جاهای دیدنی ورونا

جاهای دیدنی ورونا ایتالیا ، پایتخت عشق جهان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ورونا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی ورونا ، شهر عشق در ایتالیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

ورونا شهری در ایتالیا است که به واسطه داستان عشق رومئو و ژولیت، به شهر عشق شهرت پیدا کرده است. خانه ژولیت، از مشهورترین جاذبه های شهر ورونا ایتالیا است. با این که خانه ژولیت بر اساس یک داستان تخیلی ساخته شده است اما، بسیاری از مردم برای تماشای این خانه و عشق سوزانی که بین رومئو و ژولیت بوده است، از این جاذبه گردشگری دیدن می کنند.

شهر ورونا که پیشینه‌اش به سال 89 قبل از میلاد برمی‌گردد، در سده پنجم میلادی مستعمره ژرمن‌ها شده و نهایتا در قرن 12 میلادی به یک شهر آزاد تبدیل می‌شود. این شهر دومین شهر بزرگ منطقه ونتو محسوب می‌شود. اغلب نقاط شهر به رنگ صورتی و مملو از شور و عشق و نشاط است. همچنین با داشتن کوچه‌های روستایی، میادین زیبا و رویایی و ویرانه‌های رومی باشکوه، آزاد از گذر زمان است. اگر شما هم مشتاق به آشنایی با جاهای دیدنی ورونا هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خانه ژولیت ورونا (Romeo House and Juliet House)

خانه ژولیت ورونا یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی ورونا می باشد و به واسطه بالکنی که دارد معروف است. همچنین مجسمه برنز ژولیت نیز، این مکان را دیدنی تر کرده است. به حدی گردشگران محو این داستان هستند که در این مکان، تیمی استخدام شده است تا نامه هایی که برای ژولیت از طرف طرفداران این داستان ارسال می شود، پاسخ داده شود. خانه رومئو نیز در نزدیکی این منطقه است اما به اندازه خانه ژولیت مورد استقبال قرار نگرفته است.

جاهای دیدنی ورونا

میدان دل اربه ورونا (Piazza delle Erbe)

به طور خلاصه  این میدان Erbe Square نامیده می شود. مناظر این میدان که با ساختمانهای باستانی و قدیمی و چترهای بزرگ برای محافظت از خورشید محاصره شده است یکی از جاهای دیدنی ورونا است. یک مجسمه از سنت ماری در میان چشمه در قسمت شمالی شهر قرار دارد که ساخت آن به سال 1368 میلادی برمی گردد.

مکان های مختلف زیبایی مانند خانه متزانتی، برج لمبرتی و پالازو مافی را می توان در اطراف این میدان یافت که صد جاذبه دیگر به این جاذبه می بخشد. تمثیل ها و مجسمه های زیادی مانند اسطوره های یونانی، مجسمه های ونوس، مشتری و آپولو وجود دارد که به دلیل شکوه و عظمتی که دارند برجستگی زیادی به منطقه داده اند.

جاهای دیدنی ورونا

آمفی تئاتر رومی آرنا (Roman amphitheater)

آمفی تئاتر ورونا یکی از سازه‌های باستانی و یک آمفی تئاتر رومی مربوط به قرن اول میلادی است، که برای اجراهای بزرگ اپرا طراحی شده است و دارای ظرفیت ۳۰,۰۰۰ نفر است. آمفی‌تئاتر ورونا ، در وسط شهر قرار دارد و شب‌های تابستان محل برگزاری کنسرت‌ها و اپراهای مشهور است. هرچند شما در ورونا سبک غالب اپرای ایتالیایی را تجربه خواهید کرد اما کارمن اثری فرانسوی از ژرژ بیزه است که می‌توانید در تابستان در این سالن اپرا آن را گوش کنید.

جاهای دیدنی ورونا

کلیسای سن زنو ماجوره (Basilica of San Zeno Maggiore)

کلیسای سن زنو ماجوره ورونا  یکی از بهترین نمونه‌های معماری رمانسک و جاهای دیدنی ورونا در ایتالیا محسوب می‌شود و از ظاهر آن اینطور برمی‌آید که به قرن 12 میلادی تعلق داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از درهای هر 2 سمت و نقاشی‌های دیواری مربوط به قرن 13 تا 15 میلادی آن نیز دیدن کنید. افسانه‌ای وجود دارد که طبق آن ظاهراً در زمان طغیان رود «آدیجه» (Adige) در سال 589، آب در نهایت جلوی درب ورودی این کلیسا متوقف می‌شود که در محل دفن هشتمین اسقف ورونا، یعنی «سنت زنو» واقع شده بود.

