تفریحات آبی چابهار
تفریحات آبی چابهار

آشنایی با بهترین تفریحات آبی چابهار

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تفریحات آبی چابهار

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تفریحات آبی چابهار آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های تفریحی چابهار با ما همراه باشید.

چابهار از دیدنی‌ترین شهرهای جنوبی کشور است و تفریحات منحصربه‌فردی دارد. چابهار با وجود سواحل متعدد و زیبا امکان تفریحات آبی را برای مسافران و گردشگران فراهم نموده است. در این مکان زیبا و دیدنی می‌توانید با تجهیزات مختلف به انجام تفریح و ورزش‌های آبی بپردازید. در ادامه انواع تفریحات آبی چابهار و سواحل زیبای این شهر را معرفی خواهیم کرد.

انواع تفریحات آبی چابهار

محال است کسی به چابهار سفر کند و سراغ تفریحات آبی آن نرود. مهیج‌ترین و خاص‌ترین بخش سفر به چابهار تفریحات آبی آن است که در این شهر بسیار رواج دارد. تمامی تفریحات در دسترس عموم هستند، افراد با توجه به توانایی خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کرده و مشغول به سرگرمی شوند. برخی از تفریحات نیاز به آموزش دارند و توصیه می‌شود از آنها استفاده نکنید یا از مربیان مجرب کمک بگیرید. برخی از تفریحات نیز برای تمام گروه‌های سنی مناسب نیستند. برای همین در ادامه معروف‌ترین تفریحات آبی این شهر را معرفی خواهیم کرد تا اطلاعات لازم درباره آنها را کسب کنید.

غواصی

کلبه غواصی چابهار به‌عنوان اولین مرکز غواصی حرفه‌ای کشور شناخته می‌شود که از استانداردها و امنیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید در این مرکز آموزش ببینید و موفق به دریافت گواهینامه غواصی شوید. این آموزش تنها برای یک هفته و برای خانم‌ها و آقایان انجام می‌شود. هوای بسیار معتدل آب‌های سواحل چابهار امکان غواصی را برای همه فراهم کرده است. به صورتی که در فصل زمستان دمای آب در این منطقه به ۲۲ درجه می‌رسد و می‌توانید همچنان مشغول به غواصی شوید. شما می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه همراه با تیم حرفه‌ای غواصی و مجهزترین تجهیزات به زیر آب بروید. غواصی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی است و شما می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر دریا نهایت بهره را ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قایق‌سواری

از دیگر تفریحات آبی در چابهار می‌توان قایق‌سواری را نام برد که می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز یا آرامش‌بخش باشد. قایق‌سواری در بین تفریحات آبی بیشترین درخواست را دارد و شما می‌توانید به انتخاب خود آب‌های آرام یا آب‌های خروشان را برای قایق‌سواری انتخاب کنید. امکان برگزاری تورهای یک روزه قایق‌سواری در بین جنگل حرا چابهار وجود دارد. در این جنگل‌ها مجموعه‌ای از درختان مانگرو را مشاهده خواهید کرد که بسیار زیبا هستند و حدود ۱۲۰ کیلومتر از چابهار فاصله دارند. البته تمام طول مسیر را باید با قایق طی کنید که در این زمان حسابی لذت خواهید برد. ناگفته نماند درختان در جنگل حرا هنگام مد به زیر آب می‌روند و بهتر است زمان جذر را برای قایق‌سواری انتخاب کنید تا بتوانید درختان را از نزدیک ببینید. این بخش دارای قایق‌های شش نفره است و می‌توانید همراه با دوستان و خانواده آنها را اجاره کنید و از مناظر و طبیعت اطراف در کنار یکدیگر لذت ببرید.

