دیدنی های کاردیف ، پایتخت زیبای کشور ولز

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی کاردیف

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی کاردیف صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

کاردیف (Cardiff) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ولز و یازدهمین شهر بزرگ بریتانیاست. چون این شهر از لحاظ مختلف، وضعیت مناسبی نسبت به سایر شهرها دارد، به عنوان مرکز اقتصادی، تحصیلی، ورزشی، گردشگری، فرهنگی و رسانه ای دولت ولز محسوب می‌شود.

شهر کاردیف، بخش باستانی ولز است که آن را با نام «شهر جادو» نیز می‌شناسند. نام کاردیف در زبان ولزی به معنی «دژ تاف» است و تاف نام رودخانه‌ای است که در پای قلعه کاردیف جریان دارد. این شهر تا ابتدای قرن نوزدهم، شهری کوچک بود تا این‌که در این دوره به یک بندرگاه بزرگ و برتر برای حمل زغال سنگ در منطقه تبدیل شد و از این‌رو، به شهری صنعتی در سرزمین ولز، مبدل گشت.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


کاردیف در سال ۱۹۰۵ به‌ عنوان یک شهر سلطنتی بنا شد و در سال ۱۹۵۵، رسماً به عنوان مرکز ولز شناخته شد. پس از سال ۱۹۹۰، کاردیف روزبه‌روز پیشرفت کرد و ساخت و سازهای زیادی در آن صورت گرفت. امروزه این شهر به یکی از مقاصد توریستی و گردشگری در اروپا بدل شده است.

آثار تاریخی متعدد، کلیساها، قلعه های شناخته شده و معروف، شب های زنده، خط ساحلی و خلیج زیبا، پارک های سرسبز و امکانات عالی، این شهر را بین گردشگران محبوب کرده است. در ادامه با جاذبه های کاردیف بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های کاردیف

خلیج کاردیف – Cardiff Bay

این ساحل زیبا در شهر کاردیف، خط ساحلی 200 هکتاری در کرانه دو رودخانه تاف و الی است که ساخت آن برای دولت بریتانیا، پروژه بزرگی محسوب می شود. این ساحل در جنوب بخش مرکزی شهر کاردیف قرار گرفته و مکانی تمیز و مناسب برای قدم زدن و گذراندن اوقات فراغت می باشد.

خلیج کاردیف آنقدر بزرگ است که به­ راحتی می ­توانید بهترین بخش از روز را برای کاوش و گشت و گذار در آن به خود اختصاص دهد. این ساحل یکی از بزرگ­ترین خلیج­ ها در اروپاست.

قلعه کاردیف – Cardiff Castle

قلعه کاردیف یک قلعه قرون وسطایی و عمارت احیای گوتیک ویکتوریایی است که در مرکز شهر کاردیف واقع شده است. قلعه اصلی در اواخر قرن یازدهم توسط مهاجمان نورمن در بالای قلعه رومی قرن سوم ساخته شد. این قلعه توسط ویلیام فاتح یا رابرت فیتزامون سفارش داده شد و قلب شهر قرون وسطایی کاردیف و قلمرو مارچر لرد گلامورگان را تشکیل داد.

قلعه کاردیف بارها درگیر درگیری‌های بین آنگلو-نورمن‌ها و ولزی‌ها بود و در قرن دوازدهم چندین بار مورد حمله قرار گرفت و در سال 1404 در جریان شورش اوین گلیندور یورش برد. این قلعه برای مجموعه ای از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله اجراهای موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است و ظرفیت پذیرش بیش از 10000 نفر را دارد.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

کلیسای جامع لانداف – Llandaff Cathedral

کلیسای جامع لانداف، یک کلیسای جامع و کلیسای محلی در لنداف، شهر کاردیف است. این محل مقر اسقف لانداف، رئیس کلیساست. این مکان به سنت پیتر و سنت پل و سه قدیس ولزی به نام های دوبریسیوس ، تیلو و اودوسیوس تقدیم شده است.

این کلیسا که از جاذبه های شهر کاردیف است، یکی از دو کلیسای جامع در کاردیف می باشد. کلیسای دیگر، کلیسای جامع کاتولیک رومی متروپولیتن کاردیف در مرکز شهر است.

مرکز هنرهای کلیسای نروژی – Norwegian Church Arts Centre

مرکز هنرهای کلیسای نروژی یک نقطه جذاب فرهنگی و تاریخی است که در خلیج کاردیف واقع شده است. این کلیسا تحت حمایت مأموریت دریانوردان نروژی، برای بیش از صد سال برای ملوانان اسکاندیناویایی و جامعه نروژی در کاردیف، آسایش خانه، ارتباط با خانواده و محل عبادت را فراهم کرد.

این ساختمان اکنون به عنوان یک مرکز هنری استفاده می شود و به عنوان مرکز هنر کلیسای نروژی شناخته می شود. همچنین این مرکز شامل یک کافه و یک گالری هنری است و از جاذبه های دیدنی شهر کاردیف می باشد.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

موزه ملی کاردیف – National Museum Cardiff

موزه ملی کاردیف، یک موزه و گالری هنری در شهر کاردیف، پایتخت ولز است. ورود به این موزه توسط دولت ولز رایگان شده است. این موزه دارای مجموعه هایی از گیاه شناسی، هنرهای زیبا و کاربردی، زمین شناسی و جانورشناسی است.

