آشنایی با تمامی راه‌های گردش در شهر دبی

آشنایی با تمامی راه‌ های گردش در شهر دبی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

 

راه‌ های گردش در دبی به کسانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند کمک می‌کند تا در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنند و به خوبی بتوانند از دیدنی‌های آن لذت ببرند.

دبی، یکی از شهرهای مدرن خاورمیانه است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند. این شهر که به عروس خلیج فارس معروف شده دارای بلندترین ساختمان جهان است که به صورت مدرن و لوکس ساخته شده‌اند و توجه دنیا را به خود جلب نماید؛ همچنین به دلیل وجود خودروهای لوکس و لاکچری جهان در آن، گردشگران معمولا اقدام به اجاره خودرو در دبی می‌نمایند تا لذت سفر خود را چند برابر کنند.

برای سفر به دبی هم می‌توانید از طریق هواپیما اقدام کنید و هم از طریق کشتی، در این روش لازم است که به شهر بندر لنگه بروید و سپس با کشتی و لنج خود را به دبی برسانید. دبی وسعتی حدود 4 هزار کیلومتر مربع دارد که جمعیتی 3 میلیون نفری را در خود جای داده است. در ادامه به راه‌های گردش در دبی می‌پردازیم تا به آسانی در این شهر بگردید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آشنایی با تمامی راه‌های گردش در شهر دبی

راه های دسترسی از فرودگاه دبی به مرکز شهر

برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر یا هتل خود می‌توانید راه‌های زیر را استفاده کنید:

مترو: برای استفاده از مترو کافیست به ترمینال‌های 1 تا 3 بروید تا ایستگاه متروی دبی را ببینید. متروی این خط هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کند.

اتوبوس: ایستگاه‌های اتوبوس در مقابل ترمینال ۱، ۲ و ۳ هستند و سرعت حرکتشان از مترو بیشتر است.

تاکسی: تاکسی فرودگاه یکی از راه‌های راحت و گران قیمت در دبی برای رسیدن به مقصد است که در بیرون فرودگاه در تمامی ترمینال‌ها حضور دارند.

اجاره خودرو در دبی: نماینده شرکت قبل از حضور شما در فرودگاه منتظر خواهد بود و به محض حضور شما خودرو را در اختیار قرار خواهد داد.

آشنایی با تمامی راه‌های گردش در شهر دبی

حمل و نقل عمومی دبی

برای اینکه بتوانید در دبی گردش کنید باید از خدماتی که دولت برای جا به جایی در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این وسایل لازم است «نول کارت» یا همان بلیت الکترونیک دبی را تهیه کنید. نول کارت‌ انواع مختلفی دارد که نول کارت قرمز مخصوص گردشگران است که مناسبترین کارت الکترونیکی به حساب می‌آید که قابل شارژ هستند. هزینه وسایل حمل و نقل عمومی دبی بسته به مسافت متفاوت است:

وسیله‌های نقلیه دبی از تنوع بالایی برخوردارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم:

تاکسی: با توجه به پراکندگی جاذبه‌های دبی و نبود ایستگاه‌های حمل و نقل شهری، استفاده از تاکسی پرطرفدار محسوب می‌شود. تاکسی های عمومی دبی در انواع مختلف و هزینه‌های متفاوت هستند. تاکسی‌های دبی دارای مبلغ ورودی و به ازای هر کیلومتر مبلغی جدا دریافت می‌کند به همین دلیل جزو وسیله‌های نقلیه‌ی عمومی گران قیمت دبی است.

مترو: متروی دبی از دو خط تشکیل شده که از ساعت 5 صبح تا 12 بامداد قابل استفاده است. استفاده از مترو برای جابه‌جایی درون شهری بسیار راحت و آسان است.

اتوبوس: اتوبوس‌های دبی در رنگ‌های سفید و قرمز در شهر در حال جا به جایی مسافران هستند که برخلاف مترو ایستگاه‌های بیشتری را دارند. اتوبوس‌های استاندارد، خط مترو و اتوبوس‌های دو طبقه مدل‌هایی هستند که شما می‌توانید در شهر با آنها جا به جا شوید.