تفریحات آبی چابهار
تفریحات آبی چابهار

موج‌سواری

موج‌سواری از دیگر تفریحات آبی هیجان‌انگیزترین چابهار است که در سواحل زیبای چابهار انجام می‌شود. برخی از سواحل چابهار دارای آب‌های خروشان هستند و زمینه را برای موج‌سواری فراهم می‌کنند. تعریف سواحل خروشان چابهار به گوش گردشگران بین‌المللی نیز رسیده و همه ساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای موج‌سواری وارد چابهار می‌شوند. این منطقه دارای چهار نوع موج مختلف است که برای مراحل خاصی از موج‌سواری مناسب هستند. این امکان فقط در سواحل چابهار وجود دارد و برای همین موج‌سواران حرفه‌ای برای تمرینات خود به چابهار سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سواحل چابهار وجود موج‌هایی هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای آماتورها است، حتی افرادی که آشنایی چندانی با موج‌سواری ندارند می‌توانند به تفریح بپردازند. البته برای افراد مبتدی ۶ جلسه آموزش برگزار می‌شود.

بنانا یا موز سواری

موز سواری یکی از بهترین تفریحات آبی چابهار ویژه خانواده‌ها است. با توجه به نام این تفریح گردشگران بر وسیله‌ای شبیه به موز سوار می‌شوند که ظاهر بسیار جالب و بامزه‌ای دارد. بنانا ۴ تا ۵ نفر ظرفیت دارد و به یک قایق موتوری وصل است و روی آب‌های دریا به حرکت در می‌آید. در مقایسه با قایق‌های معمولی هیجان بیشتری دارد البته سرنشینان مجهز به جلیقه نجات هستند و جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. موز سواری از معدود تفریحات آبی است که برای تمامی سنین مناسب بوده و والدین می‌توانند با کودکان خود آن را تجربه کنند.

ویک بردینگ

سوار شدن بر روی تخته شناور آدرنالین بدنتان را افزایش می‌دهد و هیجان زیادی به دنبال دارد. ویک بردینگ تنها یک سرگرمی معمولی نیست و یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی چابهار شناخته می‌شود. در این سرگرمی فرد بر روی یک تخته مخصوص قرار می‌گیرد و دستان خود را با یک کابل مخصوص نگه می‌دارد. این کابل به یک قایق تندرو متصل است و با حرکت قایق فردی که بر روی تخته قرار دارد نیز به دنبال آن کشیده می‌شود. این تفریح شبیه به موج‌سواری است ولی آموزش خاصی ندارد و می‌توان تعادل خود را به وسیله کابل حفظ نمود. سرعت قایق چیزی حدود بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر است و فرد با سرعت زیاد بر روی امواج خروشان حرکت می‌کند. برخلاف تصور هیچ خطری برای گردشگران ندارد؛ اما با این حال به فرد جلیقه نجات و کلاه ایمنی داده می‌شود تا آسیبی به او وارد نشود. نسبت به دیگر تفریحات آبی در چابهار جدیدتر است و می‌توان آن را ترکیبی از موج‌سواری و اسکی دانست.

ماهیگیری با قایق تفریحی

از معروف‌ترین تفریحات آبی چابهار ماهیگیری با قایق تفریحی است که در هر زمان از سال انجام می‌شود. مکان‌هایی در چابهار وجود دارند که تجهیزات مخصوص ماهیگیری و قلاب اجاره می‌دهند. در سواحل چابهار قایق‌های تفریحی ماهیگیری وجود دارند و برخلاف تصور بسیار مهیج هستند. افرادی که تمایل به انجام این تفریح دارند باید به مرکز قایق‌های تفریحی مراجعه کنند. این تفریح نسبت به سایر تفریحات خطر کمتری دارد. آب‌های چابهار دارای ماهی‌های متنوع و خوشمزه است و می‌توانید پس از صید آنها از طعم لذیذ ماهی کبابی لذت ببرید. ماهیگیری از تفریحاتی است که برای تمامی سنین مناسب بوده و از زمان افتادن ماهی به قلاب تا گرفتن آن هیجان زیادی را تجربه می‌کنید.

تفریحات آبی چابهار
تفریحات آبی چابهار

جت اسکی

مسلماً جت اسکی از تفریحات دریایی بی‌نظیر در چابهار است و لحظات هیجان‌انگیزی را به همراه خواهد داشت. این وسیله با سرعت جت بر روی آب حرکت می‌کند و لحظات نفس‌گیری را برای گردشگران به همراه دارد. جت اسکی دارای دو نفر ظرفیت است و می‌توانید همراه با دوست خود یک تجربه فراموش نشدنی کسب کنید.

