بهترین جاهای تفریحی کرج را بشناسید!

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای تفریحی کرج

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای تفریحی کرج آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های تفریحی در کرج با ما همراه باشید.

کرج از شهرهای بزرگ ایران است که جاهای دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند جاهای دیدنی کرج تنها به کوه‌ها و جاهای سرسبز اطراف آن اطلاق می‌شود. در صورتی که در محیط شهری مراکز تفریحی بسیار متنوعی وجود دارد و با برنامه‌ریزی چندروزه یکی از بهترین سفرها در انتظارتان خواهد بود. در ادامه جاهای تفریحی کرج همراه با اطلاعات و ویژگی‌ها معرفی شده‌اند.

معروف‌ترین جاهای تفریحی کرج

پارک آبی آریا موج

این پارک آبی از معروف‌ترین جاهای تفریحی در کرج است. به‌خصوص در روزهای گرم تابستانی برای فرار از گرما می‌توانید به این پارک بروید و از شنا و آب‌تنی لذت ببرید. در پارک آبی سرسره‌های متنوعی در ارتفاع و طول‌های مختلف وجود دارند و بانوان و آقایان می‌توانند در سانس‌های جداگانه از آنها استفاده کنند. همچنین از دیگر امکانات آن می‌توان به سونا بخار، سونا خشک، ماساژدرمانی، استخر، بخش آب‌درمانی، رودخانه خروشان، پارکینگ، بوفه، سالن فوتبال دستی و رخت‌کن اشاره کرد.

همچنین برای علاقه‌مندان و افراد مبتدی آموزش شنا زیر نظر بهترین مربیان انجام می‌شود. استفاده از خدمات این مجموعه برای افراد بالای ۵ سال امکان‌پذیر است. همچنین محیط مناسبی برای خانواده‌ها دارد و از انواع وسایل بازی و سرگرمی برخوردار است. ظرفیت این مجموعه حدود ۲۰۰ نفر بوده و اطلاعات پارک آبی آریا موج عبارت‌اند از:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • آدرس: کرج، فردیس، سه‌راه حافظیه، پیچ دهکده، انتهای کوچه احمدی
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۹۷۰۰۰۴۵

پیست اسکی دیزین

از محبوب‌ترین جاهای تفریحی کرج پیست اسکی دیزین است که نام آن برای همه آشناست. چراکه از قدیمی‌ترین پیست‌های ایران به شمار می‌رود و فعالیت خود را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرد. در واقع بین پیست‌های بین‌المللی ایران قرار می‌گیرد و به برگزاری مسابقات جهانی در آن پرداخته می‌شود. در این مجموعه انواع تورهای اسکی با قیمت مناسب برگزار می‌شوند و شما می توانید لحظات فراموش نکردنی را تجربه کنید.

انواع فعالیت‌های مفرح و مهیج مانند اسکی، تیوب سواری، اسنوبرد، اسنومبیل و… در این مجموعه انجام می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این پیست اسکی استفاده از تفریحات آن در تمام فصول سال است. همچنین مجموعه دارای ۲۳ پیست گوناگون ویژه اسکی‌بازان حرفه‌ای و مبتدی است و به آموزش اسکی توسط مربیان مجرب پرداخته می‌شود. اطلاعات پیست اسکی دیزین عبارت‌اند از:

  • آدرس: ۶۵ کیلومتری کرج، پیست دیزین
  • شماره تماس: ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲
جاهای تفریحی کرج
جاهای تفریحی کرج

اتاق فرار کرج

از جاهای تفریحی کرج ویژه جوانان که زمان زیادی از تأسیس آن گذشته می‌توان اتاق فرار را نام برد. در این اتاق با سناریوهای ترسناک و دلهره‌آور یا معماهای گوناگون مواجه می‌شوید. هنگام وارد شدن به اتاق فرار با چالش‌های مختلفی مواجه خواهید شد که باید در زمان محدود آنها را حل کنید و خود را نجات دهید.