جاهای دیدنی ورونا

قلعه وکیو ورونا (Castelvecchio)

خاندان اسکالیجری  دستور ساخت قلعه‌ ی وکیو (Castelvecchio) را در سال ۱۳۵۴ میلادی صادر کردند تا در هنگام خطرات و شورش ‌ها، محافظ آن‌ ها و اعضای خانواده ی آن ها باشد. این قلعه به پل اسکالیجرو (Scaliger Bridge) متصل است که در واقع برای آن ‌ها، راه فراری به حومه ‌ی شهر به حساب می ‌آمده است. برج ‌های اصلی این قلعه به چشم ‌انداز بی ‌نظیر شهر، پل و تپه ‌های اطراف دسترسی دارد.

کارلو اسکارپا (Carlo Scarpa)، طراحی داخلی این مکان را با مهارت بسیار بالایی بازسازی کرده تا به فضای تاریخی و یکپارچگی آن خدشه ‌ای وارد نشود. همچنین نقاشی‌ ها و مجسمه‌ هایی از بیزانو و تینتورتو را نیز در داخل این قلعه و در موزه ‌ی کاستل وکیو به نمایش می‌ گذارند. حیاط اصلی و زمین رژه در سمت راست قلعه‌ ی وکیو و عمارت اسکالیجر هم در سمت چپ آن قرار گرفته که اربابان در آن زندگی می ‌کردند.

جاهای دیدنی ورونا

میدان دی سینیوری ورونا (Piazza dei Signori) 

 بناها و کاخ های بسیاری اطراف این میدان قرار دارد که با یک گذرگاه طاق دار به هم متصل می شوند. دانته شاعر معروف ایتالیایی بعد از اخراج از فلورانس  ، ورونا را برای زندگی انتخاب کرد. مجسمه دانته در وسط میدان سینیوری قرار دارد. بنای لوجا دل کنسیلیو یکی از بهترین بناهایی است که به سبک رنسانس در ایتالیا ساخته شده و در قسمت شمالی میدان سینیوری قرار دارد. بر روی سقف این بنا مجسمه های شهروندان معروف ورونا وجود دارد.

جاهای دیدنی ورونا

کلیسای جامع ورونا (Verona Cathedral)

کلیسای جامع ورونا نیز همانند کلیسای سن زنو با معماری سبک رومانیک در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده است. برای دیدن مقبره آگاتا تابلوی و تابلوی عروج مریم مقدس شاهکار تیسین ، باید به این کلیسا بروید . همچنین بر روی درب  ورودی اصلی تندیس های دلیران پادشاه الیور و رولاند قرار دارد.

جاهای دیدنی ورونا

کلیسای سنت آناستازیا ورونا (Sant\’Anastasia)

کلیسای سنت آناستازیا ورونا یکی از بهترین جاهای دیدنی ورونا ایت که به سبک گوتیک ساخته شده و به اواخر قرن 13 میلادی تعلق دارد. این کلیسا در میدانی کوچک در مرکز شهر ورونا و در نزدیکی کلیسای سانتا ماریا آنتیکا واقع شده است. صحنه‌هایی از زندگی «سنت پیتر» را می‌توان بر روی درگاه این مکان مشاهده کرد که بر روی سنگ حک شده‌اند و بالاتر از آن‌ها، یک دیوارنگاری مربوط به قرن 15 میلادی قرار دارد. همچنین می‌توانید از 2 مجسمه‌ی سبک گروتسک دیدن کنید که ظرف آب مقدس را در دست گرفته‌اند. یادتان باشد بازدید از نقاشی دیواری «سنت جورج و پرنسس» (Saint George and the Princess) اثر «پیزانلو» (Pisanello) را از دست ندهید.

جاهای دیدنی ورونا

باغ جوستی ورونا (Giardino Giusti)

بی شک یکی از بهترین جاذبه های ورونا ، باغ و کاخ جوستی است. این کاخ که متعلق به قرن 16 هم میلادی است با فضایی سرسبز و باغجه های گل کاری شده، فضایی شگفت انگیز و تاریخی را رقم زده است. در بین باغ های ایتالیا ، بی تردید این باغ، فراتر از حد تصور دیدنی است.

جاهای دیدنی ورونا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)