هزینه تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند چگونه است؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کشور هلند مقصدی جذاب برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است که می‌خواهند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بی‌دغدغه برای خود رقم بزنند. این کشور اروپایی به دلایل بسیاری همچون فرایند پذیرش تحصیلی ساده و مناظر زیبا و رنگارنگ‌اش، طی سالیان اخیر به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است.

تحصیل در کشور هلند برای کسانی که به دنبال تجربه آموزشی و فرهنگی متفاوت هستند جذاب است. این کشور میزبان تعدادی از برترین دانشگاه‌های جهان است و محیط آموزشی پیشرفته، زندگی دانشجویی آسان و فضای دوستانه از دیگر ویژگی‌های مثبت آن هستند. تیم لتس گو یونی خدمات ویژه‌ای برای این کشور اروپایی ارائه می‌دهد.

نزدیکی این کشور به کشورهای همسایه، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که در کنار تحصیل به سفر نیز علاقه‌مند اند. تحصیل در این کشور شما را یک قدم به موفقیت جهانی نزدیک‌تر می‌کند و تیم با تجربه لتس گو یونی نیز در این مسیر همراه شماست. در این مطلب به بررسی اطلاعات لازم برای تحصیل راحت‌تر در این مقصد می‌پردازیم.

هزینه تحصیل در هلند

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شرایط تحصیل در هلند

شرایط تحصیل در هلند برای دانشجویان بین‌المللی، آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است. این کشور میزبان دانشگاه‌های معروفی همچون دانشگاه آمستردام است، دوره‌ها عموما در زمستان (فوریه) و پاییز (سپتامبر) شروع می‌شوند و دانشجویان می‌توانند تمام مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را از مراکز آن اخذ کنند.

آمستردام، روتردام، اوترخت، لاهه و دلفت از بهترین شهرهای دانشجویی هلند هستند و شرایط تحصیل بهتری دارند. همچنین، دانشگاه های هلند به خاطر رتبه‌های بالای جهانی و کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند معروف هستند. براساس سیستم رتبه‌بندی QS، سیزده دانشگاه در این کشور جزو رتبه‌های بالا هستند؛ مانند دانشگاه آمستردام و دانشگاه فناوری دلفت (TU Delft) که رتبه‌های زیر ۱۰۰ دارند. این نشان‌دهنده تعهد هلند به ارائه فرصت‌های آموزشی استثنایی و پرورش محیطی حمایتی و نوآورانه است.

قوانین و شرایط تحصیل در هلند به دانشجویان اجازه می‌دهد حداکثر ۱۶ ساعت در هفته به طور پاره‌وقت کار کنند. در ماه‌های تابستانی جون، جولای و آگوست، دانشجویان می‌توانند به صورت تمام وقت کار کنند. کلاس‌ها در دانشگاه‌های آن اکثرا غیررسمی هستند و اساتید دانشجویان را مانند همتایان و دوستان خود می‌بینند.

تمرکز بیشتر کلاس‌ها بر روی فعالیت‌های عملی است تا افراد را آماده کار کنند و مهارت‌هایی را توسعه دهند که کارفرمایان به دنبال آن‌ها هستند. همچنین، پس از تکمیل تحصیلات فرد می‌تواند برای مجوز اقامت این کشور برای سال orientation year اقدام کند و از طریق آن ویزای جستجوی کار بگیرد.

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند نسبت به کشورهای دیگری مانند بریتانیا یا آمریکا کمتر است. به دلیل تامین هزینه آموزش توسط دولت، شهریه دانشگاه‌ها در هلند بسیار ارزان بوده و بسته به سبک زندگی فرد، هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی متفاوت است. خبر خوب این است که دانشجویان می‌توانند از تخفیف‌های ویژه دانشجویی در مراکز خرید، مکان‌های تفریحی و سایر اماکن بهره‌مند شوند.

برای کمال استفاده از تمام مزایای موجود، دریافت کارت شناسایی بین‌المللی دانشجو یا کارت CJP (کارت تخفیف هلندی) بسیار کمک‌کننده است. مهم‌ترین دغدغه دانشجویان شهریه دانشگاه است که می‌تواند بین موسسات مختلف متفاوت باشد. شهریه سالانه دانشگاه‌های معتبر هلند، برای دوره‌های کارشناسی می‌تواند تا حدود ۱۵.۰۰۰ یورو برسد، در حالی که دوره‌های کارشناسی ارشد می‌تواند تا حدود ۲۵.۰۰۰ یورو هزینه داشته باشد.

همچنین، شهریه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های علوم کاربردی از مبلغی حدود ۷.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰ یورو شروع می‌شود و گاها به بیش از ۱۰.۰۰۰ یورو نیز می‌رسد. حین تحصیل دانشجو نیاز به خوابگاه یا مکانی برای زندگی نیز دارد و اتاقی متوسط در این کشور از ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه هزینه دارد. همانطور که پیش‌تر گفتیم دانشجو امکان کار حین تحصیل را نیز دارد و می‌تواند تا حدودی هزینه‌های زندگی خود را تامین کند.

هزینه تحصیل در هلند

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند

محدودیت سنی برای تحصیل در هلند وجود ندارد. دانشگاه‌های این کشور معمولاً تمرکز خود را بر روی شایستگی تحصیلی و توانایی دانشجویان قرار می‌دهند و سن را در اولویت نمی‌گذارد. بنابراین، گروه‌های سنی مختلف، می‌توانند برای دوره‌های کارشناسی و ارشد درخواست دهند.