بخش باستان شناسی این موزه به موزه ملی تاریخ سنت فاگانز منتقل شده است. موزه ملی کاردیف یکی از موزه های شاخص شهر است که همه روزه بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

موزه ملی تاریخ سنت فاگانس – St. Fagans National Museum of History

موزه ملی تاریخ سنت فاگانز که معمولاً به نام سنت فاگانس نام دهکده ای که در آن واقع شده است، نامیده می شود، یک موزه در فضای باز در شهر کاردیف پایتخت ولز است، که سبک زندگی، فرهنگ و معماری تاریخی مردم ولز را شرح می دهد.

این ساختمان متشکل از بیش از چهل ساختمان بازسازی‌شده از مکان‌های مختلف در ولز است و در محوطه قلعه سنت فاگانس قرار دارد. در سال 2011 کدام این موزه جاذبه مورد علاقه بازدیدکنندگان انگلستان نامیده شد. بازسازی شش ساله موزه در سال 2018 تکمیل و موزه در سال 2019 موزه صندوق هنر نام گرفت.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

موزه علمی تکنیک – Techniquest

موزه تکنیک، یک مرکز علمی و اکتشافات علم واقع در خلیج کاردیف است. این مجموعه به بازدیدکنندگان یک رویکرد عملی به علم می دهد و شامل یک تئاتر علمی، یک افلاک نما و یک فضای نمایشگاهی با بیش از 100 نمایشگاه تعاملی با هدف بازدید برای تمام سنین است.

موزه علمی تکنیک در سال 1986 توسط پروفسور جان بیتل استون و همکارانش از دانشگاه کاردیف تأسیس شد. هدف این مجموعه درگیر کردن مردم با علم و ایجاد انگیزه در آنها برای یادگیری بیشتر است و به حوزه های مرتبط با علم مانند ریاضیات، مهندسی و فناوری می پردازد و نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌های بسیاری را اجرا می‌کند.

مرکز هزاره ولز – Wales Millennium Centre

مرکز هنری هزاره، محلی برای برگزاری کنسرت های موسیقی، رقص باله و تئاترهای کمدی و موزیکال می باشد. فاز اول این مرکز که در ساحل دریا قرار گرفته، در نوامبر سال 2004 و فاز دوم آن در سال 2009 به منظور برگزاری کنسرت افتتاح شده است. در کنار این مرکز فروشگاه ها، بارها و رستوران های متعددی نیز وجود دارد.

اگر دلتان می خواهد که کنسرت ها، جشن ها، تئاتر موزیکال و رقص باله را مشاهده کنید، به این مرکز هنری بروید و بعد از این که حسابی انرژی دریافت کردید، به بازارها، فروشگاه ها و رستوران هایی که در اطراف آن قرار گرفته اند، سر بزنید.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

بوت پارک – Bute Park

بوت پارک، پارکی در شهر کاردیف، پایتخت ولز است. این پارک بزرگ شامل 130 هکتار باغ و پارک زمینی است که زمانی محوطه قلعه کاردیف را تشکیل می داد. این پارک به افتخار سومین مارکز بوته که خانواده اش مالک قلعه بودند، نامگذاری شده است.

این پارک در امتداد ساحل شرقی رودخانه تاف و در مجاورت قلعه کاردیف واقع شده است و ترکیبی از درختکاری، باغ های گل و زمین های تفریحی را ارائه می دهد. قسمت اعظم پارک در چمنزار قرار گرفته است، اما جنگل‌ها و خیابان‌های پردرخت فراوانی در آن وجود دارد. باغ‌های سوفیا و میدان‌های پونتکانا در طرف مقابل رودخانه قرار دارند که با دو پل عابر پیاده به آن می‌رسید.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

روث پارک – Roath Park

پارک روث یکی از محبوب‌ترین پارک‌های کاردیف، متعلق به شورای شهرستان کاردیف است. این پارک فضای کلاسیک ویکتوریایی را حفظ کرده و امکانات زیادی دارد و اخیرا جایزه معتبر پرچم سبز را دریافت کرده است تا کیفیت بالای آن و اهمیت آن برای کاردیف به رسمیت شناخته شود.

این پارک در 130 هکتار باتلاق اصلاح‌شده، که در آن زمان به عنوان باتلاق مالاریا شناخته می‌شد، ساخته شد و شامل یک دریاچه 30 هکتاری در اطراف است که مکانی محبوب برای ماهیگیری و قایقرانی است. پارک شامل یک زمین بازی بزرگ، نمایش های گل، گلخانه و مناطق تفریحی است.

تم پارک تجربه دکتر هو – Doctor Who exhibitions

تم پارک ها در هر جای جهان طرفدار دارد و این طرفدارها را اکثرا نوجوانان و گاهی جوانان تشکیل می دهند. بنابراین اگر با فرزند خود به کاردیف سفر می کنید، بهتر است که تم پارک دکتر هو را نیز در برنامه گردش خود قرار دهید.

فقط باید توجه داشته باشید که هزینه ورودی این تم پارک کمی گران است. پارک دکتر هو همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر باز است.

جاهای دیدنی کاردیف
جاهای دیدنی کاردیف

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