بازی‌های اتاق فرار به‌صورت گروهی انجام می‌شوند و یکی از بهترین مکان‌های تفریحی برای جوانان به همراه دوستانشان است. انتخاب سناریوها به عهده خودتان بوده و می‌توانید در گروه‌های 3 یا ۵ نفره شرکت کنید. اطلاعات اتاق فرار کرج عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، گوهردشت، بلوار انقلاب، بین خیابان ۱۰ و ۱۱، جنب سوپرمارکت پارسیان
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۳۲۷۶۳۴۳

پارک خانواده کرج

از بهترین جاهای تفریحی کرج به‌خصوص برای خانواده‌ها پارک خانواده را می‌توان نام برد. این پارک فضای آرام و امنی دارد و می‌توانید با خیال آسوده همراه با کودکان خود یک روز را در این محل بگذرانید. ورزش، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از بهترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این مکان انجام دهید.

امکاناتی نظیر مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری، دریاچه مصنوعی، زمین بازی کودکان، بوفه و سرویس بهداشتی در این مجموعه وجود دارند. اطلاعات پارک خانواده کرج عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، جهان شهر، بلوار مولانا

دهکده آبی پارس

بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه با عنوان دهکده آبی پارس در کرج واقع شده است. این دهکده از محبوب‌ترین جاهای تفریحی کرج است و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی دارد. دهکده دارای ۱۴ هکتار مساحت است و از پارک‌های سرپوشیده به شمار می‌رود. امکانات دهکده آبی پارس شامل سرسره‌های پیچشی، رودخانه خروشان، سقوط آزاد، دریاچه موجدار، استخر، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، سالن برف، رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، مرکز خرید، اتاق ماساژ و سینما شش بعدی هستند.

این مجموعه در برخی روزهای در اختیار بانوان و روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در اختیار آقایان است. همچنین پارک آبی بخش ویژه‌ای برای تفریح کودکان دارد و آن ها می‌توانند در فضایی ایمن به آبتنی و شنا بپردازند. این مجموعه برای افرادی که به دنبال هیجان هستند بهترین انتخاب است. اطلاعات دهکده آبی پارس عبارت‌اند از:

  • آدرس: کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران کرج، مقابل ایستگاه متروی گرم‌دره، خیابان شهدا
  • شماره تماس: ۰۲۶۳۶۱۱۶
جاهای تفریحی کرج
جاهای تفریحی کرج

پارک آبی سوپارک

پارک‌های آبی از مهم‌ترین جاهای تفریحی کرج هستند و گردشگران حتماً به سراغ یکی از این مکان‌ها در طول سفر خود می‌روند. سوپارک از دیگر پارک‌های آبی کرج است که طرفداران زیادی دارد. این پارک در گذشته با نام ساحل خلیج فارس شناخته می‌شد و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در غرب تهران و استان البرز به شمار می‌رود. هر گونه امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی در این مجموعه ارائه می‌شوند و بهترین لحظات را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

از امکانات این پارک می‌توان به دایو مخصوص، سکوی شیرجه ۲ متری و ۴ متری، استخر موج، استخر شنا، سرسره سرعتی روباز، سرسره سرعتی روبسته، سرسره چاله فضایی، سرسره ۴ لاینه، رودخانه خروشان، شن درمانی، نمک درمانی، آب‌درمانی، اتاق مه سرد، سونا، هیدروتراپی، جکوزی طبی و… اشاره کرد. با وجود چنین امکاناتی می‌توانید یک روز کامل خود را در این پارک آبی صرف کنید و ساعت‌ها به تفریح و سرگرمی مشغول شوید. آقایان همه‌روزه به غیر از شنبه‌ها و بانوان همه‌روزه به غیر از جمعه‌ها می‌توانند از خدمات مجموعه استفاده کنند. اطلاعات پارک آبی سوپارک عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، جاده ملارد، سه‌راه اندیشه، بهاره شرقی، قبل از میدان پ۸۶۰، پارک آبی ساحل خلیج فارس
  • شماره تماس: ۶۵۱۰۲۰۰۱

دهکده ورزشی چهارباغ

از جاهای تفریحی کرج که علاوه بر امکانات تفریحی موجب سلامت جسمانی و روانی افراد می‌شود می‌توان دهکده ورزشی چهارباغ را نام برد. در این دهکده ۲۲ ورزش مختلف وجود دارد و با یک برنامه ورزشی سالم و مفرح به‌خصوص در تعطیلات و روزهای آخر هفته می‌توانید اوقات خوبی را سپری کنید. امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه شامل استخر، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، جلسات آب‌درمانی، سالن بدنسازی، سالن پیلاتس، زمین والیبال، تنیس و بدمینتون هستند.

