خورشت ترشه تره
خورشت ترشه تره

طرز تهیه خورشت ترشه تره , غذای محلی گیلانی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خورشت ترشه تره

غذا‌های محلی گیلانی در کشورمون ایران از نظر لذیذ بودن و تنوع بسیار شناخته شده است . خورشت ترشه تره یکی از خورشت‌های خوشمزه شمالی می باشد که از سبزی‌های معطر درست می شود و داخل آن به جای گوشت یا مرغ از تخم‌مرغ استفاده می شود. زمانی که ترشه تره می‌خورید، طعم انواع سبزی‌های خوش‌عطر را حس می‌کنید. آب نارنج یا آبغوره فراوان طعم ترش خوشایندی به این غذا می‌دهد. تخم‌مرغ، دارچین و سیر از دیگر موادی است که برای تهیه خورشت ترشه تره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با طرز تهیه خورشت ترشه تره بیشتر آشنا شوید.

خورشت ترشه تره
خورشت ترشه تره

مواد لازم

  • سبزی شامل (اسفناج، برگ چغندر، گشنیز، تره، جعفری و شوید (اسفناج بیشتر از بقیه)): ۵۰۰ گرم
  • خالواش: ۱/۴ پیمانه
  • نعنا: ۱/۴ پیمانه
  • برنج: ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ: ۲عدد
  • سیر خام: ۵ الی ۶ حبه
  • آب نارنج:‌به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش ترشه تره

1 – ابتدا برنج را با حدود دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید. سپس اجازه دهید تا برنج با حرارت ملایم پخته شود. می‌توانید به جای برنج از آرد استفاده کنید. وقتی برنج له شد، مخلوط سبزی‌های خرد شده را اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا هنگامی که سبزی بپزد و برنج کاملا در آب حل شود.

2- حین پختن سبزی، یک تابه بردارید. حبه‌های سیر را رنده کرده و با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. حالا نعنا و خالواش خرد شده رو به سیر اضافه کنید و سبزی‌ها رو با سیر تفت دهید تا مزه گرفته و سرخ شوند. در صورتی که خالواش در دسترس نبود به جای آن مقداری نعنا اضافه کنید.

3- وقتی سبزی پخت و برنج هم خوب حل شد مخلوط سیر و سبزی‌های خرد شده را به خورشت اضافه کرده و فلفل و نمک هم به آن اضافه کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


4- در این مرحله چاشنی خورش که آب نارنج یا آبغوره هست رو هم باید اضافه کرد. این خورشت نسبت به خورشت‌های دیگه ترش مزه‌تر است. پس باید چاشنی ترشی آن را بیشتر کنید. با این اوصاف هنگام اضافه کردن آبغوره یا آب نارنج مواظب باشید تا طعم ترشی آن خیلی زیاد نشود.

5- در ۱۰ دقیقه نهایی تخم مرغ را هم به خورشت اضافه کنید. نحوه اضافه کردن تخم مرغ به سلیقه خودمون بستگی دارد. می‌توانید جدا گانه و با کره داخل یک ماهیتابه مخلوط کرده و سرخ کنید. بعد مخلوط را به خورشت اضافه کنید. یا این که داخل یک ظرف زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید و بعد مستقیم داخل خورشت بریزید و هم بزنید تا خودش را بگیرد یا این که به صورت درسته وسط خورشت بشکونید تا سفت شود.

6- وقتی خورشت جا افتاده شد و به روغن افتاد، غذای شما آماده است.

خورشت ترشه تره
خورشت ترشه تره


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)