه‌های تماشایی بروکسل است که به قرن 8 برمی‌گردد و به سبک گوتیک ساخته‌شده است. ساختمان این کلیسا شبیه برج‌های دوقلو به هم چسبیده است که هرکدام 64 متر ارتفاع دارد. فضای داخلی این کلیسا نیز با پنجره‌های رنگی و انواع مجسمه‌ها بسیار دیدنی است.

سفر به بروکسل

مونت دآرت Mont des Arts

مونت د آرت یا کوه هنر در تپه‌ای نزدیک به مرکز بروکسل به دستور پادشاه بلژیک ساخته شد که درواقع باغی بزرگ با موزه‌های باشکوه فرهنگی با نمایی بسیار خیره‌کننده است.

اروپای کوچک Mini_Europe

جاذبه‌های اروپا همه در اندازه‌ای کوچک در اینجا ساخته‌شده‌اند قدم زدن در این منطقه و دیدن سازه‌های کوچک بسیار لذت‌بخش است.

بویس د لا کامبر Bois de la Cambre

از جاذبه‌های طبیعی بروکسل دریاچه به بویس دلا کامبر است که در قلب جنگل قرارگرفته برای دوست داران طبیعت بسیار ایده آل و تماشایی است این دریاچه در میان جنگل های سونیان قرار گرفته که که جز آثار ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو است. این جنگل مکانی حفاظت‌شده برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ماهی گیری و اسب‌سواری است که مکان‌های دنج و سرسبزی نزدیک رودخانه برای پیک‌نیک و تفریح دارد.

پارک بروکسل Brussels park

از بزرگ‌ترین پارک‌های بروکسل که توسط کاخ سلطنتی بروکسل، پارلمان بلژیک و سفارت ایالت متحده آمریکا احاطه‌شده و دارای رودخانه و انواع فواره است. در تابستان جشن‌های بسیاری در این پارک برگزار می‌شود و مرکز تئاتر سلطنتی در این پارک نمایش‌های متعددی برای توریست‌ها پخش می‌کند.

پارک سینکونتِنِر Parc du Cinquantenaire

 

این پارک در سال 1880 به مناسبت سالگرد کشور تأسیس‌شده است که دو موزه مهم بروکسل یعنی موزه سلطنتی و موزه تاریخ در این پارک وقع شده است.

تفریحات بروکسل

مرکز کمیک استریپ Belgain comic strip center‖

مرکزی برای طرفداران کارتون و کمیک که 5000 نقاشی اصلی را در خود جای‌داده است و مراحل ساخت یک کمیک استریپ را دربرمی گیرد.

فستیوال‌های تفریحی Social Festivals

فستیوال‌های تفریحی بروکسل از اردیبهشت تا خرداد برگزار می‌شود که انواع تفریحات، کنسرت‌ها و جشن‌های مهیج و به‌یادماندنی را دربردارد.

پارک آبی بروکسل Brussels Aqua Park

این پارک به بهترین سیستم‌های سونا و سرسره‌های آبی مجهز است. زمین وسیعی برای بازی کودکان دارد و امکان تماشای فیلم برای گردشگران فراهم‌شده است.

موزه‌ی آلات موسیقی Musical Instruments Museum

ساختمان این موزه در مرکز بلژیک و در پایان قرن نوزدهم افتتاح شد. مجموعه‌های فوق‌العاده‌ی این موزه که شامل 8000 ابزارآلات از تمام اعصار و نقاط جهان است، به شهرت این بنا افزوده و اکنون از این موزه به‌عنوان موزه‌ی بین‌المللی یاد می‌شود. اگر علاقه‌مند به شنیدن لحن صدای ملودیک هر یک از ابزارها هستید می‌توانید با هدفون مادون‌قرمز، قطعه‌های متنوعی را بشنوید.