این دهکده همچنین دارای سوئیت‌های اقامتی است و فرصت خوبی را برای مسافران و گردشگران به وجود آورده تا بتوانند در این سوئیت‌ها اقامت کنند. امکان انجام ورزش‌های دیگر با هماهنگی مجموعه وجود دارد و فضای سبز فوق‌العاده‌ای دارد. اطلاعات دهکده ورزشی چهارباغ عبارت‌اند از:

  • آدرس: اتوبان کرج قزوین، پل کردان، چهارباغ
  • شماره تماس: ۰۲۶۴۴۳۷۳۵۳۱

سایر جاهای تفریحی کرج

باشگاه پینت بال فسفر

پینت بال از بازی‌های جذاب و مهیج است و در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. پینت بال از ورزش‌های گروهی به شمار می‌رود که شبیه به جنگ‌های شهری بوده؛ ولی هیچ آسیبی به کسی وارد نمی‌شود. داشتن آمادگی جسمانی بالا، هدف‌گیری دقیق و استراتژی می‌تواند این بازی را برای شما بسیار جذاب کند.

باشگاه پینت بال فسفر دارای ۲۵۰۰ متر مربع مساحت است و آیتم‌های مختلفی دارد. همچنین به‌عنوان اولین باشگاه پینت پال محسوب می‌شود که به ارائه مارکرهای مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال می‌پردازد. اطلاعات باشگاه پینت بال فسفر عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، مهرشهر، بلوار ارم، بلوار نور، میدان پلیس، بلوار ایمان، جنب پارک مهر
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۲۰۱۰۰۲۰
جاهای تفریحی کرج
جاهای تفریحی کرج

باغ فاتح

از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی کرج است و با توجه به وسعت بزرگی که دارد امکانات تفریحی متعددی در آن به چشم می‌خورد. دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از تفریحات رایج در این مکان هستند. باغ مجهز به پارک تنیس است و از پارک‌های بین‌المللی تنیس محسوب می‌شود.

در این پارک ۸ زمین تمرین و یک زمین مسابقه مجهز وجود دارد که مسابقات حرفه‌ای در آن برگزار می‌شوند. زمین والیبال، زمین بسکتبال، کلبه کتاب، کافی‌شاپ و بوفه از دیگر امکانات باغ فاتح هستند. اطلاعات باغ فاتح کرج عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، بالاتر از میدان سپاه

بام کرج

یکی از بهترین جاهای تفریحی کرج به‌خصوص برای کوهنوردان بام کرج است که در منطقه عظیمیه قرار دارد. مناظر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز بام کرج توانسته محبوبیت زیادی به دست آورد. ارتفاع بام کرج به ۲۲۲۰ متر می‌رسد و برای رسیدن به بالای آن باید از مسیرهای شیب‌دار پیاده‌روی کنید. البته برای افرادی که تجربه کوهنوردی ندارند مسیرهایی ساخته شده که می‌توانید با خیال راحت خود را به بالای کوه برسانید.

در کوهستان‌های این منطقه یک چشمه زیبا به چشم می‌خورد و آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد. در بالای کوه چندین رستوران و کافه وجود دارد و پس از کوهنوردی می‌توانید با یک غذا و نوشیدنی لذیذ و گرم از خود پذیرایی کنید. اطلاعات بام کرج عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

بانجی جامپینگ کرج

بدون شک هیجان‌انگیزترین و به یاد ماندنی‌ترین مکان تفریحی کرج به بانجی جامپینگ پل بیلقان تعلق دارد. این پل دارای ۳۵ متر ارتفاع است و بر روی رودخانه چالوس قرار می‌گیرد. سقوط از بانجی جامپینگ تنها چند ثانیه طول می‌کشد؛ اما هیجان زیادی به دنبال دارد تا جایی که سال‌ها آن را به خاطر خواهید داشت. اطلاعات بانجی جامپینگ کرج عبارت‌اند از:

  • آدرس: کرج، ابتدای جاده چالوس

سخن پایانی

کرج با مکان‌های تفریحی متنوع و مهیج خود یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود. همان‌طور که در طول مقاله مطالعه کردید جاهای تفریحی کرج بسیار زیاد هستند و برای بازدید و استفاده از امکانات هر کدام چند روزی را به اقامت در این شهر احتیاج خواهید داشت.

 



 الی گشت    

                تور کیش