کانو سواری

کانو از جمله تفریحات آبی چابهار به شمار می‌رود که زحمت زیادی دارد. کانو در واقع به قایق کوچکی گفته می‌شود که دارای دو تا سه نفر ظرفیت است. هنگامی که سوار کانو می‌شوید با استفاده از پارو باید در آب‌های چابهار حرکت کنید. مدت زمان برای کرایه کانو متفاوت است و پیشنهاد می‌شود حدود دو ساعت آن را کرایه کنید تا حسابی لذت ببرید. توجه داشته باشید نباید از ساحل دور شوید حتی اگر حرفه‌ای هستید. اگر پارو زدن برایتان سخت است می‌توانید از یک قایق درخواست کنید کانوی شما را همراه خود بکشد.

شاتل سواری

شاتل وسیله‌ای است که مانند تیوب بادی بزرگ بوده و گردشگران بر آن سوار می‌شوند. شاتل دارای یک و دو نفر ظرفیت است و گردشگران مجهز به جلیقه نجات می‌شوند. شاتل به قایق موتوری پرسرعت متصل می‌شود و با شروع حرکت تیوب را به دنبال خود می‌کشد. از دیگر تفریحات مهیج آبی در چابهار است و لحظات نفس‌گیری را تجربه خواهید کرد.

پاراسل سواری

پاراسل از تفریح‌های محبوب و معروف در آب‌های جنوب شرقی کشور است و هیجان آن با دیگر تفریحات آبی قابل مقایسه نیست. پاراسل به چتر بزرگی گفته می‌شود که آن را با کمربند به فرد می‌بندند. این چتر به یک قایق تندرو متصل می‌شود. زمانی که قایق به حرکت در می‌آید چتر در اثر مقاومت در برابر باد به بالا می‌رود و فرد می‌تواند بر فراز آسمان از مشاهده آب‌های چابهار و مناظر اطراف لذت ببرد. این تفریح در بسیاری از سواحل چابهار انجام می‌شود.

تفریحات آبی چابهار
تفریحات آبی چابهار

سواحل مناسب تفریحات آبی چابهار

چابهار زیباترین سواحل ایران را دارد و با تپه‌های صخره‌ای و آب‌های خروشان خود مناظر خیره‌کننده به وجود می‌آورد. از جمله سواحل چابهار که به تفریحات آبی در آنها پرداخته می‌شوند می‌توان موارد زیر را نام برد:

سواحل مکران

این سواحل از جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان تشکیل شده‌اند و دریای عمان را در بر می‌گیرند. جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند و مکان مناسبی برای تفریحات و ورزش‌های آبی هستند.

ساحل شب تاب

از جذاب‌ترین سواحل استان سیستان و بلوچستان در شهر چابهار است که در کنار دریای عمان قرار دارد. این ساحل زیبا دارای آب‌های شفاف و زلال است و شما می‌توانید به راحتی موجودات دریایی را در آن مشاهده کنید. برخی از تفریحات آبی در آب‌های این ساحل صورت می‌پذیرند.

ساحل بریس

در ساحل زیبای بریس اهالی چابهار مشغول صیادی هستند. گردشگران عزیز می‌توانند با مراجعه به این ساحل و هماهنگی با ناخدا به تفریح ماهیگیری بپردازند. همچنین آب‌های این ساحل دارای موج‌های خروشان است و موقعیت بی‌نظیری را برای دیگر تفریحات آبی به وجود می‌آورد.

سخن پایانی

با توجه به مقاله تفریحات آبی چابهار بسیار متنوع هستند و فرصت مناسبی را برای گردشگران به وجود می‌آورند تا از آب‌های چابهار نهایت بهره را ببرند. تفریحات آبی خاطره‌های خوشی از سفر چابهار برای شما به ارمغان می‌آورند. پیشنهاد می‌شود یکی از سفرهای خود به چابهار را کاملاً به تفریحات آبی اختصاص دهید و چند روزی را به تفریح و هیجان بپردازید.



 الی گشت    

                تور کیش