راهنمای سفر کردن با کودک

راهنمای سفر کردن با کودک

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پدر و مادر بودن یکی از بزرگ‌ ترین لذت‌های غیر قابل انکار بشر است. اما کنار این لذت بزرگ و نعمت بی‌بدیل، محدودیت‌هایی هم برای انسان پیش می‌آید. اگر تا پیش از بچه‌دار شدن، از آن دست آدم‌های پرجنب و جوش و همیشه در سفر و کشف و گشت و گذار بودید، احتمالا با چالش بزرگی روبه‌رو شده‌اید. واقعیت این است که رفتن به کمپ‌های طبیعت‌گردی و سفرهای مخاطره‌آمیز با وجود کودک کار غیرممکنی است. حتی برخی افراد با وجود کودک خود از مسافرت‌های کم‌خطرتر و عادی هم اجتناب می‌کنند تا مبادا خدای نکرده با وقوع اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی کام خود و خانواده‌شان تلخ شود.

اما با رعایت چند نکته ساده می‌توانید هم تا حدودی به روحیه مکاشفه‌گر خود توجه کنید و هم امنیت خانواده و کودک خود را به خطر نیندازید.

راهنمای سفر کردن با کودک

ساک کودک خود را مهیا کنید

داروهای مورد نیاز مخصوص به کودک، وسایل بهداشتی و نظافتی، چند تکه اسباب‌بازی ساده، لباس‌های کاربردی مختلف و متناسب با آب و هوا و اقلیم مقصد، چند جفت کفش بدون بند متفاوت برای استفاده از موقعیت‌های مختلف، کتاب مورد علاقه کودکتان و… را در ساک مخصوص به کودکتان بگذارید. سعی کنید چند جایزه و سورپرایز هم داخل ساک قرار دهید تا هر جا که احساس نیاز کردید، به کودک خود هدیه دهید تا تاب‌آوری‌اش را تقویت کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 صبح زود سفر کنید

اگر قرار است با هواپیما سفر کنید، از پیش، به دنبال پروازهای صبح زود باشید. اگر شب قبلش کودک شما خوب استراحت کرده باشد، در طول مسافرت کمتر اذیت خواهد شد و کمتر خسته می‌شود. ضمنا اگر در فصل تابستان به سفر می‌روید، هوا خنک‌تر خواهد بود.

 با کودک خود درباره سفر صحبت کنید

سعی کنید برای او درباره سفر کردن، ویژگی‌های مقصد، توقعات خود و سایر مسائل صحبت کنید. این صحبت کردن به او کمک می‌کند چشم‌اندازی از سفر کردن بدست بیاورد و یک‌باره در موقعیتی که تا پیش از این تجربه نکرده است، قرار نگیرد. ضمنا وقتی به او بگویید انتظار دارید در طول سفر چه رفتاری داشته باشد و چه کارهایی را انجام دهد، کمتر دچار مشکل خواهید شد. گاهی کودک ما بدون آنکه تصوری از انتظار ما داشته باشد، رفتار می‌کند و اگر بداند ما چه توقعی داریم، تلاش بیشتری برای همراهی ما می‌کند.

 بیمه مسافرتی بخرید

سفر کردن با کودک، از آن دست سفرهایی است که باید تا حد امکان تمام جوانب را رعایت کرد. اگرچه خرید بیمه مسافرتی هنوز در کشور ما متداول نیست، اما در اغلب کشورهای جهان، افراد به ویژه در سفرهای خانوادگی خود را ملزم به خرید بیمه مسافرتی می‌دانند. بیمه مسافرتی آسام، با پوشش‌های گسترده‌ای که دارد، بهترین انتخاب برای تضمین امنیت یک سفر خانوادگی است.

هزینه جبران و بازسازی منزل مسکونی در اثر آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، اتشفشان و ترکیدگی لوله در حین سفر ، هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه، جبران هزینه لغو شدن بلیط سفر در صورت بروز حادثه، دفاع مشروع بیمه شده ، اقدام برای نجات اشخاص و اموال از خطر و حادثه و…تنها بخشی از پوشش‌های بیمه مسافرتی آسام است. با خرید این بیمه مسافرتی، لذت سفر خود با خانواده را دو چندان می‌کنید.

برای خرید بیمه نامه آسام به لینک https://asam.tejaratnoins.ir/ مراجعه کنید.

راهنمای سفر کردن با کودک

 درباره رستوران‌ها و تنوعات غذایی تحقیق کنید

از آنجایی که معده کودکان بسیار حساس است، باید توجه دو چندانی به کیفیت غذای خود طی سفر داشته باشید. حتی‌الامکان سعی کنید پیش از سفر درباره رستوران‌های شهر یا کشور مقصد تحقیق کنید و از کیفیت آن‌ها اطمینان پیدا کنید. در صورت امکان، از غذاخوردن در رستوران‌های بین راهی اجتناب کنید و اگر شرایطش موجود است، ساندویچ‌هایی با مواد خوراکی تازه که دیرتر فاسد می‌شوند، تهیه کنید و در طی مسیر از آن‌ها میل کنید. قبل از صرف غذا دستان کودک خود را بشویید و ضدعفونی کنید و هیچ میوه‌ای را قبل از آنکه با دقت نشستید، در دهان او نگذارید.

 در صورت بروز علائم بیماری فورا به پزشک مراجعه کنید

بیماری فرزند آن هم در طول سفر، یکی از اتفاقات ناگواری است که می‌تواند کام پدر و مادر را تلخ کند و از لذت سفر کم کند. اما گاهی تب مختصر یا دل‌درد خفیفی در کودک ما با تشخیص زودهنگام پزشک در کمتر از یک روز معالجه می‌شود. اما اگر در رفتن نزد پزشک غفلت کنیم، می‌تواند منجر به طولانی و وخیم‌تر شدن دوره بیماری او شود. بنابراین اگر کوچک‌ترین علائم بیماری را در کودک خود مشاهده کردید، پس از مشورت با یکی دو نفر از بومیان منطقه، فرزند خود را نزد پزشک معتمدی ببرید و داروهای تجویزشده را مرتب به او بخورانید. از فرزند خود بخواهید مطابق با نظر پزشک استراحت کند تا هرچه زودتر انرژی از دست رفته خود را بازیابد و پس از معالجه به لذت بردن از سفر ادامه دهد.



 الی گشت    

                تور کیش