گپ تحصیلی نیز می‌تواند روی پذیرش برخی دانشگاه‌های این کشور تاثیر بگذارد؛ اما از طرف دیگر برخی دانشگاه‌ها بسیار انعطاف‌پذیر هستند و اهمیت چندانی به گپ تحصیلی نمی‌دهند. البته که باید دلیل موجهی برای این گپ تحصیلی وجود داشته باشد.

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی

تحصیل در هلند به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ممکن است و این کشور اولین کشوری در اروپا بود که دوره‌هایی به زبان انگلیسی ارائه داد. یکی از ویژگی‌های جالب این کشور غیرانگلیسی زبان این است که تقریباً ۹۵٪ از جمعیت محلی‌اش انگلیسی صحبت می‌کنند.

این عامل باعث می‌شود زندگی، تحصیل و کار کردن در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی بسیار راحت و لذت‌بخش باشد. هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبانی شناخته می‌شود که دانشگاه‌های آن رشته‌هایشان را به زبان انگلیسی ارائه دادند تا دانشجویان خارجی را جذب کند.

بیش از ۲.۱۰۰ رشته و دوره تحصیلی به زبان انگلیسی وجود داشته و شامل طیف گسترده‌ای می‌شود. با این حال، الزام مدرک زبان در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور پابرجاست. برای رفع این الزام، دانشجویان بین‌المللی باید در آزمون‌های زبان انگلیسی آیلتس، تافل و غیره شرکت کنند.

هزینه تحصیل در هلند

بهترین رشته‌ های تحصیلی در هلند

بهترین رشته‌های تحصیلی در هلند در طیف وسیعی برای دانشجویان بین المللی ارائه شده و حدود ۱۰ حوزه آموزشی در این کشور وجود دارد که شامل حسابداری، مهندسی، بهداشت، علوم اجتماعی، حقوق، علوم کامپیوتر و هنر می‌شود. دانشگاه‌های هلند به خاطر رویکردهای آموزشی متمایز و نوآورانه خود شهرت دارند.

تدریس در گروه‌های کوچک در کلاس صورت می‌گیرد و تمرکز بر تشویق کار گروهی در همه رشته‌ها به چشم می‌خورد. بهترین رشته‌های تحصیلی در کشور هلند شامل؛ جامعه‌شناسی، پزشکی و رشته‌های حوزه بهداشت، اقتصاد و هنرهای تجسمی می‌شود.

بورسیه تحصیلی هلند

بورسیه تحصیلی هلند فرصت‌های زیادی برای دانشجویان بین المللی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، بورسیه دولت هلند تحت بورسیه دانش نارنجی (OKP) از سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در دسترس است. بورسیه آن یک بورسیه کاملاً تامین شده توسط وزارت امور خارجه این کشور برای دانشجویان بین‌المللی است تا کمک هزینه آن‌ها در رشته‌های کارشناسی ارشد تمام وقت باشد. این بورسیه هزینه‌هایی همچون: شهریه کامل، کمک هزینه زندگی، هزینه ویزا، بلیط پرواز رفت و برگشت و بیمه دانشجویی را پوشش خواهد داد.

سایر بورسیه‌های دانشگاه های هلند برای تمامی سطوح در دسترس هستند. در حالی که اکثر بورسیه‌ها بر اساس شایستگی تحصیلی افراد اعطا می‌شوند، بسیار از دانشگاه‌ها نیاز مالی و شرایط کشور مبدا دانشجویان را نیز در نظر گرفته و تمام شرایط متقاضیان را بررسی می‌کنند. باید توجه داشت تمامی این بورسیه ها ددلاین‌هایی دارند و میتوان با مراجعه به وبسایت دانشگاه یا بورس مربوطه از آن‌ها باخبر شد.

اپلای تضمینی هلند

اپلای تضمینی هلند یکی از خدمات کاملا مطمئن مجموعه لتس گو یونی می‌باشد. همانطور که بالاتر گفتیم تحصیل در این کشور فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی می‌باشد و فرایند آن چندان پیچیده نیست. به همین خاطر هم یکی از خدمات تضمین شده مجموعه لتس گو یونی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی هلند است.

همه افراد از تمامی سنین با معدل حداقلی ۱۲ می‌توانند اپلای کنند. همچنین، برای کسانی که زبان‌شان در سطح بالایی نیست، هلند انتخابی مناسب است و فرد تنها با داشتن مدرک ۶ آیلتس میتواند برای آن اقدام کند و نیازی به یادگیری زبان هلندی نیست؛ چرا که امروزه بسیاری از رشته‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

این کشور به عنوان مقصد تحصیلی انتخابی کاملا مقرون به صرفه نیز محسوب می‌شود زیرا حداقل تمکن مالی ۱۴.۰۰۰ یورویی برای آن نیاز است و فرد می‌تواند به راحتی با خانواده خود به هلند سفر کند. همچنین تیم Let’s go uniشرایط تضمینی را برای تحصیل در هلند در نظر گرفته است که به راحتی با گرفتن وقت مشاوره می‌توانید شرایط خود را بسنجید.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب گفته شد هلند مقصد تحصیلی بسیار مناسبی برای تمام دانشجویان بین المللی با شرایط مختلف می‌باشد. از رشته‌های متنوع گرفته تا شهریه‌های مناسب، مناظر زیبا و ملتی شاد و همچنین فرایند اخذ پذیرش تحصیلی آسان. تیم لتس گو یونی می‌تواند از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به هلند، شما را ساپورت کند و تا پایان همراه شماست.



 الی گشت    

                تور کیش