توکول Toukoul

یکی از مکان‌های پیشنهادی که مطمئناً پس از بازدید از آن پشیمان نخواهید شد خانه‌ی فرهنگ توکول است. این مکان با معماری بسیار جذابی طراحی‌شده و دارای مجسمه‌ها و وسایل فوق‌العاده‌ای است. جالب است بدانید علاوه بر فضای دیدنی توکول، در آخر هفته‌ها کنسرت‌های هیجان‌انگیز گروه‌های مختلفی همچون بلوز، جاز و… از دیگر عوامل مفرح این مکان است. همچنین می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای بلژیکی را در رستوران اتیوپیایی توکول امتحان کنید.

مراکز خرید:

گالری سلطنتی سنت هوبرت Galeries Royales Saint-Hubert

این گالری با داشتن سه تالار به نام گالری ملکه، گالری شاه و گالری پرنس از مراکز خرید متفاوت و جذاب در بروکسل است. بنای این گالری را شاه لئوپلد اول ساخته و به‌عنوان اولین گذرگاه خرید طاق دار در اروپا شناخته‌شده است. تماشای طاق‌های نئوکلاسیک با ستون‌های مرمری شگفت‌انگیز و کافه‌های زیبای شیشه‌ای بدون شک هیجان خرید شما از بوتیک‌های مدرن و گران‌قیمت را بالا می‌برد.

بازار سابلون Sablon

کلمه‌ی فرانسوی سابل به معنای شن و ماسه است چراکه منطقه‌ی این بازار در زمان‌های گذشته دشت‌های شنی بوده و اکنون این مکان با مغازه‌های عتیقه‌فروشی در خانه‌های تاریخی اطراف میدان، کافه‌های مجلل و دوست‌داشتنی، گالری‌های هنری و… به منطقه منحصربه‌فردی تبدیل‌شده است به‌طوری‌که علاوه بر بازار سابلون، این بازار را مرکز تجارت عتیقه بروکسل نیز می‌نامند.

باسیلیکس Basilix Shopping Mall 

این مرکز خرید حدود 25 سال پیش ساخته‌شده و در این مدت 65 فروشگاه متنوع دایر شده‌اند. شما نه‌تنها می‌توانید وسایل موردنیاز خود اعم از کیف، کفش و لباس را از این مکان خریداری کنید بلکه با بازدید و خرید از فروشگاه‌های چندرسانه‌ای معروف نیز لذت خواهید برد.

سفر به بروکسل
سفر به بروکسل

وستلند West Land 

وستلند توانسته است با دارا بودن 1850 پارکینگ رایگان، 144 مغازه‌ی لباس، محصولات آرایشی، کفش و… سالانه با استقبال بی‌شماری از گردشگران روبرو شود. جالب است بدانید اگر به دنبال برندهایی همچون زارا، نیولوک و… هستید، بدون شک مقصدتان مرکز خرید وستلند خواهد بود.

ولووه Woluwe 

ولووه به دلیل دسترسی آسان از مرکز شهر به‌وسیله‌ی مترو معروف‌ترین و شلوغ‌ترین مرکز خرید بروکسل است. این مکان با دوطبقه پر از فروشگاه‌های شیک و مدرن، راهروهای دل‌باز و از همه مهم‌تر باقیمت‌های متنوع و عامه‌پسند تا به اکنون رضایت بیشتر گردشگران را جلب کرده است

آنسپاچ Anspach سقف شیشه‌ای و معماری مدرن این مرکز خرید به دلیل الهام گرفتن از یک گالری مدرن در اروپا، بسیار معروف و موردعلاقه‌ی بازدیدکنندگان است. این مرکز خرید دارای کازینو، رستوران، سالن کنسرت و… است.

رستوران و کافه

لکن کایری La Quincaillerie

معماری تلفیقی سنتی و مدرن، ارائه انواع غذاها به‌خصوص غذاهای باکیفیت فرانسوی تهیه‌شده از مزرعه متعلق به رستوران از ویژگی های این رستوران است.

