آشنایی با روستای تاریخی گوش در نزدیکی مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای گوش مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای گوش مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این روستای تاریخی در استان خراسان رضوی با ما همراه باشید.

مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر و جاذبه های تاریخی و قدیمی است. اگر اهل طبیعت گردی آخر هفته ها هستید، ما به شما بازدید از روستای کمتر شناخته شده و تاریخی گوش در نزدیکی مشهد را پیشنهاد می دهیم.

روستای گوش با آب و هوایی معتدل همان طور که از نام آن مشخص است روستایی تاریخی می باشد. روز چهاردهم هر ماه در تقویم زرتشتی گوش نامیده می شود. این روستا در دامنه قله ای به همین نام در 62 کیلومتری شمال شهر مشهد، در دهستان کارده و در دل کوهستان واقع شده است.

روستای گوش مشهد
روستای گوش مشهد

مردم این روستای خونگرم فارس زبان می باشند و به شغل زراعت، دامداری و باغداری مشغول هستند. از غذاهای محبوب اهالی این روستا نیز آبگوشت محلی آن است که بسیار لذیذ می باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های گردشگری روستا

در این روستا جاذبه های طبیعت مانند کوهستان، رودخانه ی فصلی، دره های سرسبز در فصل بهار، انواع پوشش گیاهی و هر آنچه برای طبیعت گردی بدان نیاز است وجود دارد. نرسیده به روستای زیبای گوش نیز دره ای سرسبز با کوه های زیبا در سمت راست قرار دارد که به بند بهره منتهی می شود.

علاوه بر این برای سفر و بازدید از روستای گوش ابتدا از کنار دریاچه پشت سد کارده عبور خواهید کرد که دیدن این دریاچه و گشت و گذار در این منطقه نیز می تواند برایتان جالب باشد. برای آشنایی بیشتر با منطقه سد کارده می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

روستای گوش مشهد
روستای گوش مشهد

چطور به روستای گوش برویم ؟

برای رفتن به این روستای زیبا از مشهد، باید وارد جاده کلات شوید. روستاهای گوش و بهره در مسیر جاده کلات، پس از روستا و سد کارده قرار دارند. وجود جویبار با آب زلال، باغات ابتدا و انتهای مسیر، چشمه و مهمتر از همه دریاچه کوچک اما زیبای بند بهره و منطقه تفریحی کارده از جذابیت های این مسیر است.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، جادت کلات، بعد از سد کارده، روستای گوش

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