مونوریل دبی: مونوریل وسیله‌ای است که شباهت زیادی به قطار ریلی دارد اما با این تفاوت که ریل‌های آن از سطح زمین فاصله دارند مونوریل دبی فقط یک خط دارد که درون جزیره جمیرا کشیده شده است و در آنجا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراموا: تراموا نوعی قطار برقی شهری است که بر روی ریل‌هایی که در خیابان تعبیه شدند، حرکت می‌کنند. واگن‌های تراموا از قطارهای عادی سبک‌ و کوتاه‌تر است. تراموای دبی فقط یک خط دارد که جزیره جمیرا را به مرکز دبی متصل می‌کند به طوری که از ایستگاه متروی دبی شروع و به مونوریل جزیره جمیرا می‌رسد.

حمل و نقل آبی: حمل و نقل آبی دبی بسیار متنوع است و به قایق، تاکسی آبی، اتوبوس آبی و ابرس تقسیم می‌شود که هزینه‌ی هر کدام بسته به مدت زمان سواری، نوع قایق و خدمات متفاوت است.

تاکسی آنلاین: تاکسی‌های آنلاین زیادی در دبی فعال هستند که از برترین آنها می‌توان به اوبر (Uber) و کریم (Careem) اشاره کرد که با نصب اپلیکیشن می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دوچرخه: در دبی ایستگاه‌های مختلفی وجود دارد که انواع دوچرخه را کرایه می‌دهند تا شما در مسیری مناسب دوچرخه سواری کنید و پس از انجام کار خود آن را به نزدیک‌ترین ایستگاه بازگردانید.

کرایه خودرو: شما می‌توانید از خدمات اجاره خودرو لوکس در دبی برای مدت زمانی که در این شهر هستید استفاده کنید و بدون توجه به محدودیت زمانی به مکان‌های مد نظر خود با سرعت بیشتری برسید. شما خودروی لاکچری و لوکسی را در دبی با قیمت مناسبتر می‌توانید کرایه کنید. کافیست از طریق یک شرکت معتبر اقدام کنید و مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی را به آن موسسه تحویل دهید.

آشنایی با تمامی راه‌های گردش در شهر دبی

سخن آخر

پس از انتخاب شرکت معتبری همچون سعادت رنت که یکی از معتبرترین شرکت‌ های فعال در این حوزه است می‌توانید بسته به نوع ماشین و انتخاب خدمات مدارک لازم را تحویل دهید.

در سعادت رنت برای استفاده از خدمات اجاره خودرو با راننده نیاز به ارائه هیچ مدرکی نیستید و تمامی مسئولیت ها بر عهده راننده خواهد بود؛ اما در اجاره خودرو بدون راننده ارائه مدارک زیر الزامیست:

1-      سن راننده حداقل 20 سال باشد

2-      راننده دارای گواهینامه بین المللی باشد

3-      راننده مدارک شناسایی خود را همچون ویزا، پاسپورت را عکس گرفته و باید به کارشناسان شرکت ارسال کند.

4-      راننده موظف است مبلغی به عنوان ودیعه به شرکت بابت ضمانت خودرو پرداخت کند این مبلغ پس از تحویل خودرو و عدم خلافی به راننده بازگشت داده می‌شود. این مبلغ بسته به نوع خودرو و مدل آن متفاوت است.

برای راحتی شما عزیزان سعادت رنت، پشتیبانانی فارسی زبان در دبی استخدام کرده است تا شما به راحتی بتوانید با آنها ارتباط برقرار کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل در کنار شما حضور داشته باشند. پشتیبانی این مجموعه 24 ساعته در طول هفته است و بدون نگرانی در خدمت شما در هر ساعت از شبانه روز خواهند بود.



 الی گشت    

                تور کیش