نوردز مردونور ‖   Noordzee Mer du Nord

مر دو نور به معنای دریای شمال، با انواع غذاهای دریایی تازه و خوش‌طعم. صرف کردن غذا پشت میز و به‌صورت ایستاده است.

بلگا کوئین Belga Queen

با فضایی کلاسیک از معماری قرن نوزدهم و تلفیقی باسلیقه‌ی مدرن. منو شامل انواع غذاهای کلاسیک و فصلی و غذاهای دریایی باکیفیت درجه‌یک.

کافه و شکلات فروشی Maison Dandoy –Tea room

در این کافه انواع شکلات‌ها و کیک‌های معروف بلژیکی با نوشیدنی‌های متنوع گرم و سرد سرو می‌شود.

بیامارا Bia Mara

فیش اند چیپس‌های خوشمزه باقیمت مناسب را می‌توانید در این رستوران میل کنید.

کافه آکسوم Aksum Coffee House

برای نوشیدن قهوه‌های خوش‌طعم و خوراکی‌های متنوع می‌توانید به این کافه سر بزنید.

توصیه‌های سفر به بروکسل

  • راهنمای سفر به بروکسل و نظرات گردشگران خارجی در مورد این شهر را در سایت تریپ ادوایزر از طریق این لینک مطالعه کنید.
  • با مراجعه به سایت کی سفر و بررسی صفحه تورهای لحظه آخری و همچنین صفحه بلیط هواپیما لحظه آخری بهترین قیمت را برای این مقصد بیابید.
  • ساعت بروکسل دو ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
  • زبان رسمی مردم بروکسل هلندی-فرانسوی است.
  • واحد پول این کشور یورو می‌باشد.
  • دین بیشتر مردم مسیحی و کاتولیک است.
  • آب‌وهوای بروکسل تحت تأثیر اقیانوس اطلس مرطوب و بارانی است زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنکی دارد و میزان بارش در این شهر در پاییز و تابستان زیاد است.
  • بهترین زمان سفر به بروکسل ماه مارس تا مه یعنی بهار است که قیمت‌ها مناسب‌تر و فستیوال‌ها در این شهر برگزار می‌شود.
  • برای حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر مترو گزینه‌ی مناسبی است که بلیط تک‌سفره آن حدود 2.5 یورو می‌شود.
  • هزینه‌های اقامت و خوردوخوراک در این شهر گران‌قیمت است بنابراین انتظار سفری ارزان را نداشته باشید.
  • برای صرفه‌جویی در غذا خوردن می‌توانید سیب‌زمینی سرخ‌کرده که از اسنک‌های محبوب این شهر است و قیمت مناسبی دارد سفارش دهید.
  • تا قبل از تاریک شدن هوا و خلوت شدن خیابان‌ها به محل اقامتتان برگردید.
  • از آب‌لوله‌کشی شهری استفاده کنید.
  • سعی کنید حدود یک ماه قبل از سفر اقدام به گرفتن ویزا کنید، برای سفر تفریحی به این شهر باید ویزای توریستی بگیرید.
  • دریافت روادید بلژیک به دو صورت انجام می‌شود:
  • الف: دریافت دعوت‌نامه از سوی کسانی که به‌صورت قانونی در این کشور اقامت داشته و یا تابعیت این کشور را اخذ کرده باشند و در صورت لزوم وی را ازنظر مالی پشتیبانی خواهند نمود.
  • ب: فرد تقاضای خود را شخصاً یا از طریق آژانس‌های مسافرتی به نمایندگی این کشور در تهران ارائه کرده و نمایندگی بلژیک پس از احراز شرایط عمومی، تمکن مالی و عدم سوءپیشینه متقاضی در بانک اطلاعات اتحادیه اروپا در این زمینه برای فرد روادید مورد درخواست را صادر خواهد نمود.
  • برای ویزای توریستی نیاز به ترجمه شناسنامه، ارائه برنامه سفر، رزرو هتل و بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی، مدارک اشتغال در ایران و مدارکی مربوط به استطاعت مالی دارید.
