دیدنی های داران (فریدن)

معرفی مکان های دیدنی داران (فریدن) | اصفهان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های داران (فریدن)

داران شهری ناشناخته در دل رشته کوه‌های زاگرس است. از خوش آب و هواترین نقاط استان اصفهان و مرکز شهرستان فریدن است. داران از شهرهای مرتفع و سرد کشور با آب و هوایی معتدل و خشک می باشد که تابستان‌هایی معتدل و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. مهم‌ترین محصولات کشاورزی این سرزمین یونجه، گندم و جو است. اما مهم‌ترین تولیدات آن که جنبهٔ صادراتی نیز دارد فرش و سیب زمینی است. انواع گونه‌های درختی داران شامل گردو، آلبالو، زردآلو و سیب درختی می‌شود. بافته‌های داری از مهم‌ترین صنایع دستی این شهر محسوب می‌شود. مردمان این سرزمین به زبان‌های فارسی، لری، ترکی، گرجی و ارمنی سخن می‌گویند. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های داران (فریدن) بیشتر آشنا شوید.

کلیسای سنت نشان فریدن

کلیسای سنت نشان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای غرغن، ۱۲ کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۶۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.دیدنی های داران (فریدن)

کلیسای گئورگ فریدن

کلیسای حضرت گئورگ مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای سواران، ۱۵ کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دشت لاله های واژگون

در منطقه ای واقع در 20 كیلومتری شمال غربی مركز شهر داران در دامنه كوههای مرتفع  دره بید بالا واقع گردیده كه مملو از پوشش لاله های سرنگون و انواع گیاهان مرتعی می باشد كه در نوع خود كم نظیر و مختص به این منطقه می باشد.دیدنی های داران (فریدن)

بیشه زارهای سرسبز فریدن

از دیگر مناطق مستعد گردشگری رودخانه پلاسجان میباشد که از سمت شهرستان فریدونشهر از غرب به شرق و به سوی سد زاینده رود در جریان میباشد که با توجه به انتقال آب چشمه لنگان و همچنین در آینده انتقال آب خندگستان از این مسیر در تمامی فصول آب بسیار خوبی در آن جریان خواهد داشت. علی ایحال این رودخانه به لحاظ عبور از فی مابین روستاهای مختلف با پیچ و خمهای زیاد و بیشه زارها و چمن زارهای فراوان طبیعی زمینه مستعدی برای پذیرائی گردشگران و دوستداران طبیعت را دارا بوده که با سرمایه گذاری در حاشیه آن موجبات توسعه و رونق گردشگری در حاشیه رودخانه خواهد گردید.وجود بیشه های پراکنده و کوهستانهای سر به فلک کشیده ، بیشه ها و مرغزارهای بسیارزیبا انواع گلهای وحشی و حیواناتی چون خرس ، گراز ، بز کوهی ،روباه و… از جاذبه های گردشگری این منطقه است .دیدنی های داران (فریدن)

منطقه حفاظت شده دالانکوه

منطقه حفاظت شده دالانکوه با مساحت حدود ۳۴ هزار هکتار در غرب پناهگاه حیات وحش قمیشلو و جنوب شرقی شهر داران واقع شده است. این منطقه دارای سیمای کوهستانی بوده که از سال ۱۳۸۸ خورشیدی به عنوان «منطقه شکار ممنوع» و از سال ۱۳۸۹ خورشیدی به عنوان «منطقه حفاظت شده» مطرح می‌باشد. گونه شاخص گیاهی این منطقه عبارتند از کما، جاشیر، بادام وحشی، انواع گون، گزانگبین، موسیر، آنقوره و ریواس.گونه‌های شاخص جانوری این منطقه نیز شامل مواردی همچون قوچ و میش، کل و بز، گورکن، کبک، تیهو، گرگ، کاکایی ارمنی، پرستوی دریایی، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، باکلان، اردک سیاه کاکل می‌شود.دیدنی های داران (فریدن)

امامزاده سلطان سید محمد فریدن

امامزاده سلطان سید محمد در روستای ننادگان در 25 کیلومتری شهر داران در جنوب غربی شهرستان فریدن واقع گردیده است ، امامزاده سلطان سید محمد (ع) با توجه به اعتقادات مردمی و اهالی محل نسبت شریفش با واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می رسد . ساختمان بقعه قدیمی امامزاده در سال 1368 تخریب و اقدام به نوسازی بقعه گردیده است .دیدنی های داران (فریدن)



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)