  • گذرنامه و شناسنامه خود را به‌صورت ترجمه‌شده به همراه داشته باشید.
  • چند عکس سه در چهار نیز با خود ببرید.
  • پیش از سفر برنامه‌ریزی سفر خود را یادداشت کنید و محل‌های مورد بازدید و هزینه‌ها را محاسبه کنید.
  • به دلیل داشتن جاذبه‌های متنوع بروکسل می‌توانید از تورهای شهری برای بازدید استفاده کنید.
  • همراه خود یک‌بارانی و پالتو همراه داشته باشید.
  • سوغاتی‌های معروف بروکسل شکلات، کاکائو و عروسک‌های شخصیت‌های کارتونی است که می‌توانید تهیه کنید.
  • به‌طور کل هزینه موزه و مراکز دیدنی بین 8 تا 10 یورو است.
  • برای اقامت در بروکسل می‌توانید در هاستل ها اقامت کنید که به‌صورت خوابگاهی می‌باشد و هزینه آن معمولاً معادل 25 تا 60 یورو می‌شود.
  • رستوران‌های نزدیک مرکز شهر گران‌تر است بنابراین برای پیدا کردن یک وعده غذایی باقیمت مناسب بهتر است کمی دورتر بروید.
  • غذای روز در منوی رستوران‌ها معمولاً باقیمت مناسب‌تری عرضه می‌شود.
  • میدان اصلی شهر بعدازظهر و شب‌ها بسیار شلوغ است.
  • در این شهر اتباع مختلفی از کشورهای دیگر اقامت دارند به همین دلیل مراقب وسایل و کیف خود باشید.
  • اسناد و مدارک مهم را به‌خصوص در هنگام تردد در شهر درجایی امن بگذارید.
  • مدارک مسافرتی خود را هنگام تردد در شهر به همراه ببرید زیرا گاهی پلیس‌های امنیتی مدارک جهانگردان خارجی را چک می‌کنند.
  • در صورت بروز مشکلات جسمی و نیاز به درمان از بیمه مسافرتی استفاده کنید.
  • به دلیل وجود جمعیت قابل‌توجه ای از مسلمانان در این کشور اغذیه‌های اسلامی نیز وجود دارد.
  • لازم است قبل از سفر به این کشور کنترل نمایید که واکسن‌های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصاً اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری‌های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمایید.
  • مقررات بانکی بلژیک همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپائی به‌گونه‌ای است که باید مبدأ و مقصد پول مشخص و معلوم باشد و معمولاً تمام نقل و انتقالات از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود.
  • در بدو ورود به این کشور چنانچه دربروکسل اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرارگرفته است، پیدا نمایید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.
  • در خصوص خرید از فروشگاه‌های بزرگ این کشور توصیه می‌گردد تا هنگام خروج نهایی از فروشگاه، رسید خرید را در اختیار داشته باشید تا در صورت کنترل امنیتی و تقاضای رسید بتوانید آن را در اختیار مأمورین فروشگاه قرار دهید.
  • در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای برای شما در هر مکانی که هستید. توصیه می‌گردد، موضوع را به اطلاع نهاد قانونی آن مرکز که معمولاً پلیس می‌باشد، برسانید تا پس از اطلاع پلیس و دریافت گزارش از وی، بتوان موضوع را در مراجع و نهاد دیگری پیگیری نمایید.

 

شماره تلفن‌های ضروری بروکسل

  • کد کشور:32+
  • کد بروکسل:027
  • پلیس:101
  • آمبولانس و آتش‌نشانی:100
  • گم‌شدن کودکان:116000
  • تلفن‌های بخش کنسولی: 027254095-027254596-02725499


 الی گشت    

                تور کیش